ورزش زنانورزشی

پوشش دختران مهم بود صعود دختران مهم نیست؟!

خبرمهم: تیم ملی هندبال زنان ایران با پیروزی برابر اردن صعود خود را به مسابقات هندبال زنان قهرمانی جهان در اسپانیا قطعی کرد. این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ هندبال ایران رخ می‌دهد.

 آژانس ورزش زنان ایران؛ تیم ملی هندبال زنان ایران امروز در چهارمین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن برابر تیم میزبان پیروز شد و صعودش به مسابقات جهانی را قطعی کرد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، در مسابقه حساس و سرنوشت ساز امروز در امان، تیم ملی هندبال بانوان در نیمه نخست ۱۵ بر ۱۲ برابر اردن پیروز شد و با حفظ برتری در نیمه دوم، در نهایت ۲۸ بر ۲۲ میزبان را از پیش رو برداشت.

این مسابقه جدالی برای کسب رتبه دوم دور گروهی بود و با توجه به صعود دو تیم به طور مستقیم از هر گروه به مسابقات هندبال قهرمانی جهان در اسپانیا، برتری بر اردن برای نخستین بار دختران ایران را جهانی کرده است.

ایران البته هنوز یک بازی دیگر برابر سوریه دارد که برتری قاطع برابر سوریه، قابل پیش بینی است و ایران از حالا، دو امتیاز بازی با سوریه را نیز در جیب خود دارد. با نتیجه امروز، ایران از ۴ بازی ۶ امتیازی است و پس از ژاپن تیم دوم جدول است.

البته پیروزی ایران مقابل اردن درحالی به دست آمد که بازیکنان از حضور کادرفنی روی نیمکت محروم بودند. طبق قوانین کنفدراسیون هندبال آسیا اعضای تیم های حاضر در مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا، باید ۲۴ ساعت قبل از هر مسابقه تست کرونا دهند.

تست اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال بانوان ایران قبل از بازی با اردن مثبت اعلام شده است و مربیان ایرانی در حال حاضر در قرنطینه هستند و این باعث شد تا تیم ملی هندبال بانوان ایران امروز بدون حضور کادر فنی روی نیمکت، مقابل اردن قرار بگیرد و با شایستگی هرچه تمام تر به پیروزی رسید.

عزت الله رزمگر و نشمین شافعیان، مربیان تیم ملی هندبال بانوان ایران امروز تلفنی شاگردان خود را هدایت کردند و به احتمال زیاد اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال بانوان ایران مقابل سوریه هم قادر به همراهی بازیکنان نخواهند بود.

صعود تیم ملی هندبال بانوان به مسابقات جهانی اسپانیا، سرانجامی بر تلاش نسل‌های پرتلاش هندبال ایران بود و نسل کنونی دختران هندبالیست برای تجربه اتمسفر مسابقات جهانی، کاملاً شایسته به نظر می‌رسید.

ایران پس از بازی با سوریه، آماده جدال احتمالی با کره جنوبی در نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود.

از نکات منفی میزبانی اردن از مسابقات قهرمانی آسیا، سیستم رسانه ای بسیار ضعیف این کشور در پوشش این مسابقات است به طوری که این مسابقات پخش زنده از یوتیوب ندارد و تصاویر محدود و بی کیفیتی از این مسابقات منتشر می شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا