ورزشی

لیونل مسی رسما از بارسلونا جدا شد

خبرمهم: لیونل مسی ستاره آرژانتینی فصل آینده برای بارسلونا بازی نمی کند و این خبر شوکه کننده واکنش های زیادی را به همراه داشت.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، باشگاه بارسلونا پنجشنبه شب اعلام کرد لیونل مسی در فصل آینده برای این تیم بازی نخواهد کرد.  باشگاه اعلام کرده که قرارداد ستاره آرژانتینی به دلیل مسائل مالی تمدید نخواهد شد.  قرارداد مسی در اوایل تابستان ۲۰۲۱ به پایان رسیده بود.  پاری سن ژرمن به عنوان یکی از اصلی ترین مقصدهای لئو معرفی شده است.

خوآن لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا در نشست خبری که دقایقی پیش آغاز شد رفتن مسی را تایید کرد.

لاپورتا در نشست خبری گفت: پس از بررسی قرارداد و بدهی های بزرگی که پیش بینی می شد و همینطور دستمزد  بالا امکان تمدید قرارداد با مسی وجود نداشت. همچنین قوانین لالیگا اجازه نمی داد با این بازیکن قرارداد جدید امضا کنیم. می خواستند ما با شرکتی قرارداد ببندیم و باشگاه را مقروض کنند که من نخواستم این اتفاق بیفتد. من نمی خواهم باشگاه را برای ۵۰ سال بدهکار کنم تا بتوانم با بهترین بازیکن تاریخ قرارداد امضا کنم چون بارسا بالاتر از همه چیز است. مسی می خواست در بارسلونا بماند و او تمام تلاشش را کرد تا این اتفاق ممکن شود اما در نهایت لحظه ای فرا می رسد که باید به شکل سردی برنامه ریزی و آنالیز کنید و درباره علایق و محدودیت های باشگاه صحبت کنید. لئو یک الگو است. او موفقیت های زیادی به ارمغان آورد و تصویری تاریخی برجای گذاشت. ما به عنوان باشگاه همیشه قدردانش هستیم اما او هم مانند دیگر نام های بزرگ بارسلونا را ترک خواهد کرد.
لاپورتا درباره احتمال ماندن مسی گفت: نمی خواهم کسی را فریب بدهم. ماندن مسی خیلی خیلی بعید است چون پیشنهاد های دیگر وجود خواهد داشت و ما نمی دانیم می توانیم نامش را به عنوان بازیکن بارسلونا در این فصل ثبت کنیم. لالیگا هم در آستانه آغاز است.
او درباه کاهش دستمزد بازیکنان گفت:توانستیم برخی از بازیکنان را به کاهش دستمزد راضی کنیم اما این موضوع خیلی پیچیده است. برای ثبت نام دیگر بازیکنان و بازیکنان جدید در فصل جدید لالیگا مشکلی از لحاظ مالی نداریم
او درباره بارسای بدون مسی گفت: ما آماده هستیم تا با چالش بارسای بدون لئو روبرو شویم. می خواهیم به موفقیت هایمان ادامه دهیم و هواداران از عملکرد تیمشان لذت ببرند. هیئت مدیره که در راسش من قرار دارم خیلی انگیزه داریم تا نشان دهیم هر چیزی امکان پذیر است و با وجود اینکه دوست داشتیم مسی بماند اما زندگی ادامه دارد.
لاپورتا درباره قول تمدید قرارداد با مسی هنگام انتخابات ریاست باشگاه  گفت: من به هیچ وجه مقصر جدایی لئو نیستم. از همان ابتدا گفتم برای ماندن مسی تمام تلاشمان را خواهیم کرد. حتی ما به یک توافق اولیه رسیده بودیم اما به دلیل مشکلاتی که عنوان شد نتوانستیم قراردادش را تمدید کنیم. من از کلمه باج گیری استفاده نکردم. ما به این پولی که باشگاه را می خواهد بدهکار کند اعتماد نداریم‌ و نمی خواهیم هزینه ها بیش از این بالا برود. بلاخره زمان برنامه ریزی و گرفتن بهترین تصمیم برای باشگاه و بازیکن فرا رسید.
او در ادامه افزود: از دو روز پیش متوجه شدم این قرارداد به امضا نخواهد رسید و به پدر مسی خبر دادم. ماه ها مذاکره کردیم و می خواهم با وجود تمدید نشدن قرارداد به طرفین تبریک بگویم چون به توافق رسیدیم. مسی می خواست بماند به همین خاطر ناراحت است. او انتظار چنین پایانی را نداشت چون بارسا خانه اش است و هر کجا که برود برایش آرزوی موفقیت می کنم.
دوباره درباره احتمال ماندن مسی از اوسوال پرسیدند و لاپورتا گفت: می توانیم از هزار فرضیه حرف بزنیم که شرایط لالیگا امکان تمدید قرارداد را فراهم کند اما همه آن ها تنها رویابافی است. می خواهم واقع بین باشم و امروز ماندن مسی را ممکن نمی بینم.
لاپورتا در پایان درباره مراسم خداحافظی لئو گفت: مراسم تقدیر از مسی به همان شکلی برگزار خواهد شد که لئو می خواهد. اگر با ما بود هر روز از او تقدیر می کردیم ولی با شرایط کنونی (بحران کرونا) کمی سخت است. به همین خاطر باید دید چگونه پیش خواهد رفت. هنوز خیلی زود است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا