ورزشی

ماجرای باورنکردنی بسکتبالیست‌ها در فرودگاه

خبرمهم: تیم ملی بسکتبال در آستانه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با حاشیه بدی مواجه شده است.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، «خبر مربوط به بازداشت برخی از بازیکنان این تیم در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی است. شاگردان مهران شاهین‌طبع در حالی ظهر سه‌شنبه، بعد از برگزاری چند دیدار تدارکاتی در ژاپن به تهران بازگشتند که به خاطر همراه‌داشتن مقدار بالایی اقلام غیر مجاز از سوی پلیس فرودگاه تحت بازجویی قرار می‌گیرند.
آن‌ طور که گفته می‌شود ملی‌پوشان بسکتبال برای این که این اقلام را وارد کشور کنند، آنها را در چمدان‌های یکدیگر جاسازی کرده‌اند تا مشکلی بابت ورود غیر قانونی آن نداشته باشند اما پلیس فرودگاه متوجه ماجرا می‌شود و جنجال سنگینی برای فدراسیون بسکتبال به بار می‌آید. آن‌ طور که شنیده می‌شود پلیس در ابتدا اقدام به دستگیری همه اعضای تیم می‌کند. به طوری که برخی نفرات برای این که از این مهلکه فرار کنند، چمدان‌های خود را در فرودگاه رها می‌کنند و مدعی می‌شوند که چمدان‌ها متعلق به آنها نیست. معطلی چندساعته تیم ملی بسکتبال در فرودگاه امام خمینی در نهایت به جایی می‌رسد که سه نفر از بازیکنان تیم بازداشت می‌شوند. انتشار سریع خبر بازداشت ستاره‌های این تیم المپیکی در شرایطی فضای کاروان ورزش کشور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را ملتهب کرد که باعث شد مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بلافاصله وارد عمل شوند تا این غائله را فیصله دهند. با توجه به پادرمیانی و وساطت مقامات ورزشی فعلا این سه بسکتبالیست با قرار وثیقه از بازداشت آزاد شدند و قرار است رسیدگی به تخلف آنها به بعد از بازی‌های المپیک موکول شود.
یکی از مسئولان ورزشی در گفت‌وگو با «شرق» این موضوع را تأیید کرد و گفت: «به هر حال خطایی بوده که رخ داده. پادرمیانی کردیم تا مشکل حل شود؛ چرا که بازی‌های المپیک را در پیش داریم. الان بحث منافع ملی مطرح است و وقتش نیست که این ورزشکاران در پروسه کارهای قضائی قرار بگیرند. بعد از المپیک به پرونده آنها رسیدگی می‌شود.»
تیم ملی بسکتبال برای آمادگی هر چه بهتر در المپیک توکیو فردا راهی اسپانیا می‌شود تا چند دیدار تدارکاتی با تیم ملی این کشور داشته باشد. با این اوصاف دیگر مشکلی بابت خروج از کشور ندارد.
تیم ملی بسکتبال ایران دومین حضور خود را در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بعد از انقلاب تجربه خواهد کرد. ستاد عالی بازی‌های المپیک صمد نیکخواه‌ بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال را به‌ عنوان پرچم‌دار کاروان ورزش ایران در این بازی‌ها برگزیده است.

فدراسیون سکوت کرده

بازداشت اعضای تیم ملی بسکتبال در فرودگاه امام خمینی در حالی با بازتاب منفی در رسانه‌ها مواجه بوده که مسئولان فدراسیون بسکتبال تا به الان هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداده‌اند. رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال، بدون این که توضیحی درباره وقایع اخیر بدهد، دیروز صبح همراه با تیم ملی جوانان راهی لتونی شد تا در رقابت‌های جام جهانی زیر ۱۹ سال شرکت کند.
این برای دومین بار است که تیم ملی بسکتبال بزرگسالان بعد از بازگشت از سفرهای خارجی در فرودگاه با مشکل روبه‌رو می‌شود. چندی پیش نیز در جریان پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا، ملی‌پوشان این تیم به دلیل همراه‌داشتن تعداد زیادی تلفن همراه به درد سر افتادند. در حالی‌ که هر مسافر تنها می‌تواند یک گوشی را با یک کد ملی به ثبت برساند و به کشور بیاورد اما اعضای تیم ملی بسکتبال اقدام به آوردن تعداد بالایی تلفن همراه کرده بودند. معطلی چندساعته ملی‌پوشان بعد از بازگشت از سفر دوحه این بار نیز با مساعدت وزارت ورزش و جوانان مرتفع شد تا موبایل‌ها رفع توقیف شوند.

گاف‌های پشت سر هم

اما این همه حواشی تیم ملی بسکتبال در پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا نبود. در حالی‌ که به نظر می‌رسید تیم ملی بسکتبال ایران در جریان سفر به دوحه برای رویارویی با دو تیم عربستان و سوریه کار سختی نداشته باشد و با دو برد به تهران بازگردد، شکست برابر سوریه نه‌تنها شوک بزرگی به بسکتبال ایران بود بلکه جنجال‌هایی را هم در پی داشت. غیبت مسعود قاسمی، سرپرست تیم ملی بسکتبال، روی نیمکت (دیدار با سوریه) موضوعی بود که این تیم را به حاشیه برد. به طوری که حتی گزارشگر بازی هم به آن اشاره کرد. بعد از باخت عجیب و غیر منتظره تیم ملی، اخباری مبنی بر محرومیت سرپرست تیم ملی از نشستن روی نیمکت منتشر شد. از آنجایی که تیم‌های مختلف بعد از ورود به دوحه به خاطر کرونا در هتل محل اقامت خود قرنطینه شده بودند، سرپرست تیم ملی به خاطر شکستن قرنطینه قوانین را زیر پا می‌گذارد. در این زمینه عکسی از رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال، در کنار مسعود قاسمی با منظره برج‌های دوحه منتشر شد که نشان می‌داد این دو نفر بدون توجه به قوانین قرنطینه در مسابقات انتخابی کاپ آسیا از هتل خارج شده‌اند و به مرکز شهر رفته‌اند. با توجه به این اتفاق قاسمی مجبور می‌شود بازی تیم ملی مقابل سوریه را از جایگاه ویژه تماشا کند. نکته در خور توجه دیگر درباره غیبت قاسمی در این دیدار این بود که او عکس خودش و طباطبایی را در صفحه شخصی‌اش رسانه‌ای کرده بود. همین موضوع کافی بود تا مشخص شود او به خاطر نقض قوانین قرنطینه در دیدار سوریه از نشستن روی نیمکت تیم ملی محروم شده است. بعد از واکنش‌های تندی که به این اتفاق نشان داده شد، قاسمی این عکس را از روی صفحه‌اش حذف کرد. باید به این نکته اشاره کرد که سرپرست تیم ملی بسکتبال در مصاحبه با سایت فدراسیون بسکتبال دلیل غیبت خود روی نیمکت تیم ملی را بیماری عنوان کرد و مدعی شد با اراده خودش روی نیمکت ننشسته است.

شماره پیراهن حسین‌زاده سوژه شد

مورد دیگری که در این چند وقت اخیر عملکرد فدراسیون را زیر سؤال برد شماره پیراهن حامد حسین‌زاده در نخستین بازی‌ از پنجره سوم انتخابی‌ کاپ آسیا ۲۰۲۱ مقابل قطر بود.
با توجه به تحریم‌ها و شرایط ورزش کشور از نظر بحث اسپانسرینگ، تیم ملی ایران کیت‌های خود را به صورت خام از شرکت «پِک» چین تهیه می‌کند. به خاطر خام‌بودن لباس‌ها و ثبت‌نشدن اسامی نفرات به صورت شرکتی روی پیراهن‌ها، نام و شماره بازیکنان توسط تدارکات تیم و به صورت اتویی روی کیت‌ها چسبانده می‌شوند (چاپ می‌خورند) که همین مسئله نیز باعث ‌ایجاد حاشیه شد. مسئولان تیم، بدون توجه به املای عدد شش انگلیسی، این عدد را به صورت برعکس روی پیراهن حامد حسین‌زاده، گارد تیم‌ ملی ایران چسباندند و گویا این شماره را مقابل آینه قرار داده‌ بودند! این اتفاق از دید دوربین‌های عکاسان حاضر در مسابقات در امان نماند تا بیشتر بر مشکلات قبلی این فدراسیون دامن بزند.»/شرق

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا