ورزشی

مطهری: کادر جدید فوتبال مالکانه و همراه با پرس از پرسپولیس می‌خواهد/ محرومیت شجاع برای من قابل درک نیست

خبرهای فوری: مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با تشکر از کادر قبلی پرسپولیس باید بگویم که کادر جدید به دنبال ارائه بازی مالکانه همراه با پرس است.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، حمید مطهری در مورد برد ۲ بر صفر تیمش مقابل تراکتور گفت: قبل از هر چیز می‌خواهم از هواداران پرسپولیس تشکر کنم که در یک روز خیلی سرد استقبال خیلی خوبی از بازی روز گذشته تیم داشتند و ان‌شاءالله تا پایان فصل به همین شکل فوق‌العاده از تیم حمایت کنند و ما هم با بازی‌های خوب همراه با نتیجه مناسب دل آنها را شاد کنیم. این بازی هم حساسیت خودش را همیشه داشته و در چند سال اخیر همواره دیده‌ایم که بسیار پرتنش بوده است. بازی دیروز هم به همین شکل بود و همین حساسیت‌ها از نظر فنی روی بازی تأثیر منفی گذاشت.

در بخش پرس و فشار فوق‌العاده بودیم

وی افزود: پرسپولیس در این بازی در بیشتر دقایق محکم و مسلط ظاهر شد. ما برنامه‌ریزی خاصی برای این بازی داشتیم و جا دارد به بازیکنان خسته نباشید بگویم که بیشتر خواسته‌های کادرفنی را در زمین پیاده کردند. مخصوصاً در بخش پرس  و فشار روی توپ که فوق‌العاده عمل کردیم. به‌هرحال پرسپولیس تیمی است که در ورزشگاه آزادی باید حریف خودش را کاملاً تحت فشار قرار دهد و این یکی از اهداف تاکتیکی ماست که در بازی با تراکتور شکر خدا جواب داد.

اوساگونا و علیپور باید از جلو پرس کنند

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که کریستین اوساگونا مهره اصلی این تیم برای پرس از جلوست، عنوان کرد: بله، اوساگونا و علیپور به‌عنوان مهاجمان نوک وظیفه دارند که از جلو مدافعان حریف را تحت فشار قرار دهند، اما پرس یک کار تیمی است و تمام نفرات ما در آن سهیم بوده و زحمت می‌کشند. در واقع کار دفاعی ما از جلو آغاز می‌شود. تراکتور بازیکنان خلاق زیادی در ترکیب خود داشت و دیدید که هر موقع یک نفر از آنها صاحب توپ می‌شد، سه بازیکن پرسپولیس او را تحت فشار می‌گذاشتند. شکل بازی روز گذشته به شکلی بود که پاس‌های کمتری را در زمین شاهد بودیم و بیشتر درگیری‌های فیزیکی دیده شد. ضمن اینکه کادر جدید تقریباً ۱۰ روز قبل از این مسابقه با تیم کار کرده بود و نمی‌شد در این فرصت کوتاه کار خاصی کرد. برای اینکه از نظر حفظ توپ و سرعت بازی بهتر شویم نیاز به زمان است و کم کم این اتفاق رخ خواهد داد. ضمن اینکه ابزار لازم هم برای بهتر شدن داریم و بازیکنان پرسپولیس در همین مدت کوتاه نشان داده‌اند که چه کیفیت بالایی دارند.

یکسری صحنه‌ها زیبنده فوتبال ایران نیست

مطهری با اشاره به قضاوت داور مسابقه پرسپولیس – تراکتور یادآور شد: نقش داور مسابقه در کنترل حواشی بازی خیلی مهم بود. در چنین بازی‌های حساسی داور باید همه چیز را به خوبی مدیریت کند تا تنش‌ها کمتر شوند. وظیفه بازیکنان و مربیان هم این است که به تصمیمات او احترام بگذارند. با توجه به اینکه تمام تمرکزم روی بازی بود خیلی متوجه تنش‌های ایجاد شده روی سکوها نبودم، اما بعداً که صحنه‌ها را دیدم، متوجه اتفاقات شدم. من فکر می‌کنم صحنه‌هایی که روی سکوها رقم خورد زیبنده فوتبال ایران نباشد.

باید کمک کرد تا فضای موجود در فوتبال تغییر کند

وی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند پرتاب سنگ از سوی هواداران بهانه‌ای باشد تا AFC اجازه میزبانی به تیم‌های ایرانی ندهد، گفت:  به طور کلی می‌گویم که این اتفاقات زیبنده فوتبال ایران نیست و بهتر است که تماشاگران فرقی هم نمی‌کند برای کدام تیم باشند، فقط حرفه‌ای‌تر عمل کنند. همه ما فوتبال را برای لذت بردن تماشا می‌کنیم و خوب نیست که یکسری صحنه‌ها از تلویزیون دیده شود. همه باید کمک کنیم که این فضا تغییر کند و جو بهتری را روی سکوها شاهد باشیم.

دغدغه‌های مالی باید برطرف شوند

مربی پرسپولیس در واکنش به مصاحبه‌های بازیکنان پرسپولیس و اعتراض‌های آنها به مسائل مالی، خاطرنشان کرد: در این ۱۰ روزی که ما کارمان را شروع کرده‌ایم بازیکنان تیم تمام تمرکزشان را روی مسائل فنی گذاشته‌اند و از این بابت از آنها ممنون هستیم، اما مصاحبه‌های بعد از بازی آنها را خواندم و ان‌شاءالله که مشکلات مالی هر چه زودتر برطرف شوند. قطعاً دغدغه آقای انصاری‌فرد هم حل این مشکلات است. به‌هرحال ما امیدواریم که هر چه زودتر دغدغه‌های مالی بازیکنان حل شود تا تمام حواس و تمرکز آنها روی مسائل فنی باشد، چرا که بازی‌های حساسی را پیش رو داریم.

به دنبال بازی مالکانه همراه با پرس هستیم

مطهری با تمجید از مربیان قبلی تیمش گفت: مربیان پیشین پرسپولیس زحمات زیادی کشیدند که جا دارد از آنها هم یادش شود. هدف کادر جدید هم این است که تغییراتی در نوع بازی تیم ایجاد کنند. ما به دنبال این هستیم که در حین اینکه نتیجه لازم را می‌گیریم  بازی مالکانه همراه با پرس را در دستور کار خود قرار دهیم. این اتفاق کم کم رخ می‌دهد و با توجه به بازی‌های فشرده و حساسی که داریم باید در نتیجه‌گیری هم موفق عمل کنیم.

محرومیت شجاع برایم قابل درک نیست

وی در پایان با ابراز تعجب از تصمیم کمیته انضباطی در قبال شجاع خلیل‌زاده نیز گفت: واقعاً برای من قابل درک نیست که کمیته انضباطی ساعاتی بعد از بازی به یکباره تصمیم می‌گیرد شجاع خلیل‌زاده را تا اطلاع ثانوی محروم کند. درک این تصمیم برای من سخت است به خاطر اینکه شجاع در بازی با تراکتور کار خاصی انجام نداد که به خاطر آن محروم شود. در چنین دیدارهای پرتنشی طبیعی است که بازیکنان آن رفتارها را در زمین انجام دهند. ضمن اینکه شجاع را همه ما می‌شناسیم و نوع بازی‌اش به همین شکل است. او یک بازیکن باانرژی و پرتلاش است و به خوبی می‌شود این موضوع را در بازی‌اش درک کرد./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا