ورزشی

رونمایی از ۶ تیم نهایی لیگ ملت‌های والیبال

خبرهای فوری: یک بازی مانده به پایان دور مقدماتی 6 تیم راه یافته به مرحله نهایی لیگ ملت های 2019 مشخص شدند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، تکلیف ۶ تیم برتر رقابت های مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال در فاصله یک دیدار تا پایان مسابقات مرحله مقدماتی مشخص شد.

با برگزاری ۱۴ مسابقه در ۵ هفته، تیم های ایران، برزیل، فرانسه، روسیه و لهستان مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند و تیم آمریکا نیز به عنوان میزبان در این مرحله حضور خواهد داشت.

ایتالیا و کانادا با توجه به شکست های شب گذشته خود دیگر شانسی برای صعود نخواهد داشت.

تنها نکته باقی مانده که در بازی های امشب مشخص خواهد شد؛ وضعیت قرارگیری ۶ تیم راه یافته به دور نهایی در ۲ گروه است. در صورتی که ایران بتواند آمریکا را شکست دهد، در صورت شکست برزیل مقابل ایتالیا شانس صدرنشینی برای شاگردان کولاکوویچ وجود خواهد داشت. البته اگر ایران عصر امروز زمین را برنده ترک نکند، دیگر حتی نیاز نیست منتظر دیدار برزیل و ایتالیا هم بماند.

تنها جایگاه روسیه تاکنون در جدول نهایی شده چون این تیم آخرین بازی خود را امروز مقابل چین انجام داد و با ۱۲ برد کارش در دور مقدماتی تمام شد و در رده سوم قرار گرفت.

فرانسه و لهستان هم که هر کدام دارای ۱۰ برد هستند، ممکن است امشب جایگاهشان در میان رتبه های چهارم و پنجم تغییر کند. اتفاق دیگری که می تواند جدول دور نهایی را تغییر دهد، احتمال رسیدن آمریکا به رده ششم در صورت برتری مقابل ایران است.

به هر حال باید تا پایان بازی های امشب منتظر بمانیم تا جایگاه ۶ تیم نخست دقیقا مشخص شود و بر اساس آن جدول ۲ گروه ۳ تیمی دور نهایی نیز رونمایی خواهد شد.

مسابقات مرحله نهایی به میزبانی شهر شیکاگو از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برگزار خواهد شد.

بر اساس تغییراتی که فدراسیون جهانی والیبال برای لیگ ملت های سال ۲۰۱۹ اعمال و به فدراسیون های حاضر اعلام کرده و تصویر آن در زیر آمده، اگر آمریکا در بین ۶ تیم برتر قرار بگیرد،‌در گروه یک حضور خواهد داشت و با تیم های سوم و چهارم جدول رده بندی همگروه می شود.

در غیر اینصورت اگر آمریکا مثل همین حالا که در بین ۶ تیم برتر نیست، فقط به عنوان میزبان در مرحله نهایی حاضر باشد، در گروه دوم قرار می گیرد و با تیم های دوم و سوم در یک گروه قرار خواهد گرفت.

بدین ترتیب اگر امشب هیچ تغییری در جدول رده بندی لیگ ملت ها به وجود نیاید، ایران به عنوان تیم دوم با تیم های آمریکا و روسیه همگروه خواهد شد.

فدراسیون جهانی با توضیح تغییرات گروهبندی مرحله نهایی نسبت به سال گذشته، با ذکر مثال هایی از جدول لیگ ملت های ۲۰۱۸ سعی کرده موضوع چگونگی قرار گرفتن تیم ها در ۲ گروه ۳ تیمی را توضیح دهد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا