ورزشی

نیمار به اِم. اِل. اِس می‌رود

خبرمهم: ستاره برزیلی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن تمایل خود را برای ادامه دوران فوتبالی خود در لیگ برتر فوتبال آمریکا (اِم. اِل. اِس) ابراز کرد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  «نیمار» تا ژوئن ۲۰۲۵ با پی. اس. جی قرارداد دارد اما از همین حالا به فکر دوران پایانی فوتبال خود افتاده است.

مرد برزیلی در پاسخ به این پرسش که آیا دوست دارد در برزیل کفش‌های خود را بیاویزد؟ گفت: نمی دانم. در مورد این موضوع کمی شک دارم. نمی‌دانم دوباره در برزیل بازی می‌کنم یا نه.

ستاره ۳۰ ساله برزیلی افزود: در واقع، دوست دارم در آمریکا بازی کنم؛ دست کم برای یک فصل.

وی دلیل این انتخاب و تمایل خود را اینگونه توضیح داد: در درجه اول، فصل آنها کوتاه‌تر است و در نتیجه سه ماه تعطیلات دارم و این یعنی (با خنده) سال‌های بیشتری می‌توان بازی کنم.

نیمار که نخستین بازی رسمی خود را در ۱۷ سالگی با باشگاه برزیلی سانتوس انجام داد، هیچ ایده‌ای در مورد زمان بازنشستگی خود ندارد و می‌گوید «به شوخی به دوستانم می‌گویم که در ۳۲ سالگی بازنشسته می‌شوم. اما این فقط یک شوخی است. صادقانه تا زمانی که از لحاظ ذهنی توان داشته باشم بازی می‌کنم. اگر ذهن و بدنم روبراه باشد، فکر می‌کنم هنوز چند سالی تا بازنشستگی فاصله دارم. تا ۳۴ سالگی با پاریس قرارداد دارم.»

در صورت وقوع چنین اتفاقی، نیمار جا پای هموطن خود یعنی «پله» اسطوره فوتبال برزیل خواهد گذاشت؛ کسی که دو سال برای باشگاه نیویورک کازمِس بازی کرد.

نیمار که به تازگی به همراه پی‌اس‌جی در دور رفت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا، رئال را با یک گل شکست داد، در این باره گفت: حالا امیدواریم تا در پاری‌سن‌ژرمن تاریخ‌سازی کنیم. خواهیم دید در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. سخت تلاش می‌کنیم. البته باید بیشتر تلاش کنیم اما امیدواریم با شکست رئال تاریخ‌سازی کنیم.

علاوه بر این، نیمار نخستین جام جهانی خود و شکستن رکورد گلزنی پله برای تیم ملی برزیل را هدف گرفته است. ستاره ۳۰ ساله در حال حاضر ۷۰ گل ملی به ثمر رسانده و با اسطوره سلسائو ۷ گل فاصله دارد.

وی در این خصوص نیز اضافه کرد: در جستجوی جام جهانی که همه بدنبال آن هستند، خواهیم بود. اینکه برترین گلزن تاریخ تیم ملی باشم، افتخار بزرگی است و اگر بگویم در مورد آن فکر نمی‌کنم، دروغ است البته این یکی از اهداف شخصی من است و امیدوارم به آن دست پیدا کنم. امیدوارم رکورد پله را بشکنم چون او اسطوره همه برزیلی‌ها است./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا