ورزشی

مجیدی: صبر من حدی دارد/ تا آخر فصل لیست خروجی نداریم

خبرمهم: سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره شرایط آبی پوشان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،   فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره شرایط آبی پوشان گفت: وقتی نیم فصل به استقلال آمدم، حامی مالی در نیم فصل اول و قبل از حضور من بیش از ۹۵ درصد از تعهدات کل فصل خود را پرداخت کرده بود. یعنی حدود ۷۵ میلیارد تومان. اگر این مبلغ را با ۱۰ میلیارد تومان حامی مالی دیگر تیم و ۱۲-۱۰ میلیارد تومان نامداری جمع کنیم، نزدیک به ۹۵ میلیارد تومان به حساب باشگاه آمده، اما دریافتی بازیکنان تیم بین ۲۵ – ۳۰ درصد است. وقتی آمدم با اعتراض بازیکنان مواجه شدم که چرا یکی ۲۰ درصد و دیگری ۵۵ درصد گرفته است؟او بیان کرد: در حال حاضر باشگاه باید ۶۰ میلیارد تومان پرداخت کند تا فقط با بازیکنان امسال تسویه کنیم. حامی مالی هم بیش از مبلغ قرارداد پرداختی داشته است (حدود ۹۰ میلیارد تومان) و این یعنی فاجعه.

او گفت: فاجعه‌ای که توسط مدیریت عوامفریب و دروغگوی قبلی اتفاق افتاده و تاوان آن را باید هواداران و اعضای فعلی تیم پرداخت کنند. طبق لیستی که از باشگاه گرفتم، بازیکنان فقط ۲۵ میلیارد تومان از قرارداد خود را گرفته‌اند و درآمد امسال هم پیش‌خور شده و سوال مهم و به شدت نگران کننده این است که ۶۰ میلیارد تومان باقی‌مانده را چطور می‌خواهند پرداخت کنند؟

مجیدی گفت: آن وقت در این شرایط خیلی از هواداران که از واقعیت‌ها مطلع نیستند، به فکر تقویت تیم سال بعد و جذب بازیکنان قدرتمند خارجی و داخلی برای رقابت با الهلال کهکشانی هستند. علاوه بر همه این مشکلات بدهی ۶۰ میلیارد تومانی به استراماچونی هم وجود دارد که شنیده ام به مهلت آخرش نزدیک رسیده و ممکن است به کسر ۶ امتیاز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال منتهی شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال بیان کرد: این هم از شانس من است که هر وقت استقلال را گرفتم یا بی‌پول است یا دعوای مدیریتی دارد.

او بیان کرد: اینجا برای اولین بار می‌گویم من سر موضوع قاسمی‌نژاد به خاطر باشگاه اعتراضی نکردم و سکوت کردم. حتی گفتم حالا که نشد، حداقل پول آن را به بازیکنان فعلی پرداخت کنید، اما این اتفاق هم رخ نداد.

مجیدی گفت: این در شرایطی بود که در همین نیم‌فصل سپاهان، کاپیتان تیم ملی (احسان حاج‌صفی) را خرید، پرسپولیس هم از لیگ پرتغال و قطر بازیکن گرفت، اما ما مجبور بودیم با بودجه خیلی کم به بازار برویم. علاوه بر این شنیدیم که یک اپراتور تلفن همراه در نیم‌فصل به تیم رقیب ۳۰ میلیارد تومان کمک کرده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: یادمان نرود استقلال در ۲ فصل گذشته با تفکرات فنی یک سرمربی بسته نشده و علیرغم حضور بازیکنان خوب، تیم موزون نیست. مثلا ما در پست هافبک دفاعی چهار-پنج بازیکن عالی داریم که باید در هر بازی نهایتا ۲ نفر آن‌ها بازی کنند، اما در پست وینگر به غیر از مهدی قایدی بازیکن سرعتی دیگری نداریم.

مجیدی گفت: یارگیری مناسب و اصولی در اول فصل نیمی از قهرمانی را می‌سازد. نقل و انتقالات و تیم بستن برای قهرمانی، این نیست که شبانه در هتل با بازیکن ۱۶۰ میلیون تومانی قرارداد ۲ میلیارد تومانی ببندند و امروز باشگاه را وارد حاشیه و مشکلات کنند. استقلال تیم بزرگی است. بازیکن باید بداند که کجا می‌آید. امروز همه بازیکنانم می‌دانند که اخلاق، نظم و کیفیت مهمترین اولویت من است. اگر منابع مالی تامین شود، تیم خوبی خواهیم بست و بازیکنانی جذب می‌شوند که بازی در استقلال برای آن‌ها افتخار باشد. من یاد گرفته‌ام با علاقه و مبارزه و با بهره‌گیری از علم پیشرفت کنم نه با استفاده از راه‌های غیرسالم. برای رسیدن به هدف باید سالم و جدی تلاش کرد.

او بیان کرد: به دو بازیکن خوب تیم وقتی می‌گویم برای تمدید به باشگاه بروید، می‌گویند ما تا الان هم به خاطر شما سر تمرین می‌آییم وگرنه یکی از ما ۱۵ و ۲۵ درصد پول گرفته‌ایم. تا زمانی که قرارداد‌های امسال تسویه نشود آیا می‌توان انتظار تمدید داشت؟ وقتی می‌شنوم بازیکنان جوان از یکدیگر یا از مربیان یک میلیون تومان قرض می‌گیرند خجالت می‌کشم به چشمان آن‌ها نگاه کنم. بازیکنان من تا اینجا خیلی تلاش و مردانگی کرده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: این لطف هواداران به من است که توقعات هشت ساله را در سه ماه از من می‌خواهند. من همه اعتبارم را از استقلال و هواداران دارم و برای خوشحالی آن‌ها از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنم. اگر هم الان مشکلات را می‌گویم فقط برای این است که همه بدانند چه خبر است، وگرنه بیشتر وقت‌ها سکوت می‌کنم، چون دوست ندارم کسی از دست من ناراحت شود. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا