ورزشی

خوش بینی وزنه برداری به تصویب اساسنامه جدید توسط IOC و ماندگاری در المپیک

خبرمهم: فدراسیون جهانی وزنه برداری با توجه به تصویب کلیات اساسنامه جدید نگرانی بابت نشست هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک ندارد و یکی از اعضا معتقد است که IOC هم این اساسنامه را تصویب می کند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) جلسه دارد و قبل از اینکه IOC تصمیمی برای حذف وزنه برداری از المپیک پاریس بگیرد، فدراسیون جهانی وزنه برداری دست به کار شد و در دوحه قطر ،کنگره ای برگزار کرد و اساسنامه جدید این فدراسیون را با رای ۹۳.۳ درصد به تصویب رساند. فدراسیون جهانی در مطلبی که منتشر کرده معتقد است با تصویب این اساسنامه، وزنه سنگین با موفقیت مهار شده است و این را پیروزی بزرگی برای وزنه برداری می داند.اساسنامه در ۱۵۶ صفحه به تصویب رسیده است، البته پنج اصلاحیه باید انجام شود که هنوز نیاز به بحث و تصمیم گیری دارد از این رو به احتمال زیاد تا دوشنبه روند تصمیم گیری ادامه خواهد داشت پس از آن اساسنامه منتشر می شود.
قرار است پس از انجام اصلاحات، هیات اجرایی فدراسیون جهانی برای بحث در مورد زمان و مکان برگزاری کنگره انتخاباتی تشکیل جلسه دهد.
پیروس دیماس عضو هیات اجرایی و از قهرمانان شاخص المپیک در واکنش به این مساله که فکر می کند IOC هم اساسنامه جدید را تصویب می کند یا خیر تاکید کرد: فکر می کنم بله چون هر آنچه که IOC  می‌خواست را انجام دادیم و چیزی نیست که از آن بترسیم.  سخت ترین قسمت این فرآیند، تصویب اساسنامه جدید بود که به پایان رسیده است. آنچه در کنگره اتفاق افتاد بسیار مثبت بود و من چهره های شاد، افراد شاد را می بینم و امیدوارم همه چیز از اینجا تا آینده همینطور باشد. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا