ورزشی

اما و اگر‌های بازگشت عادل فردوسی‌پور به شبکه سه

خبرمهم: رئیس صداوسیما در پاسخ به درخواست یک هوادار فوتبال برای احیای برنامه نود با اجرای فردوسی‌پور می‌گوید: «از نظر ما ایشان منعی ندارد و می‌تواند بازگردد.» این اظهارنظر اما قبلا هم تکرار شده بود. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ که شایعاتی مبنی بر رفتن عادل فردوسی پور از شبکه سه در فضای مجازی منتشر شده بود، عبدالعلی علی عسگری رئیس وقت سازمان صدا و سیما در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رفتن فردوسی پور از شبکه سوم سیما گفته بود: فردوسی پور می‌ماند.

اسفند ماه سال ۹۷، آخرین حضور عادل فردوسی‌پور در شبکه سه و برنامه ۹۰ بود. اگر چه محبوبیت فردوسی‌پور و برنامه ۹۰ در میان مردم بر هیچکس پوشیده نیست، اما با ورود علی فروغی به عنوان مدیر شبکه سه سیما، فردوسی‌پور را با این استدلال از این عملکرد خود دفاع کرد که فردوسی پور از «مدار» خارج شده بود و داشت تبدیل به الگوی بدی برای بقیه می‌شد، از شبکه سه کنار گذاشته شد. در نتیجه این اقدام علی فروغی و پشت کردن او به نظر اکثریت مردم، ماجرای فردوسی پور و فروغی تبدیل به دو گانه “مردم” یا “مسئولان” شد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، اگر چه در همان زمان که شایعاتی مبنی بر رفتن عادل فردوسی پور از شبکه سه در فضای مجازی منتشر شد، عبدالعلی علی عسگری رئیس وقت سازمان صدا و سیما درباره رفتن این مجری معروف از شبکه سوم سیما گفت: «فردوسی پور می‌ماند.» همچنین پس از این گفته‌ی علی عسگری، محمد حسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما با اشاره به این گفته‌ی عسگری، در خصوص ادامه فعالیت عادل فردوسی پور در شبکه سه سیما گفت: «همان طور که ریاست سازمان اشاره کرد آقای فردوسی پور در شبکه سه سیما خواهد ماند، اما تحولاتی در حوزه ورزش سیما نیز رخ خواهد داد. قرار است تحولاتی در حوزه ورزش سیما و برنامه نود از سال آینده صورت پذیرد و این موضوع مربوط به شبکه سه سیماست.» او همچنین اعلام کرده بود: «تحولاتی ویژه در برنامه نود از سال آینده صورت خواهد گرفت و این برنامه با گروهی جدید روی آنتن خواهد رفت، اما درعین حال از ظرفیت‌های عادل فردوسی پور در برنامه‌های دیگر استفاده خواهد شد.» رنجبران همچنین این خبر را تایید کرد که قائم‌مقامی شبکه ورزش به فردوسی‌پور ارائه شده است، و صداوسیما همچنان بر این پیشنهاد پافشاری می‌کند.

اما عادل فردوسی پور نه تنها از شبکه سه کنار گذاشته شد، بلکه به او گزارشی هم در شبکه‌های سه و ورزش سیما داده نشد اگرچه فروغی این ادعا را کرده بودکه فردوسی‌پورخودش تمایلی به انجام گزارش ندارد. با این حال این محدودیت‌ها برای فردوسی پور تنها محدود به صدا و سیما نماند چرا که زمانی که خبر رسید که او قرار است با برنامه «۳۶۰» به شبکه نمایش خانگی، مهمان علاقه‌مندان به فوتبال شود، باز هم سنگ اندازی‌هایی در برابر وی انجام شد و در نهایت موفق به کسب مجوز نشد. پس از آن فردوسی پور تنها تهیه کنندگی برنامه فوتبال ۱۲۰ در شبکه ورزش را بر عهده گرفت.

اگرچه کنار گذاشتن فردوسی پور انتقادات زیادی را از سوی هوادارن فوتبال، رسانه‌ها و حتی سیاستمداران را هم در پی داشت. چندان که حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده مجلس دهم که ریاست کمیسیون امنیت ملی را بر عهده داشته است گفت بود که از نهاد‌های امنیتی پرسیده‌ام که مشکل آقای فردوسی پور چیست و آن‌ها خیلی راحت جواب دادند فقط محبوبیت.

حال با رفتن عبدالعلی علی‌عسگری رییس صدا و سیما از این سازمان، و جانشینی پیمان جبلی، زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر مدیران شبکه‌های مختلف و تغییر سیاست‌های این سازمان به گوش می‌رسد که شاید بتوان گفت با تغییر علی فروغی، امیدی برای بازگشت عادل فردوسی پور به قاب شبکه سه سیما، بوجود بیاید.

اما در کنار این خبر‌های تایید نشده، روز گذشته ویدیویی از دیدار پیمان جبلی با خبرنگاران خوزستانی منتشر شد که طی آن فردی که خود را از خانواده شهدا و طرفداران فوتبال تیم‌های خوزستانی معرفی می‌کند در گفتگو با پیمان جبلی رئیس جدید صداوسیما از او درخواست می‌کند که عادل فردوسی پور را بازگرداند و می‌گوید: «از شما خواهش می‌کنم برنامه نود را با اجرای عادل فردوسی‌پور احیا کنید تا کام فوتبال‌دوستان شیرین‌تر از پیش شود.»

رئیس صداوسیما هم در پاسخ به درخواست این هوادار فوتبال درباره فردوسی‌پور می‌گوید: «از نظر ما ایشان منعی ندارد و می‌تواند بازگردد.»

همین سخنان باعث ایجاد زمزمه‌ها و تب و تابی مبنی بر بازگشت فردوسی پور به شبکه سه سیما شده است.

جبلی که پیش از این هم گفته بود که رسانه ملی امانت مردم و متعلق به آن‌ها و منادی و مجری بازگشت به مردم است. صداوسیما باید مصداق واقعی رسانه مردمی باشد؛ رسانه صدای کسانی باشد که صدایشان به جایی نمی‌رسد. صداوسیما باید منعکس‌کننده مطالبات، خواسته‌ها و دغدغه‌های توده مردم باشد و نباید منعکس‌کننده نظرات و منویات یک طبقه خاص آن هم طبقه خاصی که جدای از مردم است، باشد، حال باید منتظر ماند که او چه میزان به حرف‌ها و وعده‌های خود پایبند است و اینکه آیا منظور جبلی، بازگشت فردوسی پور به شبکه سه و برنامه ۹۰ است یا در نهایت مجری برنامه «فوتبال ۱۲۰» شبکه ورزش که تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد می‌شود.

گفتنی است که عادل فردوسی‌پور در میان شخصیت‌های تلویزیونی ایرانی از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار است و عناوینی مانند بهترین گزارشگر فوتبال، بهترین مجری و بهترین چهره تلویزیونی را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده‌است.

وی پس از انتخاب شدن برنامه ۹۰ به عنوان برترین برنامه تلویزیونی جشنواره جام‌جم از اجرای این برنامه کنار گذاشته شد. در اسفند ۹۷، تنها سه ساعت قبل از پخش آخرین برنامه ۹۰ در سال ۱۳۹۷، این برنامه اجازه پخش از شبکه ۳ را دریافت نکرد./ انتخاب

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا