ورزشی

استادیوم‌های مشهور دنیا با نام اسطوره‌های فوتبال؛ از علی دایی تا دیه‌گو مارادونا

خبرهای فوری: ۵ ورزشگاه در سراسر جهان پس از ساخته شدن به نام‌های اسطوره‌های فوتبالی کشور‌های خود تغییر نام داده اند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، چند وقتی است مسئولان ورزشی کشور پرتغال و باشگاه اسپورتینگ لیسبون در اندیشه تغییر نام ورزشگاه باشکوه خانگی خود به نام مهاجم افسانه‌ای فوتبال کشورشان، کریستیانو رونالدو هستند. رئیس باشگاه لیسبون هم این اتفاق را مثبت ارزیابی کرد و در این رابطه گفت: رونالدو  به عنوان یکی از افتخارات باشگاه باقی خواهد ماند و باعث افتخار است که نام او روی ورزشگاه خانگی ما نقش بندد.

نامگذاری ورزشگاه اسپورتینگ لیسبون به زودی اتفاق خواهد افتاد و همین مورد بهانه‌ای شد تا در این گزارش به  ۵ ورزشگاهی بپردازیم که نامشان در اثر پدید آمدن اسطوره‌ای جوان، دستخوش تغییر شد.

ورزشگاه دیه گو مارادونا

دیه گو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین هم یک استادیوم با گنجایش ۲۶ هزار نفر در شهر بوینس آیرس به نام خود دارد که بیشتر اوقات بازی‌های محلی و منطقه‌ای در آن برگزار می‌شود. اگرچه این روز‌ها مارادونا کمی از فوتبال فاصله گرفته است، اما استادیوم او در قلب پایتخت آرژانتین به یک مکان دیدنی برای هواداران فوتبال تبدیل شده است.

استادیوم علی دایی

شهریار فوتبال ایران (لقب علی دایی) هم مانند سایر بازیکنان افسانه‌ای دنیا یک استادیوم فوتبال به نام خود دارد که در ۵ کیلومتری زادگاهش از در شهر اردبیل واقع شده است. استادیوم علی دایی دارای چمن مصنوعی است و با گنجایش ۲۰ هزار نفر به پاس افتخار آفرینی‌های مهاجم تیم ملی ایران ساخته شده است.

استادیوم یوهان کرایوف

سال ۲۰۱۷ مسئولان باشگاه فوتبال آژاکس هلند تصمیم گرفتند نام ورزشگاه ورزشگاه خانگی خود را به یوهان کرایوف ستاره افسانه‌ای باشگاه شان و فوتبال هلند تغییر دهند و بعد از این اتفاق هم باشگاه بارسلونا از مجسمه این اسطوره مقابل ورزشگاه خانگی خود یعنی نوکمپ رونمایی کرد. کرایوف در سال ۲۰۱۶ در سن ۶۸ سالگی درگذشت.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به احترام سانتیاگو برنابئو یسته یکی از موفق‌ترین مدیران فوتبالی دنیا نامگذاری شد و از معتبرترین استادیوم‌های ورزشی دنیا به حساب می‌آید. این ورزشگاه با گنجایش ۸۱ هزار نفری ورزشگاه خانگی باشگاه رئال مادرید به حساب می‌آید.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا