استانیتبریزورزشی

کار رکابزن ایران حرفه‌ای نبود/ هم جریمه شدیم و هم معذرت‌خواهی کردیم!

خبرهای فوری: مربی تیم ملی دوچرخه سواری گفت: کار دوچرخه سوار ایران را در تور ایران- آذربایجان توجیه نمی‌کنم و این رفتار حرفه ای نبود.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، در مرحله پنجم و پایانی تور دوچرخه سواری آذربایجان – ایران اتفاقی رخ داد که موجب ناراحتی یکی از رکابزنان خارجی شرکت کننده در تور شده است. در مرحله پنجم که مسیر آن از سرعین به تبریز بود، رکابزنان برای پیراهن کوهستان و زدن خط کوهستان و گرفتن امتیاز آن تلاش کردند. در اولین خط کوهستان، علی اصغر موسی‌زاده که برای تیم ملی ایران رکاب میزد، با کریستین ریلنو از تیم ساپورای مالزی برخورد و این رکابزن خارجی به زمین برخورد کرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که رکابزن تیم مالزی قصد عبور از سه رکابزن ایرانی (حمید پورهاشم، امیر کلاهدوز و علی اصغر موسی‌زاده) را داشت و در فیلم منتشر شده از این صحنه نیز یک نفر فریاد می‌زند “علی اصغر این سمت را ببند.” رکابزن ایران هم به سمتی که رکابزن تیم ساپورای مالزی در حال عبور بود متمایل می‌شود و رکابزن تیم مالزی زمین می‌کند.

اکنون این مساله باعث ناراحتی رکابزن تیم ساپورای مالزی که اهل مولداوی است، شده و او در صفحه شخصی خود با انتشار لحظه زمین خوردنش در تور ایران – آذربایجان نوشت: “ایران کشور زیبایی است اما متاسفانه بعضی از دوچرخه سواران ایران مانند آماتورها رفتار می‌کنند. ” کریستین ریلنو که برای پیراهن کوهستان تلاش می‌کرد در بخش کوهستان نفر سوم تور شد.

رامین مهربانی درباره‌ برخورد رکابزن ایران با رکابزن تیم ساپورای مالزی در مرحله آخر تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان و دلخوری او از ایرانی‌ها بیان کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که حمید پورهاشم به امتیاز آن خط احتیاج نداشت و ما هم برنامه‌ریزی برای رقم زدن این اتفاق نداشتیم. موسی‌زاده هم غیر عمدی به سمت راست رفت اما در فیلم همه چیز به گونه‌ای نشان داده می‌شود که انگار برای رقم زدن این اتفاق از قبل برنامه‌ریزی انجام شده است در حالی که اصلا  چنین چیزی نبود.

او ادامه داد: ما هر چقدر هم بخواهیم توضیح دهیم انگار می‌خواهیم توجیه کنیم و به هر حال اتفاقی است که افتاده و در ورزش هر اتفاقی ممکن است پیش بیاید.

مهربانی در پاسخ به این پرسش که رکابزنان ایران جریمه شده‌اند، تاکید کرد: بلی. جریمه زمانی، امتیازی و نقدی دارد که اعمال شده البته برخی از این جریمه ها نباید اعمال می‌شد. داور برای یک خطای دیگر هم که اصلا اتفاق نیفتاده بود، ما را جریمه کرد. فیلم و مستنداتش که ما آن خطا را انجام ندادیم، موجود است و به اتحادیه جهانی اعتراض کردیم و پیگیر هستیم. موسی زاده هم برای برخورد کردن به رکابزن خارجی جریمه زمانی و ۲۰۰ فرانک سوئیس هم جریمه نقدی شد.

 او افزود: پیراهن کوهستان پورهاشم قطعی شده بود و احتیاجی به آن امتیاز نداشت اما به هر حال در حین مسابقه ورزشکار تصمیم اشتباهی می‌گیرد که نتیجه آن دامن گیر همه می شود.

او با اشاره به دلخوری رکابزن خارجی در فضای مجازی گفت: کار ورزشکار ما حرفه‌ای نبود و نمی خواهم توجیه کنم اما  ورزشکار ما جریمه شد و بعد از مسابقه هم از او دلجویی کرد اما اینکه رکابزن خارجی بی‌خیال نمی‌شود و در فضای مجازی به قضیه دامن می زند هم صورت خوشی ندارد. /ایسنا

 


 


جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا