ورزشی

اشتباهات داوری به نفع استقلال

خبرمهم: طبق گفته کارشناسان داوری، استقلال در ۴ بازی از رقابت‌های لیگ برتر می‌توانست ۱۰ نفره به کار خود ادامه دهد و طبق آمار‌های ثبت شده، آبی‌پوشان با تعداد کارت‌های زرد بالایی که دریافت کردند، جزو تیم‌های پر کارت لیگ به شمار می‌آیند.

تیم فوتبال استقلال با گذشت ۱۴ هفته از مسابقات لیگ برتر، با کسب ۳۲ امتیاز در جایگاه نخست جدول این مسابقات قرار گرفته است. آبی‌پوشان پایتخت در حالی نیم فصل اول لیگ را به پایان می‌برند که با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان می‌توانند عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کنند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، یکی از نکات قابل توجه استقلالی‌ها در این فصل از مسابقات، عملکرد دفاعی این تیم بوده است که با ۵ گل خورده، مستحکم‌ترین خط دفاعی را به نام خود ثبت کرده‌اند، اما یکی از مسائلی باعث شده این آمار ثبت شود، عملکرد مدافعان این تیم در ثبت کارت زرد بوده است.

مدافعان استقلال برای دفع حملات حریف‌های خود، بعضا تن به خطا‌های شدیدی داده‌اند و کارت زرد‌های متعددی از داور دریافت کرده‌اند. همچنین در برخی بازی‌ها، داوران می‌توانستند به آبی‌پوشان کارت زرد دوم و کارت قرمز بدهند و این تیم را ۱۰ نفره کنند.

* کارت‌هایی که رنگ قرمز نگرفت!

اولین بازی مقابل نساجی بود. محمد دانشگر در آن بازی از سوی داور کارت زرد دریافت کرد و در صحنه‌ای دیگر هم روی بازیکن نساجی خطا کرد و اکثر کارشناسان داوری معتقد بودند که این بازیکن باید از زمین مسابقه اخراج می‌شد.

بازی بعدی مربوط به تقابل آبی‌پوشان و شهرخودرو می‌شود که در آن بازی، کارشناسان داوری معتقدند محمدحسین مرادمند باید از داور کارت قرمز دریافت می‌کرد. حیدر سلیمانی در رابطه با این مساله اظهار کرد: داور در دقیقه ۸۱ به مرادمند یک کارت زرد داد که درست بود. بلافاصله در دقیقه ۸۲ مرادمند یک خطای دیگر مرتکب شد که مستحق اخطار دوم بود. چون یک دقیقه قبل داور به او اخطار داده بود، روی اخطار دوم مماشات کرد و گرنه مردامند باید اخراج می‌شد.

استقلالی‌ها همچنین باید در بازی مقابل آلومینیوم ۱۰ نفره می‌شدند و محمد دانشگر مثل بازی مقابل نساجی می‌توانست آبی‌پوشان را به دردسر بیندازد. کارشناسان داوری معتقدند که محمد دانشگر یک بار در وقت‌های تلف شده نیمه نخست و یک بار هم در اوایل نیمه دوم می‌توانست کارت زرد دوم را از داور بگیرد و اخراج شود، اما داور مسابقه به او کارت زرد دوم را نشان نداد تا بازی را مدیریت کند و جنجال بازی را بیش‌تر نکند!

آخرین بازی هم تقابل شاگردان مجیدی مقابل مس رفسنجان بود که محمدحسین مرادمند باز هم می‌توانست بلای جان آبی‌ها شود، اما داور مسابقه تصمیمی بر اخراج این بازیکن نداشت. نوید مظفری در این رابطه گفت: در دقیقه ۳۲، داور به درستی برای مس پنالتی گرفت، ولی کاملا فراموش کرد که در این صحنه بازیکن استقلال را اخراج کند، چون موقعیت آشکار گل‌زنی محسوب می‌شد. اعلام پنالتی فقط در صورتی اخطار برای بازیکن مدافع دارد که جدال بر سر توپ بوده باشد، در حالی که در این صحنه مدافع استقلال یعنی مرادمند خطای هل دادن را مرتکب شد. طبیعتا هل دادن جدال بر سر توپ نیست و داور باید اخراجش می‌کرد.

* دانشگر و مرادمند، پرکارت‌ترین بازیکنان استقلال

استقلال تا پایان هفته چهاردهم لیگ ۳۴ کارت زرد از داوران دریافت کرده است. محمد حسین مرادمند تا اینجای کار با ۸ کارت زرد، بیشترین آمار را میان بازیکنان استقلال ثبت کرده است و همچنین محمد دانشگر با ۴ کارت زرد، یکی دیگر از بازیکنان پرکارت آبی‌پوشان پایتخت است.

همانطور که مشخص است، شاگردان فرهاد مجیدی با آماری که ثبت کردند، نشان داده‌اند که بازی درگیرانه‌ای با رقیب‌های خود داشته‌اند و در برخی بازی‌ها نیز خوش‌شانس بوده‌اند که ۱۰ نفره نشدند و از داور کارت قرمز دریافت نکردند که در غیر این صورت سرنوشت استقلال می‌توانست با نتایج دیگری رقم بخورد.

با این حال آبی‌پوشان پایتخت، نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر را در پیش دارند و اگر بخواهند این شیوه بازی را در نیم فصل دوم هم اعمال کنند، شاید اتفاقات دیگری در انتظارشان باشد. /فرارو

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا