ورزشی

سرخابی‌ها تا ۲ ماه آینده خصوصی‌ می‌شوند

خبرمهم: وزیر ورزش و جوانان گفت: بیشتر کارها انجام شده و تا دو ماه آینده باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، «حمید سجادی» در مورد خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: کارهای ابتدایی این کار در دوره مدیریت قبلی وزارت ورزش و جوانان انجام شده و این تیم‌ها برای واگذاری به بخش خصوصی آماده هستند. وی افزود: معمولا باشگاه های ورزشی در همه کشورها به صورت مردمی اداره می‌شوند. سیاست ما نیز واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی است و قول می‌دهم این کار با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور اقتصادی و دارایی ممکن می‌شود. زحمات این کار کشیده شده و می تواند در یک زمان کوتاه حل شود.
وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در یکی دو ماه آینده این کار انجام می شود. بخشی از این سهام‌های را می توان به مردم واگذار کرد. به ما پاس گل دادند و ما نیز باید گل بزنیم. رییس جمهوری نیز با این موضوع موافق است.
سجادی در مورد استعفای «جعفر سمیعی» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: من هم در حد صحبت این موضوع را شنیدم و باید ببینیم تا چه حد جدی است.
وی در خصوص وضعیت مدیرعامل باشگاه استقلال نیز تصریح کرد: تا کنون هیچ جلسه ای با هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال نداشتم و در اولین فرصت به عنوان یک یار کمکی مورد مشورت قرار خواهم گرفت و نقطه نظرات را به آنها می گویم. تاکید می کنم که وظیفه ما حمایت از این دو باشگاه است.
وی در خصوص رویکرد وزارت ورزش در بازگشت غرور ملی در ورزش‌های مختلف اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکردهای ما ورزش قهرمانی است. این نوع ورزش رتبه بندی، غرورآفرینی و اهتزاز پرچم است. شرکت در سطوح مختلف بین‌المللی نیز در همین رویکرد است.
سجادی ادامه داد: در برخی رشته ها اتفاقات خوبی رقم زدیم و در برخی رشته های انفرادی نیز نزول داشتیم. کمتر از یکسال فرصت برای حضور در بازی های آسیایی را داریم و حتما باید تجهیز شویم. کمتر از یکسال آینده مسابقات کسب سهمیه برای المپیک شروع می شود و ما باید یک رویکرد منطقی و تخصصی داشته باشیم. یکی از مهم ترین کارها رسیدگی به ورزش قهرمانی است که انشاالله این نقایص با یک برنامه ریزی دقیق و شیوه جدید برطرف شود. باید در همه ارگان ها به این موضوع پرداخته شود.
وزیر ورزش در خصوص پیام مقام معظم رهبری به ورزشکاران پارالمپیک گفت: اجازه دهید یک تشکر ویژه از ایشان داشته باشم که امید مضاعفی به ورزشکاران دادند. البته مقام معظم رهبری همیشه به ورزش لطف دارند و جامعه ورزش را مورد تفقد قرار می دهند و این پیام یک لذت دیگری داشت.
وی افزود: مدال های که کسب شده بسیار ارزشمند است. ۲۴ مدال بسیار ارزشمند کسب شد. در این پارالمپیک طلاهای زیادی بدست آمد. این پارالمپیک تعداد کمتری اعزام داشتیم و این ارزشمند است که با این تعداد، این مدال ها بدست آمد. یکی دیگر از ارزش های این کاروان مزین شدن نام آن به نام شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
سجادی تصریح کرد: ما در دو و میدانی جانبازان و معلولین خیلی می توانیم مدال بدست بیاوریم اما باید برخی امکانات فراهم شود. هنر این عزیزان این است که با همین شرایط این مدال ها را کسب کردند. قرار گرفتن در جایگاه دوازدهم این بازیها واقعا ارزشمند است.
وی ادامه داد: همیشه باید بپرسیم که چرا ورزش جانبازان و معلولین افتخارات بیشتری کسب می کنند. یکی از دلایل آن وجود روحیه جهادی و ایثارگری آنها است.
وی در مورد برخورد با فساد در ورزش کشور گفت: ایجاد تغییرات در اساسنامه ها باعث شفاف سازی در ورزش می‌شود. اساسنامه فدراسیون ها ابلاغ شده است. در گذشته وزیر ورزش و معاونان رییس مجمع بودند که این موضوع خلاف منشور المپیک بود و دیگر نباید لابی صورت گیرد بلکه باید با خرد جمعی تصمیم‌گیری شود.
وزیر ورزش و جوانان در مورد افزایش زیاد قرارداد بازیکنان فوتبال اذعان داشت: یکی از ایرادات متاسفانه این است که بسیاری از نکات ریز در قراردادها قرار داده نمی شود. حد و مرزها باید نگه داشته شود. در حال تهیه سامانه‌ای هستیم که اگر قراردادها از یک رقم مشخصی بالاتر رفت به وزارت ورزش و جوانان ارجاع داده شود.
سجادی در خصوص قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: کشورمان در این قرارداد تاوان داد و ایران در این خصوص متعهد شد چرا که دیگر افراد و فدراسیون در این مورد مطرح نبودند.
وزیر ورزش و جوانان در خصوص تعداد ورزشکاران و اماکن سازمان یافته در کشور بیان کرد: سه میلیون و ۴۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در کشور تا قبل از کرونا وجود داشت اما حالا به یک میلیون نفر کاهش یافت که لطمه بزرگی به ورزش کشور می‌زند. ۲۸ هزار مکان ورزشی نیز در کشور وجود دارد که ۶ هزار مورد آن تعطیل است و ۴ هزار مکان ورزشی در حال ساخت نیز داریم.
وی با اشاره به اهمیت ورزش همگانی در خصوص آن اضافه کرد: این ورزش امروزه یک نهضت بزرگ است. قصد داریم درهای ورزشگاه آزادی و دیگر استادیوم ها را روی به مردم باز کنیم تا به صورت پارک ورزش در آن فعالیت کنند.
وی در مورد ورزش بانوان تاکید کرد: ایده اصلی ما  خودکفا شدن ورزش بانوان است و قصد داریم کاری کنیم که ورزش زنان تمامی کارها خود را بدون نیاز به مردان انجام دهند. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا