ورزشی

توکیو با توقف

خبرمهم: گروه سوم اعزامی کاروان ورزشی ایران به المپیک توکیو پس از ۱۵ ساعت سفر با معطلی حدود پنج ساعته در فرودگاه ناریتا ژاپن برای تست کرونا روبرو شدند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، ژاپن با سابقه برگزاری سه دوره میزبانی المپیک تابستانی و زمستانی این بار برای دومین دوره المپیک با حجم نارضایتی کاروان های اعزامی به این کشور همراه شد که ایران هم‌ از این قاعده مستثنی نبود.کشوری که به نظم و قانون شهره است اما در عمل میزبانی بداستقبال بوده است.
پیشتر نیز گروه اعزامی کاروان المپیک ایران به ژاپن و پس از ساعت ها سفر طولانی در فرودگاه ناریتا توکیو جهت انتقال به دهکده بازی‌ها با معطلی بسیار زیاد روبه‌رو شدند که این روند با اعتراض دیگر کاروان های ورزشی هم روبرو شد.
امشب گروه سوم کاروان اعزامی المپیک ایران به توکیو خبرنگاران را هم شامل می شد که چهارشنبه شب تهران را به مقصد دوحه ترک کردند و پس از حدود سه ساعت توقف در فرودگاه دوحه راهی توکیو شدند.
این گروه با گذشت مدت زمان ۱۰ ساعت پرواز دوحه به توکیو سرانجام برای انجام تست کرونا ۵ ساعت سرگردان شدند. بارها از قوانین سرسخت و رعایت پروتکل بهداشتی در این کشور در محافل مختلف سخن رفته است اما در عمل خبری از فاصله های ۲ متری نبود و فاصله تنها در اتاق تست کرونا رعایت می شد.
از طرفی نصب اپلیکشین میزبان برای تایید خبرنگاران خود ماجرای دیگری داشت و این بر خستگی کاروان اعزامی افزود. حتی ساماندهی منظمی در نصب اپلیکیش های مخصوص برای رعایت پروتکل های بهداشتی وجود نداشت.
البته در فرودگاه خبری از میزبانی این کشور برای المپیک به چشم نمی خورد.
این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر فردا جمعه اول مردادماه ۱۴۰۰ – ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن گشایش می یابد. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.
ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مر ) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند. با این حال کاروان ستارگان ایران‌زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری دو  سهمیه را از دست داده و از این رو، ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو می شود. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا