ورزشی

بیانیه کانون مربیان فوتبال ایران درخصوص انتخاب سرمربی تیم ملی

خبرهای فوری:

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری،  فوتبال به عنوان ورزشی جهانی و فراگیر نقش برجسته ای در ایجاد همبستگی، استحکام اجتماعی و ایجاد همدلی در جامعه دارد.
در این میان درک نقش، مسئولیت ها و جایگاه مربیان در توسعه و پیشرفت فوتبال و همچنین انتقال فرهنگ و ارزش‌های متعالی جامعه اهمیت بسیار دارد.

علاوه بر این، مربیان بعنوان لایه بیرونی سازمان اجرایی فوتبال، وظیفه تدوین و انتقال باید و نبایدهای کلی تیم، متناسب با مقدورات حاکمیت را برعهده دارند و طبیعی است که درک و فهم مشترک لایه های درونی و بیرونی سازمان فوتبال درصورتیکه فرهنگ، زبان و بوم همانند باشد بسیار آسان تر خواهد بود.
با نگاهی به تاریخ فوتبال کشورمان شاهد حضور مربیان متعدد خارجی در کشورمان بوده ایم. مربیان بزرگی چون رایکوف و تومیسلاوایویچ منشأ تاثیرات مثبتی بوده اند و در مقابل مربیان خارجی نیز بوده اند که حضورشان کمترین دستاورد ممکن را داشته است.

در سالهای اخیر و در پی تحریم های ظالمانه، کشورمان درگیر شرایط اقتصادی خاصی شده است که طبیعتا مربیان خارجی نمی توانند درک عمیقی از ریشه ها و وضعیت خاص فعلی داشته باشند و بعضاً با موضع گیری های سختگیرانه خود هزینه های بیشتری نیز به کشور تحمیل نموده اند.

کانون مربیان فوتبال ایران با احترام به متولیان و مسئولین ورزش و فوتبال کشور و پس از بررسی‌های کارشناسی، پیشنهاداتی بشرح زیر جهت بهبود و برون رفت از شرایط فعلی ارائه می‌نماید:

– تشکیل کمیته فنی متشکل از بزرگان و کارشناسان خبره فوتبال کشور.

– شفافیت در نحوه تصمیم گیری و انتخاب مربیان و احترام و تمکین از تصمیمات کمیته فنی.

– انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان و انجام حمایت همه جانبه از او./ایران ورزشی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا