ورزشی

میزبانی رقابت‌های بسکتبال انتخابی المپیک ناشنوایان دوباره به ایران داده شد

خبرمهم: رییس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه گفت: در حال پیگیری هستیم که رقابت‌های بسکتبال انتخابی المپیک ناشنوایان اواخر شهریور یا مهر در ایران برگزار شود تا دو تیم از آسیا و اقیانوسیه سهمیه بسکتبال را در انتخابی المپیک دریافت کنند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، محمد پرگر در حاشیه فینال مسابقات فوتبال انتخابی المپیک در جزیره کیش ، اظهار کرد: رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک از ۱۱ خرداد با حضور ۷ تیم آغاز شد و در نهایت ۴ تیم ایران، عراق، ازبکستان و کره جنوبی از مجموع تیم های شرکت کننده مجوز حضور در المپیک ۲۰۲۲برزیل را که اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می شود، کسب کردند. امیدوارم تیم ایران در المپیک برزیل نیز بتواند روی سکو قرار بگیرد.

پرگر افزود: قرار بود رقابتهای بسکتبال انتخابی المپیک نیز همراه فوتبال، خرداد ماه در ایران برگزار شود که به دلیل محدودیت های کرونایی و به حد نصاب نرسیدن تیم های شرکت کننده، زمان برگزاری این رقابتها تغییر کرد. البته این فرصت را دوباره برای تیم های بسکتبال فراهم کردیم تا آمادگی خود را برای شرکت در انتخابی المپیک اعلام کنند.

پرگر با بیان این که میزبانی رقابتهای بسکتبال انتخابی المپیک ناشنوایان دوباره به ایران داده شد، تصریح کرد: در حال پیگیری هستیم تا رقابتهای بسکتبال انتخابی المپیک ناشنوایان اواخر شهریور یا مهر در ایران برگزار شود تا دو تیم از آسیا و اقیانوسیه سهمیه بسکتبال را در انتخابی المپیک دریافت کنند.

رییس کنفدراسیون ورزش های آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان ادامه داد: در کنار برگزاری مسابقات بسکتبال انتخابی المپیک ناشنوایان در ایران، پیگیر این مساله هستیم که میزبانی قهرمانی جهان تکواندو و کاراته نیز به ایران داده شود که در صورت موافقت کمیته بین المللی ورزش های ناشنوایان، این مسابقات اواخر مهر یا آبان در دو بخش زنان و مردان به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری باکیفیت میزبانی این دوره از مسابقات کمک می کند تا ایران فرصت کسب امتیاز لازم برای میزبانی بازیهای آسیایی ۲۰۲۳ در ۱۷ رشته ورزشی و قهرمانی جهانی را داشته باشد.

رییس کنفدراسیون ورزش های آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان سطح رقابتهای فوتبال انتخابی المپیک را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: روند پیشرفت کشورهای شرکت کننده در این دوره از رقابتها راضی کننده بود.

پرگر در پایان ضمن قدردانی از حمایت های وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و تلاش‌های فدراسیون ورزش ناشنوایان برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک خاطرنشان کرد: قضاوت این مسابقات به دلیل حضور داوران بین المللی از ایران  در سطح خوبی انجام شد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا