ورزشی

ویلموتس چگونه سرمربی تیم ملی شد؟ !

خبرهای فوری: تاج به ترکیه رفته تا قرارداد ویلموتس را فسخ کند؛حالا اما یک سوال بیش از همه پرسیده می شود

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در کشور ترکیه در حال رایزنی برای فسخ قرارداد مارک ویلموتس است. این مربی را خود تاج برای فوتبال ایران انتخاب کرد. تاج در صورت موفقیت در مذاکره برای فسخ قرارداد مربی گرانقیمت و بی‌کیفیت تیم ملی، راهی کرواسی خواهد شد تا صندلی محبوب برانکو ایوانکوویچ را به او هدیه کند و برانکو که یک بار در سال ۲۰۰۶ تیم ملی ایران را بدون خداحافظی ترک کرد و یک بار هم پیش از فصل فعلی لیگ برتر، پرسپولیس را بی‌خبر رها کرد، دوباره انتخاب شده، تا هر لحظه تنمان بلرزد که این بار قرار است چگونه بی‌خداحافظی ترکمان کند. فدراسیون نامحبوب تاج، فقط به دنبال یارگیری است تا بلکه در میان اهالی فوتبال کمی وجهه کسب کند. به این دلیل سراغ مربی پرسپولیسی‌ها رفته تا دست‌‌کم هواداران قرمز را با خود همراه کند. غافل از آن‌که هواداران پرسپولیس در کنار تیم خود هستند و دلشان برای تیمشان می‌تپد.

مراسم تلخ

تنها فایده مراسم تلخ معرفی بهترین‌های فوتبال قاره در سال ۲۰۱۹ در هنگ کنگ برای ما این بود که رئیس فدراسیون فوتبال ما جایزه بهترین بازیکن فوتسال آسیا را به بازیکن ژاپنی داد. این جایزه دادن معنایی بسیار تلخ داشت و فوتسال ما با دستان این مدیر، آقایی را به ژاپنی‌ها داد….

سفر به ترکیه

تاج بلافاصله بعد از آن مراسم تلخ از هنگ‌کنگ راهی ترکیه شد تا مذاکرات خود برای فسخ قرارداد مارک ویلموتس را آغاز کند. باز هم تاکید می‌کنیم این مربی گرانقیمت و بی‌کیفیت، انتخاب خود تاج بود. اما این مربی چگونه انتخاب شد؟ اجازه بدهید ۹ ماه به عقب برگردیم. زمانی که فدراسیون فوتبال، کارلوس‌ کی‌روش را از دست داده بود و به دنبال یک مربی خارجی با اسم و رسمی «دهان پرکن» می‌گشت.

انتخاب سرمربی اسپانیا

خولن لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا تنها چند روز پیش از جام جهانی روسیه از کار برکنار شد. دلیل برکناری او، مذاکره با رئال مادرید آن هم بدون هماهنگی اعلام شد. او چند ماه هم سرمربی رئال مادرید بود و سرانجام از این تیم هم اخراج شد. در روزهایی که تیم ملی ایران سرمربی نداشت، لوپتگی بی‌کار بود و فدراسیون فوتبال به دنبال او بود تا این مربی را به ایران بیاورد. تاج به اسپانیا رفت و مذاکره برای استخدام مربی اسپانیایی (که این روزها روی نیمکت سه‌ویا می‌نشیند) به سرانجامی نرسید؛ اما یک اتفاق، مسیر فوتبال ما را عوض کرد.

رد پای یک ایجنت

بعد از آن‌که تلاش برای استخدام سرمربی اسپانیایی، نافرجام ماند، تاج توسط یک چهره سیاسی، با یک ایجنت آشنا شد. مردی که ویلموتس را به تاج پیشنهاد داد و او هم بلافاصله پذیرفت. تاج آن روزها گمان می‌کرد ویلموتس، تیم ملی بلژیک را به عنوان سومی جهان رسانده و به همین دلیل زیر بار هزینه‌های گزافش رفته است. اما سوال اینجاست: اگر تاج همان روز می‌دانست روبرتو مارتینز سرمربی بلژیک در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود و بلژیک با او به سومی جهان رسید، ویلموتس را استخدام نمی‌کرد؟
فدراسیون فوتبال از نیمه به‌همن تا آن روز، مشغول رایزنی برای جذب یک مربی معمولی بود و موفقیتی به دست نیاورده بود. زمان در حال سپری شدن بود و همین، فشار را بر فدراسیون و تاج افزایش می‌داد. شاید اینها برای رئیس فدراسیون فوتبال دلیل موجهی باشد برای قراردادی که روی ترکمانچای را سفید کرد.

ویلموتس نمی‌خواست روی نیمکت بنشیند

مارک ویلموتس گفته بود که دیگر به ایران برنمی‌گردد. وزارت ورزش دو میلیون دلار پول زبان بسته را در ترکیه به این مربی رساند تا دهان ویلموتس بسته شود؛ اما سرمربی تیم ملی ایران حتی بعد از گرفتن پول هم راضی نمی‌شد به ایران بیاید. مشخص نیست قرارداد او چگونه بسته شده بود که او حتی برای بازی‌های رسمی تیم ملی هم نمی‌خواست به ایران بیاید. ویلموتس به التماس فدراسیونی‌ها به ایران آمد و با تیم به اردن رفت تا تلخ‌ترین شکست تیم ملی برابر عراق ثبت شود.

ویلموتس دیگر سرمربی نیست

مذاکرات تلفنی برای پایان دادن به همکاری نامطلوب ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران با موافقت دو طرف به پایان رسید و حالا فقط مانده پرداخت پول و فسخ روی کاغذ. ویلموتس که نصف کی‌روش هم نمی‌ارزید، دو برابر کی‌روش از ما پول گرفت و حالا مشخص نیست چقدر برای فسخ خواهد گرفت.  اگر فسخ قرارداد انجام شود، تاج بلافاصله راهی کرواسی می‌‌شود تا در لباس یک فاتح جنگی، برانکو را با خود به تهران بیاورد. انتخابی که گذشت زمان مشخص خواهد کرد درست بوده یا مانند استخدام ویلموتس نادرست. /جام جم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۲ دیدگاه ها

  1. مدیریت جناب تاج پر ادعا هم مثل مدیریت بیشتر مسوولینه ….از قدیم میگن اصفهانی که ادعای زرنگی میکنه بیشتر از بقیه سرش کلاه میره … بعدشم مهم نیست که …ولخرجی با جیب مردم که عیب نیست …برد عزیزم …من جات بودم یه سر به انتالیا و جزایر قناری میزدم اونجاهم لب سواحلش مربی پیدا میشه

  2. همین شماها بودید که کی روش رو فراری دادید.کی روش کیفیت تیم ملی رو به حدی بالا برده بود که بعد رفتنش فهمیدیم کی رو از دست دادیم.لعنت بر برانکو و هواخواهانش که کی روش رو از ایران فراری دادند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا