ورزشی

نژادپرستی این بار در تلویزیون ایتالیا رخ نمود؛ کارشناس ورزشی: تنها راه مهار لوکاکو پرتابِ ۱۰ موز برای او است!

خبرهای فوری: جنجال تازه ای در فوتبال ایتالیا رخ داده است.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، داستان تکراری شعارهای نژادپرستانه هواداران کالیاری علیه بازیکنان سیاه پوست حریفان، ادامه دارد. پس از سولی مونتاری، بلیز ماتویدی و مویزه کین، دو هفته پیش این بار نوبت به روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی اینتر رسید تا قربانی توهین‌های نژادپرستانه شود.

در جریان دیدار کالیاری-اینتر که با برتری ۲-۱ تیم کونته خاتمه یافت، هواداران کالیاری بارها با توهین های نژادپرستانه خود باعث رنجش روملو لوکاکو شدند. از زمان انتقال لوکاکو به اینتر، پیش بینی می شد در استادیوم های مختلف ایتالیا، این بازیکن مورد هجوم توهین های نژادپرستانه واقع شود و در هفته دوم، چنین اتفاق زشتی پیش آمد. اوج توهین ها زمانی بود که لوکاکو پشت ضربه پنالتی ایستاد. وی پس از گلزنی، خوشحالی نکرد و با نگاه معناداری به توهین های هواداران تیم میزبان واکنش نشان داد. لوکاکو در ادامه در یک پست اینستاگرامی به این توهین‌های غیرانسانی واکنش نشان داد:

بازیکنان زیادی در ماه گذشته قربانی توهین‌های نژادپرستانه شدند و من نیز مورد این توهین‌ها قرار گرفتم. فوتبال، ورزشی است که همه افراد باید از آن لذت ببرند و نباید ورود هرگونه مسائل تبعیض نژادی به فوتبال را بپذیریم چون این تبعیض‌ها، باعث شرمندگی و خراب شدن فوتبال است. امیدوارم تمام فدراسیون‌های فوتبالِ سراسر دنیا در رابطه با هرگونه تبعیض نژادی، قویا واکنش نشان دهند.

با این حال، موج منفی چنین رفتارهایی، روز بعد و این بار از سوی طرفداران خودی، ادامه پیدا کرد. گروه موسوم به L’Urlo della Nord یا “جیغِ شمالی” (ضلع شمالی مه آتزا) که متشکل از هواداران افراطی اینتر است، در صفحه فیسبوک خود در بیانیه ای نوشتند:

سلام روملو؛ ما از طرف کوروا نورد برای تو می نویسیم. بله، آنهایی که در زمان رسیدنت به میلان به تو خوشامد گفتند. واقعا متاسفیم که فکر کردی آنچه در کالیاری اتفاق افتاد، نژادپرستی بود. تو باید بفهمی که ایتالیا مانند خیلی از کشورهای اروپا نیست که نژادپرستی در آن یک “مشکل واقعی” است. درک می کنیم که آن اتفاق (در آوردن صدای میمون در ساردینیا) می توانسته برای تو نژادپرستی به نظر آید اما اینطور نیست. در ایتالیا ما از “راه هایی” استفاده می کنیم تا به تیممان کمک کنیم و سعی کنیم بازیکنان رقیب آشفته شوند. این نژادپرستی نیست بلکه می خواهیم آنها را به هم بریزیم.

باید بدانی که در تمام استادیوم های ایتالیا، مردم تیمشان را تشویق می کنند اما در همان زمان، کارهایی را برخلاف حریفان انجام می دهند و هدفشان نژادپرستی نیست، بلکه می خواهند به تیم خودشان “کمک” کنند. لطفا این نگرش هواداران ایتالیایی را به عنوان این در نظر بگیر که آنها از گل زنی احتمالی تو هراس دارند و دلیلش این نیست که آنها از تو متنفرند و یا اینکه نژادپرست هستند. نژادپرستی واقعی کاملا داستانی جدا دارد و تمام هواداران فوتبال ایتالیا این را به خوبی می دانند.

حالا این ماجرا وارد بعد جدیدی شده است. یکی از مفسران فوتبال ایتالیا بعد از اظهارنظری جنجالی، از حضور در یک برنامه تلویزیونی محروم شده است. لوچیانو پاسیرانی، خبرنگار ورزشی، که میهمان برنامه بود، اعلام کرد تنها راه متوقف کردن لوکاکو پرتاب کردن ۱۰ موز به طرف او است. در پی این اظهار نظر، تهیه کنندگان برنامه سریعا واکنش نشان داده و اعلام کردند وی دیگر در این برنامه حاضر نخواهد بود. موضوع برنامه در خصوص تاثیر لوکاکو بعد از انتقالش به اینتر بوده که پاسیرانی این طور صحبت کرده است:

لوکاکو یکی از بهترین بازیکنانی است که اینتر می توانست بخرد. بازیکنی همانند او در هیچ تیم دیگر ایتالیایی نمی بینم. از قوی ترین ها است و به همین خاطر، خیلی دوستش دارم. انگار که دو قلوی دوان زاپاتا، بازیکن آتالانتا، است.

آنها قدرت مضاعفی دارند که بقیه از آن بی بهره اند. گل می زنند و تیم را رو به جلو می برند. این بازیکنان در مصاف های تک به تک، به راحتی مقابل تان پیروز می شوند و حریف را نقش زمین می کنند. یا باید ۱۰ موز همراه تان باشد و به آنها بدهید تا بخورند یا اینکه …

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا