ورزشی

لیگ ملت های والیبال ؛ ایران با شکست هلند نفس کشید

خبرمهم: سومین دوره والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ (سی ویکمین دوره لیگ جهانی والیبال) امروز در سالن فیه را در شهر رمینی ایتالیا ادامه یافت.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  سومین دوره والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ (سی ویکمین دوره لیگ جهانی والیبال) امروز در سالن فیه را در شهر رمینی ایتالیا ادامه یافت.
سال ۲۰۲۰ مسابقات به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشد. در این دوره از رقابت‌ها ۱۶ تیم از جمله تیم ایران حضور یافته اند و نتایج تیم‌ها در یک گروه محاسبه می‌شود. مسابقات مرحله دوره‌ای در ۵ هفته تا چهارشنبه ۲ تیر برگزار می‌شود و مرحله نهایی نیز شنبه ۵ و یکشنبه ۶ تیر برگزار خواهد شد. قرار بود مرحله نهایی در آمریکا برگزار شود، اما به علت تقابل با مراسمی در این کشور این میزبانی هم به تورین ایتالیا واگذار شد. در نهایت ۴ تیم برتر به همراه ایتالیا (میزبان) به مرحله نهایی صعود می‌کنند.

در دوره قبل در سال ۲۰۱۹، تیم‌های روسیه، آمریکا و لهستان اول تا سوم شدند و تیم ایران پنجم شد. تیم‌های استرالیا، بلغارستان، کانادا و اسلوونی از رقابت‌های چلنج صعود کردند. تیم چین نیز از حضور در این دوره انصراف داد و تیم هلند جایگزین شد.

نتایج و برنامه ادامه روز سوم هفته نخست به این شرح است:

یکشنبه ۹ خرداد:
استرالیا ۱ – ۳ فرانسه
ایران ۳ – ۰ هلند (ست‌ها: ۲۵ – ۱۸، ۲۵ – ۲۳ و ۳۰ – ۲۸)
تیم ایران پیش از این ۰ – ۳ مغلوب ژاپن و ۱ – ۳ مغلوب روسیه شد.
در تیم هلند عبدالعزیز نیمیر با ۱۱ امتیاز بهترین بازیکن این تیم بود و در تیم ایران امیر حسین اسفندیار با ۱۴ امتیاز بهترین بازیکن تیم ایران بود.
آلمان – بلغارستان
روسیه – ژاپن
آمریکا – آرژانتین
کانادا – برزیل
لهستان – اسلوونی
صربستان – ایتالیا
در جدول لیگ ملت‌های والیبال تیم فرانسه با ۳ برد و ۸ امتیاز در صدر قرار گرفت و تیم‌های ۶ امتیازی برزیل ‏، لهستان و روسیه با ۲ پیروزی دوم تا چهارم هستند و تیم ژاپن با ۲ برد و ۵ امتیاز در رده پنجم قرار دارند. تیم آلمان با یک برد و ۴ امتیاز ششم است و تیم‌های اسلوونی، بلغارستان، کانادا، آمریکا، صربستان و ایران با یک برد و ۳ امتیاز در رده‌های هفتم تا دوازدهم جای گرفتند. تیم‌های آرژانتین، ایتالیا و استرالیا با ۲ باخت دوازدهم تا پانزدهم و هلند با ۳ باخت شانزدهم هستند.

 برنامه سایر بازی‌های تیم ایران به این شرح است:

ایران – کانادا (پنجشنبه ۱۳ خرداد – ساعت ۱۴:۳۰)
ایران – ایتالیا (جمعه ۱۴ خرداد – ساعت ۲۲)
ایران – بلغارستان (شنبه ۱۵ خرداد – ساعت ۲۲)
ایران – آمریکا (چهارشنبه ۱۹ خرداد – ساعت ۱۸:۳۰)
ایران – صربستان (پنجشنبه ۲۰ خرداد – ساعت ۱۲:۳۰)
ایران – آلمان (جمعه ۲۱ خرداد – ساعت ۱۲:۳۰)
ایران – استرالیا (سه شنبه ۲۵ خرداد – ساعت ۱۴:۳۰)
ایران – برزیل (چهارشنبه ۲۶ خرداد – ساعت ۲۳:۳۰)
ایران – اسلوونی (پنجشنبه ۲۷ خرداد – ساعت ۱۸:۳۰)
ایران – فرانسه (دوشنبه ۳۱ خرداد – ساعت ۱۵:۳۰)
ایران – لهستان (سه شنبه اول تیر – ساعت ۱۷:۳۰)
ایران – آرژانتین (چهارشنبه ۲ تیر – ساعت ۱۸:۳۰)
تیم ایران در سال ۲۰۱۳ نهم، در سال ۲۰۱۴ و در درخشانترین حضور خود چهارم، در سال ۲۰۱۵ هفتم و در سال ۲۰۱۶ هشتم شد، در سال ۲۰۱۷ در رده ۱۱ و در سال ۲۰۱۸ دهم شد و در سال ۲۰۱۹ در رده پنجم قرار گرفت. تیم ایران تا کنون دو بار به دور نهایی راه یافته است.
در تاریخ لیگ جهانی والیبال تیم برزیل با ۹ قهرمانی ۷ نایب قهرمانی و ۴ سومی رکورد دار است و تیم‌های ایتالیا با ۸ قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و ۴ سومی در رده دوم، روسیه (با احتساب نتایج شوروی سابق) با ۵ قهرمانی ۵ نایب قهرمانی و ۷ سومی در رده سوم قرار دارند. آمریکا و فرانسه ۲ بار و تیم‌های لهستان، کوبا، هلند و صربستان یک بار قهرمانی لیگ جهانی را تجربه کرده اند. /صداوسیما

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا