ورزشی

شانس ۲ مدال طلا و ۲ برنز برای ایران در ۵ وزن دوم

خبرمهم: محمدصادق فیروز پور و سجاد غلامی به دیدار فینال ۵ وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان رسیدند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، دیدار مقدماتی پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان امروز در شهر بلگراد صربستان برگزار شدکه در پایان مسابقات محمدصادق فیروز پور در وزن ۷۴ کیلوگرم و سجاد غلامی در وزن ۸۶ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم و سید مهدی هاشمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.

در همین راستا نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:
در وزن ۶۱ کیلوگرم مجید داستان در دور اول با نتیجه ۴ بر ۲ دانیل پوچینو از ایتالیا را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل  نارانخو نارمانداخ از مغولستان با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، داستان از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروز پور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر سیمومن ووجتکوفسکی از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۲ پراوین مالیک از هند را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۴ بر ۶ از سد سیمون مارچل از اتریش گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به هرایار علی خانیان دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال اروپا از ارمنستان را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف چرمن والیف دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از روسیه می‌رود.
در وزن ۸۶ کیلوگرم سجاد غلامی در دور اول با توجه به حاضر نشدن ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان به پیروزی رسید وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۲ از سد امره جیفتجی از ترکیه گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. غلامی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر مهر مارکوسیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله  ایوارس سامسونوکس از لتونی را با نتیجه ۹ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. حریف غلامی در دیدار پایانی موخامد علی اف از اوکراین است.
در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر کولیو دمیتروف از بلغارستان را از پیش رو برداشت وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر بکزات اورکیمبای از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. فیروزپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۷ مغلوب عثمان نورماگومدوف دارنده مدال برنز مسابقات جهانی نروژ از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف برنده کشتی گیران آندریان گروسل از مولداوی و یوهانس مایر از آلمان است.
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم سید مهدی هاشمی در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر سامهان جابرایلوف از مولداوی را مغلوب کرد (حریفش مصدوم شد) وی در دور دوم مقابل آنیل کلیجسالیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از ترکیه با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ از سد یاروسلاو اسلاویکوفسکی از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر و با ضربه فنی مغلوب عظمت خوسونوف از یونان شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف هاشمی در دیدار فینال برنده دیدار بک دولت اوسربای از قزاقستان و موهیت از هند است.
رقابت‌های رده بندی و فینال اوزان فوق فرداشب برگزار می‌شود. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا