ورزشی

عملکرد ورزش ایران در روز ششم پارالمپیک/ صعود به رده دوازدهم

خبرمهم: روز ششم از شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک برای کاروان ورزش ایران با کسب دو مدال طلای دیگر همراه شد تا روند مدال آوری ورزشکاران کشورمان در این بازیها ادامه داشته باشد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، در ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ورزشکاران کشورمان تعداد مدال های طلا، نقره و برنز خود را به عدد یازده رساندند تا به لطف دو مدال طلایی که امروز کسب شده به رده دوازدهم جدول توزیع مدال ها صعود کنند.

عملکرد ورزشکاران ایران در ششمین روز از شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک به شرح زیر است:

فرزانه عسگری حذف شد

فرزانه عسگری کماندار ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ امروز دوشنبه در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند انفرادی با «ویرجیلیو» ایتالیایی به رقابت پرداخت. عسگری در این مرحله با نتیجه ۱۳۵ به ۱۳۶ و با یک امتیاز کمتر نسبت به حریف خود شکست خورد و از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی بازماند.

چهارمین طلا به نام خسروانی شد

مسابقات پرش طول بازی‌های پارالمپیک توکیو در کلاس T۱۲ با حضور ۱۰ ورزشکار از کشورهای آذربایجان، کوبا، سوئد، ازبکستان، آلمان، بلاروس و ایران برگزار شد. در این مسابقات که به میزبانی ورزشگاه المپیک توکیو برگزار شد، امیر خسروانی توانست با ثبت رکورد ۷ متر و ۲۱ سانتی متر به مدال طلا دست پیدا کند. این چهارمین مدال طلای ایران در این دوره از بازی‌ها بود.

شجاعی ششم شد

فینال مسابقات تیراندازی ماده تفنگ بادی ۱۰ متر R۲ ایستاده بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۱۱ امروز (دوشنبه – به وقت محلی) در مرکز تیراندازی آساکا برگزار شد. رقیه شجاعی که با ۶۲۴.۱ امتیاز به فینال رسیده بود، برای دستیابی به مدال با هفت ورزشکار دیگر از چین (دو نفر)، اوکراین، کره جنوبی، سوئد، اسلواکی و هند رقابت کرد که در پایان با ۱۶۳.۰ امتیاز به عنوان ششمی دست یافت.

سامان رضی به مدال برنز رسید

در رقابتهای پاراوزنه برداری و در دسته ۱۰۷ کیلوگرم سامان رضی نماینده ایران در این دسته موفق شد با مهار وزنه ۲۳۱ کیلوگرمی به مدال برنز برسد. مسوولان کمیته ملی پارالمپیک این ملی‌پوش دسته ۱۰۷ کیلوگرم را در ردیف ورزشکاران شانس کسب مدال طلا قرار داده بودند.
کادر فنی برای نخستین حرکت سامان رضی درخواست وزنه ۲۳۱ کیلوگرم را دادند که رضی در مهار آن ناموفق بود. داوران این مسابقه به سامان رضی برای حرکت نخست ۲ چراغ قرمز و یک چراغ سفید دادند. رضی در دومین حرکت وزنه ۲۳۱ کیلوگرمی را به‌راحتی مهار کرد تا شانس خود را برای رسیدن به سکو افزایش دهد. ملی‌پوش دسته ۱۰۷ کیلوگرم که با ۲۳۱ کیلوگرم مدال برنزش قطعی شده بود پشت وزنه ۲۳۳ کیلوگرم قرار گرفت اما در مهار آن ناموفق بود.

پایان کار بسکتبال باویلچر پس از باخت به آلمان

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز دوشنبه به مصاف آلمان رفت و با نتیجه ۵۶ بر ۵۳ شکست خورد. به این ترتیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که در گروه دوم پارالمپیک حضور داشت با ثبت چهار شکست برابر استرالیا، آمریکا، بریتانیا و آلمان از گردونه این رقابت ها حذف شد. تنها برد ایران در این بازی ها برابر الجزایر به دست آمد.

پورمیرزایی به مدال نقره رسید

رقابتهای دسته فوق سنگین پاراوزنه برداری توکیو بعدازظهر امروز برگزار شد و منصور پورمیرزایی در حالی که برای رسیدن به مدال طلا رقابت نزدیکی با ورزشکار اردنی داشت در حرکت آخر نتوانست وزنه ۲۴۶ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و به مدال نقره دست پیدا کرد. در این دسته ورزشکارانی از ایران، عراق، مصر، کلمبیا، چین، کره جنوبی، آذربایجان، یونان و اردن حضور داشتند.
در ابتدای این مسابقه چند کلیپ از سیامند رحمان رکوردار جهان و پارالمپیک این دسته پخش شد. رحمان اسفندماه سال ۱۳۹۸ به خاطر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

زندی از رسیدن به مدال بازماند

محمدرضا زندی کماندار ایران در ماده W۱ بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در دیدار رده بندی هم شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند. دیدار رده بندی ماده W۱ تیروکمان بازیهای پارالمپیک توکیو امروز دوشنبه بین محمدرضا زندی و «حکیم اوغلو» از ترکیه برگزار شد.
در پایان این رقابت که از ساعت ۸:۴۵ به وقت توکیو در سایت «یومنوشیما» آغاز شد، حکیم اوغلو در نهایت با نتیجه ۱۳۹ بر ۱۳۴ به برتری رسید و عنوان سوم این ماده را از آن خود کرد. زندی پیش از این در مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی حریفان چینی را شکست داده بود اما در مرحله نیمه نهایی برابر حریف جمهوری چک شکست خورد و به فینال نرسید.

مهدی اولاد به مدال طلا رسید

در رقابتهای پرتاب وزنه مردان کلاس ۱۱ F ایران دو نماینده داشت که باید برای رسیدن به مدال با ۹ نفر رقابت می کردند. مهدی اولاد و نورمحمد آرخی نمایندگان ایران در پرتاب وزنه بودند که مهدی اولاد با ثبت ۱۴.۴۳ به مدال طلا رسید.
مهدی اولاد در پرتاب اول ۱۳.۵۳ را پرتاب کرد. در پرتاب دوم ۱۴.۱۲ و در پرتاب سوم هم ۱۴.۰۱ را به ثبت رساند. او در حرکت چهارم و پنجم هم با ثبت رکورد ۱۴.۴۰ و ۱۴.۴۳ دو بار پیاپی رکورد شخصی اش را افزایش داد و در نهایت هم در پرتاب ششم ۱۳.۷۹ را به ثبت رساند تا پرتاب پنجم او را به مدال طلا برساند.
همچنین نورمحمد ارخی هم با ثبت ۱۲.۷۸ در رده ششم قرار گرفت. آرخی در حرکت اول ۱۲.۷۸ را ثبت کرد که بهترین پرتاب او هم بود. او در حرکت ۱۲.۴۷ را ثبت کرد و حرکت سوم هم خطا اعلام شد. در حرکت چهارم ۱۲.۴۷ و در حرکت پنجم هم ۱۲.۴۴ را ثبت کرد. پرتاب ششم او هم خطا اعلام شد.

پیروزی تیم ملی والیبال نشسته برابر برزیل

تیم ملی والیبال نشسته ایران که یکی از مدعیان قهرمانی در شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک است عصر امروز به مصاف تیم ملی برزیل رفت و برابر این تیم به پیروزی ۳ بر صفر دست پیدا کرد.
ملی پوشان ایران که در دیدارهای گذشته هم با اقتدار حریفان خود را شکست داده بودند، در دیدار با برزیل هم نمایش مقتدرانه ای داشتند و به یک پیروزی دیگر دست پیدا کردند.
مدال آوران ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک عبارتند از:

مدال طلا:

روح الله رستمی – پاراوزنه برداری

وحید نوری – جودو

محمدرضا خیرالله زاده – جودو

امیر خسروانی – پرش طول

مهدی اولاد – پرتاب وزنه

مدال نقره:

 امان الله پاپی – پرتاب نیزه

امیر جعفری – پاراوزنه برداری

علیرضا مختاری – دوومیدانی – پرتاب وزنه

حامد صلحی پور – پاراوزنه برداری

منصور پورمیرزایی – پاراوزنه برداری

مدال برنز:

سامان رضی – وزنه برداری /مهر

جدول رده بندی توزیع مدال ها تا پایان روز ششم بازیهای پارالمپیک

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا