ورزشی

پنج معادله برای صعود ایران به مرحله بعد انتخابی جام جهانی

خبرمهم: تیم ملی در پنج حالت مختلف می‌تواند سهمیه حضور در مرحله سوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا را به دست آورد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا روز سه‌شنه با برگزاری دیدارهای مختلفی پیگیری می‌شود و تکلیف ۱۲ تیم صعود کننده به مرحله سوم این رقابت‌ها مشخص می‌شود. به جز تیم‌های کره‌جنوبی، استرالیا، ژاپن و سوریه که صعود خود را به عنوان صدرنشین قطعی کرده‌اند، تیم‌های دیگر مانند عراق، عربستان و ویتنام هم در صورت قرار گرفتن در رتبه دوم گروه‌های خود، به طور قطع به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند.

در حال حاضر مهم‌ترین مساله در ارتباط با فوتبال ایران، دیدار پایانی با عراق است که سرنوشت تیم ملی را تعیین خواهد کرد و به حدود یک سال و نیم استرس و اضطراب برای راهیابی به مرحله سوم پاسخ می‌دهد.
در آستانه دیدار ایران و عراق، معادلات مختلف برای راهیابی ایران به مرحله بعد را بررسی می‌کنیم:

پیروزی ایران بر عراق

در صورتی که شاگردان دراگان اسکوچیچ بتوانند سه‌شنبه شب در منامه، عراق را با هر نتیجه‌ای شکست دهند، صعود تیم ملی با ۱۸ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی قطعی است.

مساوی ایران و عراق و معادلات مختلف

اگر تیم ملی از این دیدار یک امتیاز کسب کند، عراق صدرنشین و ایران دوم خواهند شد. در این صورت معادلات مختلف پیش می‌آید که می‌تواند منجر به صعود یا حذف تیم ملی شود. در ادامه حالت‌های مختلف صعود تیم ملی در صورت کسب تساوی با عراق را را بررسی می‌کنیم.

شکست یا مساوی اردن مقابل استرالیا

در صورت مساوی ایران با عراق و شکست یا تساوی اردن مقابل استرالیا، تیم ملی به عنوان یکی از پنجم تیم برتر دوم به مرحله بعد راه خواهید یافت.

پیروزی اردن و امارات و شکست ازبکستان

اگر اردن مقابل استرالیا به پیروزی دست یابد و ایران مقابل عراق با تساوی متوقف شود، تیم ملی فقط در صورت شکست خوردن ازبکستان مقابل عربستان بالاتر از ازبک‌ها تیم قرار می‌گیرد و به مرحله بعد صعود می‌کند.

پیروزی اردن، مساوی یا پیروزی ازبکستان و شکست امارات

اگر اردن مقابل استرالیا پیروزی شود و ازبکستان مقال عربستان به پیروزی یا تساوی دست یابد، در این صورت فقط با شکست خوردن امارات مقابل ویتنام، ایران می‌تواند صعود کند.

پیروزی اردن، مساوی یا پیروزی ازبکستان و تساوی امارات

اگر در روز پایانی، ازبکستان و اردن رقیبان خود را شکست دهند و امارات مقابل ویتنام به تساوی دست یابد، تیم ملی فقط در صورت کسب تساوی پرگل مقابل عراق موفق به صعود به مرحله بعد خواهد شد. در جدول تیم‌های دوم، امارات و ایران هم امتیاز و دارای تفاضل گل مشابه هستند و فقط گل زده امارات یک گل بیش‌تر است. تیم ملی ایران فقط در صورت تساوی پرگل با عراق به منظور افزایش گل زده، می‌تواند بالاتر از امارات قرار گیرد و صعود کند.

 شکست ایران مقابل عراق

اگر تیم ملی ایران در بازی پایانی مقابل عراق شکست بخورد، در این صورت هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعد نخواهد داشت چرا که با امتیازات فعلی در رتبه ششم تیم‌های برتر دوم است و طبق قانون فقط پنج تیم به مرحله بعد صعود می کنند.

جدول تیم‌های دوم به این شکل است:

این جدول به علت انصراف کره‌شمالی از مسابقات و کاهش تیم‌ها در گروه H به چهار تیم، با حذف نتایج بازی رفت و برگشت تیم‌های دوم و پنجم هر گروه تنظیم شده است.

برنامه بازی‌های هفته‌ پایانی به این شرح است:

ایران – عراق، ساعت ۲۱ در بحرین

امارات – ویتنام، ساعت ۲۱:۱۵ در دوبی

عربستان – ازبکستان؛ ساعت ۲۲:۳۰ در ریاض

استرالیا – اردن؛ ساعت ۲۳:۳۰ در کویت

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا