ورزشی

استقلال ۲ – گل‌گهر صفر/ نسخه قلعه‌نویی دوباره در یک نیمه پیچیده شد

خبرمهم: استقلال در دیدار مقابل گل‌گهر به برتری ۲ بر صفر رسید.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، تیم‌های فوتبال استقلال و گل‌گهر امشب (جمعه) در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر صفراستقلال به پایان رسید. مرادمند و مهدی‌پور در دقایق یازده و ۱۸ گل‌زنی کردند. استقلال با این نتیجه ۴۳ امتیازی شد تا از سپاهان و پرسپولیس بیشتر عقب نماند و رتبه سومش را هم مستحکم‌تر کند. گل‌گهر هم با ۳۵ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت.

نیمه نخست

استقلال در نیمه نخست بازی نسبتا برتری از خود به نمایش گذاشت و بالاخره در دقیقه یازده روی ارسال بلند ضربه ایستگاهی توسط مرادمند به گل نخست رسید. در این صحنه علیرضا حقیقی اعتقاد داشت که ضربه مرادمند را پیش از ورود به دروازه مهار کرده اما زاهدی‌فرد، داور بازی چنین اعتقادی نداشت تا گل نخست استقلال به ثمر برسد. در ادامه نمایش صحنه آهسته گل نشان داد که تصمیم داور درست بوده است.
پس از این گل دوباره استقلال صاحب موقعیت شد که روی پاس دانشگر از جناح راست، حرکت بدون توپ قایدی و حرکت انفرادی مهدی‌پور در داخل محوطه جریمه گل گهر و ضربه دقیق او به گل دوم رسید. پس ازاین گل، قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر با آوردن علیرضا آرتا به زمین در سیستم دفاعی تیمش تغییر ایجاد کرد و چند دقیقه بعد هم سعید صادقی و آقاجانپور به جای عاشوری و برزای به میدان آمدند تا سیستم بازی گل‌گهر تغییر کند.
با به ثمر رسیدن گل دوم، بازی تقریبا به تعادل کشیده شد و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود.

نیمه دوم

گل گهر در نیمه دوم برخلاف نیمه نخست عملکرد بهتری داشت و بازی را تهاجمی آغاز کرد. شاگردان قلعه‌نویی حتی در دقیقه ۵۲ روی ارسال و تند و تیز منشا از جناح راست شانس گل‌زنی داشتند که مهاجم این تیم نتوانست مقابل دروازه به توپ ضربه بزند و به زمین خورد. قلعه‌نویی در این صحنه به کمک داور اعتراض کرد چرا که اعتقاد داشت خطای پنالتی در محوطه جریمه استقلال رخ داده است. گل‌گهر چند دقیقه بعد می‌توانست توسط یونس شاکری یکی از گل‌های خورده را جبران کند که با برخورد توپ به تیر عمودی دروازه‌، باز هم این اتفاق رخ نداد.
فرهاد مجیدی در ادامه با آوردن ارسلان مطهری به جای آرمان رمضانی تلاش کرد که به خط حمله خودش سرعت تزریق کند تا در ضد حملات بتواند بهتر عمل کنند. پس از این تعویض استقلال شانس گل‌زنی توسط قایدی داشت که موقعیت این تیم به گل تبدیل نشد.
گل‌گهری‌ها که نمی‌خواستند با شکست در این دیدار اختلافشان با بالای جدول زیاد شود، باز هم موقعیت گل‌زنی ایجاد کردند که این بار شکاری نتوانست توپ را به گل تبدیل کند. بازی در بیست دقیقه پایانی بیشتر در اختیار گل‌گهر بود و قلعه‌نویی با آوردن فرشید باقری و دشتی به جای منشا و شکاری، سعی در تغییر نتیجه داشت اما آن‌ها موقعیت گل‌زنی خطرناکی به جز موقعیتی که شکاری از دست داد نتوانست ایجاد کند تا بازی با همان نتیجه ۲ بر یک به پایان برسد.
فرهاد مجیدی هم با آوردن اسماعیلی به جای مهدی‌پور تلاش کرد که تیمش را بالاتر بکشد و از تجربه اسماعیلی استفاده کند که تقریبا در این امر موفق بود و مانع موقعیت‌سازی گل‌گهری‌ها شد. شاگردان مجیدی حتی در دقیقه ۹۱ می‌توانستند روی ضربه ایستگاهی قایدی به گل سوم برسند که شوت زمینی بازیکن استقلال در آستانه ورود به دروازه توسط سهرابیان به کرنر فرستاده شد.
استقلال در ۶ دقیقه وقت اضافه بازی توپ و میدان را در اختیار گرفت و به خوبی نتیجه بازی را حفظ کرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا