قلعه‌نویی: حسینی مشکل خاصی ندارد/ عالیشاه به ۲ دلیل دعوت نشد

خبرمهم: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام کرد، امید عالیشاه کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس به دو دلیل به اردوی تیم ملی دعوت نشده است.

امیر قلعه‌نویی پیش از اعزام تیم ملی فوتبال کشورمان به هنگ‌کنگ اظهار داشت: خیلی خوشحالم که شما دوستان خوب که به مملکت و تیم ملی عرق دارید را می‌بینم. در یک سال گذشته تحت هر شرایطی از تیم ملی حمایت کردید و جا دارد که از تک تک شما تشکر کنم. شما می‌دانید که بازی قبلی با ترکمنستان از چند جهت مهم بود؛ اول اینکه برای اولین بار این حریف را در عشق‌آباد شکست دادیم و جواز حضور در جام ملت‌های آسیا را گرفتیم. همچنین سرگروه ماندیم، چون اگر مساوی می‌کردیم، نمره منفی می‌گرفتیم و در رنکینگ‌مان خیلی تأثیر می‌گذاشت.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، وی در ادامه افزود: به هر حال مسابقه‌ای بود که درست است که با یک گل برنده شدیم، اما سه امتیاز آن حائز اهمیت بود. درباره هنگ‌کنگ نیز با همین نگرش خواهیم بود و با بچه‌ها نیز صحبت کردیم. اینکه بتوانیم در مرحله سوم گروهی در سید یک باقی بمانیم، این دو بازی (مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان) برای ما بسیار مهم است، به همین دلیل بهترین نفراتی را که در ذهن‌مان بهترین بودند، انتخاب کردیم و با تمام قوا در این دو بازی حاضر می‌شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره جوانگرایی صورت گرفته در این تیم هم به خبرنگاران گفت: خدا را شکر جوانانی که به اردوی قبلی دعوت کردیم، پس از آن اردو بازی‌های خوبی در لیگ انجام دادند و از این بابت خیلی خوشحالیم. آن‌ها ما را به آینده امیدوار کردند. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. این جوانان باید در کنار باتجربه‌ها قرار بگیرند و هم از نظر اخلاقی و رفتاری و هم از نظر فنی از آن‌ها یاد بگیرند تا بتوانند در آینده به مملکت‌شان کمک کنند.

قلعه‌نویی درباره عدم دعوت از سیدحسین حسینی به اردوی تیم ملی خاطر نشان کرد: درِ تیم ملی همیشه باز است. حسینی در دوره گذشته و قبل از شروع این فصلی که تمام شد، شرایط خوبی نداشت، اما او را دعوت کردیم و یک نیمه مقابل کنیا نیز او را بازی دادیم و در جریان روند رو به رشد خود از آن شرایطی که خوب نبود، به شرایط خوب و توانایی‌هایش بازگشت. حسینی امسال هم جزو بهترین‌ها بود. واقعیت این است که در لیگ گذشته جزو بهترین‌ها بود، اما برای این اردو خیلی نفرات هستند که در اردوی قبلی حضور داشتند، اما در این اردو نیستند.

وی ادامه داد: همچنین خیلی از بازیکنان بودند که در لیگ عملکرد خیلی خوب داشتند که می‌توان به برخی نفرات در مس رفسنجان، استقلال و همچنین امید عالیشاه از پرسپولیس اشاره کرد، اما با توجه به اینکه شرایط سنی‌اش بالا بود و عقبه ملی هم نداشت، ما دعوت نکردیم. همچنین خیلی از بازیکنان مثل رامین رضاییان در اردوی قبلی بودند که ما ترجیح دادیم در این اردو نباشند. شرایط حسینی هم همینگونه است و ان‌شاءالله در اردوهای بعدی حتماً دعوت خواهد شد و جزو دروازه‌بانان خوب بوده است. امیدوارم همین روند برای حسینی ادامه داشته باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در عین حال یادآور شد: ۱۲ سال است که از استقلال دور هستم، اما هنوز یادگاری‌ام هست. همچنین من چهار پنج سال هست از سپاهان دورم، اما سه کاپیتان این تیم یعنی نورافکن، کریمی و نیازمند یادگاری‌های من هستند. حسینی بازیکن خوبی است، اما دیشب احساس کردیم که شرایط روحی و روانی خوبی ندارد. بچه‌ها نیز با او صحبت کردند و هیچ مشکلی وجود ندارد. خیلی دوست داشتیم که در این اردو باشد، اما یکسری مسائل جزئی بود که قابل حل هستند.

قلعه‌نویی در واکنش به اینکه برخی افراد این مسائل (عدم دعوت از برخی بازیکنان) را خارج از  فوتبال می‌دیدند، اظهار داشت: درباره رحمان رضایی هم اوایل صحبت‌های زیادی شد، اما وقتی مشکلش حل شد، آمد. حسینی هم مشکل آنچنانی ندارد و می‌توانست در این اردو هم باشد. شاید برای بازی با ازبکستان از او دعوت کنیم تا کمک کند. وقتی حسینی را در اوکراین برای دیدار با دیناموکیف گذاشتم و بازی کرد، همان زمان گفتم که یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌بان‌های ایران می‌شود که خوشحالم هم کاپیتان استقلال شده، هم دروازه‌بان تیم ملی و هم به جام جهانی رفت. او شاگرد خود من بوده و خیلی هم او را دوست دارم.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا احتمال دارد از بازیکنانی در دیدار روز پنجشنبه استفاده شود که کمتر فرصت بازی پیدا کرده‌اند؟»، گفت: باید با همکارانم بنشینیم و مشورت کنیم، چون ما الان بدون تمرین به هنگ‌کنگ می‌رویم. این جزو موارد نادری است که تیم ملی بدون تمرین می‌رود. باید برویم و شرایط جوانان و لژیونرها را ببینیم. یقیناً تغییراتی خواهیم داشت و به یکسری جوانان فضای بیشتری خواهیم داد که ان‌شاءالله استفاده کنند.

خروج از نسخه موبایل