ورزشی

لذت تماشای والیبال بدون سانسور

خبرمهم: با توجه به عدم حضور تماشاگران به دلیل کرونا، صدا وسیما دیگر صحنه‌های تکراری پخش نمی‌کند

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  لیگ ملت‌های والیبال آغاز شده و تیم ملی والیبال ایران روز جمعه در اولین دیدار خود که در ایتالیا برگزار شد به مصاف ژاپن رفت. اگرچه ملی‌پوشان کشورمان عملکرد خوبی نداشتند و بازی را واگذار کردند اما برای اولین بار اتفاقی افتاد که در نوع خود جالب توجه است. آنهم این است که، از آنجا که کرونا در تمام کشورها به قوت خود همچنان باقی است تصمیم بر این شده که بازی‌ها برای حفظ سلامتی تماشاچیان بدون حضور آن‌ها برگزار شود. حال‌عدم حضور تماشاگران در سالن باعث شد که صدا و سیما برای اولین بار بدون سانسور و صحنه آهسته‌های متداوم که بسیار خسته‌کننده است، این دیدار را به تصویر بکشد موضوعی که آن را مدیون کرونا هستیم.

 همیشه بدون تماشاگر لطفا!

در این راستا عصرایران نیز طی یادداشتی به قلم مصطفی داننده نوشته است: «تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود در سری مسابقات لیگ جهانی که در ایتالیا برگزار می‌شود را واگذار کرد اما علی‌رغم این باخت این بازی یکی از بهترین بازی‌های والیبالی بود که دیدم. البته این بهترین برای بازی نبود بلکه فکر می‌کنم برای اولین بار همه ما توانستیم از تلویزیون ایران یک مسابقه والیبال تیم ملی (در خارج از کشور) را بدون سانسور و تکرار صحنه‌های آهسته نگاه کنیم. هرگاه تیم ملی در خارج از مرزهای ایران به ویژه در کشورهای اروپایی یا آمریکایی بازی داشت به جای دیدن والیبال مجبور بودیم، کلکسیونی از صحنه آهسته‌های بازی را نگاه کنیم. کرونا خانه‌مان سوز بود اما در این یک مورد ممنون او هستیم که بالاخره به ما نشان داد که یک بازی کامل والیبال ایران در کشور ایتالیا چگونه است. شاید تنها راه حل موجود برای دیدن یک بازی بدون سانسور از تلویزیون ایران، همین برگزار شدن بازی‌ها بدون تماشاچی است. قطعا زنان اروپایی یا آمریکایی که لباسی مناسب پخش از تلویزیون ایران به تن نمی‌کنند، ما هم که عمرا تصاویر لحظه‌ای از این زنان را پخش نمی‌کنیم، پس بهتر است فعلا از بی‌تماشاگر بودن مسابقات والیبال استقبال کنیم و درخواستی سراسری از فدراسیون جهانی داشته باشیم که بازی‌های ایران را بدون تماشاگر برگزار کند. واقعا در سال‌های گذشته ندیدن بازی‌ها بهتر از دیدن آن بود. آنقدر صحنه آهسته می‌دیدم که صحنه آهسته دان‌مان پر می‌شد اما در بازی با ژاپن با خیال راحت، تخمه می‌خوردیم و والیبال می‌دیدیم. کاش در این میان بچه‌های خوب والیبال ایران با بازی‌های خود شرایطی را فراهم کنند که ما هم از بازی آن‌ها لذت ببریم و هم از ندیدن تکرار اسپک‌های فوق‌العاده آن‌ها. دروغ چرا؟ تا قبر آ، آ، آ… یکم دلم برای خودمان سوخت که دل‌خوشی‌هایمان به کجا رسیده است که باید از دیدن یک بازی والیبال بدون سانسور لذت ببریم. البته می‌دانم الان می‌نویسید که این دلخوشی شما بی‌دردهاست و برای ما اصلا فرق ندارد. اما باید از هر اتفاقی که باعث شود ذهن مردم حتی برای چند لحظه آرام باشد استقبال کنیم حتی اگر یک بازی والیبال باشد. بارها در جمع‌های مختلف والیبال دیده‌ام و می‌دانم حال آن‌ها بعد از دیدن ده‌باره یک صحنه تکراری چقدر، عصبانی و ملال‌آور بود. کار حتی به جایی رسیده بود که دوستی برای دیدن مسابقات والیبال یک ماهواره کارتی که شبکه‌هایی آزاد دارد، خرید تا والیبال را بدون سانسور نگاه کند. فشار اقتصادی و اجتماعی به اندازه کافی با اعصاب مردم بازی می‌کند، بهتر است با مسائلی مثل این داستان روی اعصاب مردم راه نرویم.

 واکنش کاربران

این موضوع بعضا واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «تیمی که دیدم، در هیچ بخشی جای امیدواری نداشت و بعید است در این مسابقات و نیز المپیک موفق باشد! بنظرم آلکنو باید نفرات تمام باشگاه‌ها را زیر نظر بگیرد و بازیکنان توانمند جدیدی را به این تیم تزریق کند. بدون تعارف افراد تیم بسیار تنبل و بی‌انگیزه ظاهر شدند که نشان از بازگشت به دوران افول دارد. لذا به امید ظهور نسل جدیدی از بازیکنانی که بتوانند در سطح استانداردهای روز والیبال جهان خودنمایی کنند، منتظر خواهیم ماند. اما فارغ از این موضوع دیدن بدون سانسور بازی از صدا و سیما لذت دیگری داشت».
دیگری نوشت: «هی بگید کرونا بده. به خاطر کرونا لیگ والیبال بدون تماشاگر برگزار میشه. میگید چه ربطی داره؟ خب پول اون تیم ۵ نفره سانسور صدا و سیما از جیب من و شما پرداخت میشد که حالا پرداخت نمیشه اونم تماشاگرای ایتالیایی».
کاربر دیگری اینطور می‌نویسد: «شما باورتون نمیشه ولی همینکه لیگ ملت‌های والیبال شروع شده یکی از دلخوشی‌های این روزامه از همه مهم‌تر اینکه اولین بازی رو بدون صحنه آهسته دیدم».
یکی دیگر از کاربران گفته است: «میدونم بازی بدون تماشاگر هیجان نداره ولی همین که بدون حضور آن‌ها می‌تونیم بدون سانسور دیدارها رو ببینیم یه چیز دیگه است»./آفتاب یزد

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا