ورزشی

AFC: لبنان هیجان‌زده از بازگشت به خانه و ایران در حسرت طارمی

خبرمهم: کنفدارسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) در آستانه دیدارهای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، در گزارشی به دیدارهای این مرحله پرداخت که در آن بازی تیم‌های ملی لبنان و ایران نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، رقابت برای به دست آوردن بلیت جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا به معنای واقعی کلمه داغ شده و قرار است در پایان هفته ۱۲ دیدار حیاتی تاثیر چشمگیری در مسیر رسیدن به قطر، داشته باشد.در آستانه پنجشنبه شب شلوغ فوتبال آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) مجموعه‌ای از حقایق و آمار و ارقام را که بر حساسیت‌های بازی‌ها می‌افزاید، جمع‌آوری کرده است.
ای‌اف‌سی در خصوص دیدار تیم‌های ملی لبنان و ایران نوشت:

لبنان بدنبال بهره‌برداری از امتیاز بازی در خانه

لبنان تیم دیگری است که از بازگشت به خانه هیجان‌زده است و تقابل با تیم ملی ایران در ورزشگاه صیدا، نخستین بازی خانگی آنان پس از پیروزی دو بر صفر برابر ترکمنستان در سال ۲۰۱۹ است.
سِدرها تاکنون در بازه‌ای  ۶ساله، رکورد ۱۴ بازی خانگی بدون شکست را حفظ کرده‌اند؛ رکوردی غرورانگیز که در مقایسه با مجموع ۱۱ شکست آنان در ۲۷ بازی خارج از خانه در همان بازه زمانی، تفاوت چشمگیری دارد.
لبنان که در حال حاضر در رتبه سوم گروه B قرار دارد، پنج بازی آینده خود را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در خانه برگزار خواهد کرد و تداوم این رکورد، احتمالا فرصتی حقیقی برای رسیدن به دوحه را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

ایران باید با غیبت طارمی سَر کند

مشخصا بزرگ‌ترین سورپرایز در فهرست‌های اعلامی از سوی سرمربیان برای حضور در دیدارهای آخر هفته جاری، تصمیم «دراگان اسکوچیچ» برای دعوت نکردن «مهدی طارمی» به اردوی تیم ملی ایران بود.
تیم ملی استعدادهای تهاجمی زیادی دارد اما طارمی در رقابت‌های انتخابی قاره آسیا، بیش از هر بازیکن ایرانی دیگری در گل‌های تیم ملی کشورش نقش‌آفرینی کرده و آمار دو گل، دو پاس گل و یک پاس کلیدی منجر به گل برجای گذاشته و این بدان معنا است که تنها یکی از گل‌های تیم ملی ایران در گروه A رقابت‌ها بدون دخالت ستاره پورتو به ثمر نشسته است.
طارمی در تمام مسیر مقدماتی و انتخابی جام جهانی در مجموع ۶ گل، پنج پاس گل و همچنین سه پاس کلیدی به نام خود ثبت و نامش را به عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیکنان تمام تیم‌های ملی مطرح کرده است. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا