ورزشی

صعود پرسپولیس از مرحله گروهی قطعی شد

خبرمهم: با نتایجی که در بازی‌های امروز رقم خورد، تکلیف صعود پرسپولیس به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا امشب (دوشنبه) آغاز شد که در جریان یکی از این بازی‌ها پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر مقابل الوحده امارات شکست خورد ولی با وجود این نتیجه، صعود این تیم به مرحله هشتم نهایی لیگ قهرمانان قطعی شد. و اما چطور پرسپولیس با وجود شکست مقابل الوحده صعودش را قطعی کرد؟

اگر سناریوهای تیم‌های اول و دوم گروه‌های دیگر منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا را در دو بازی باقی‌مانده در نظر بگیریم، در گروه A استقلال تاجیکستان و الهلال ۱۳ امتیازی می‌شوند، در گروه B در صورتی که تراکتور بازی امروزش را می‌برد و مقابل شارجه (تیم اول گروه) به برتری می‌رسید و همچنین الشارجه، نیروی هوایی را شکست می‌داد، دو تیم ۱۲ امتیازی می‌شدند. در گروه C الدوحیل و استقلال که همانند صدرنشینان گروه A بازی رو در رو ندارند، می‌توانند ۶ امتیاز باقی‌مانده را کسب کنند و به ترتیب ۱۴ و ۱۳ امتیازی شوند. در گروه D هم النصر و السد بازی رو در رو دارند و در بهترین حالت (تساوی در دیدار رو در رو) به ترتیب ۱۲ و ۱۱ امتیازی می‌شوند.

در صورت رخ دادن بهترین احتمال برای گروه‌های دیگر و رخ دادن بدترین احتمال برای پرسپولیس یعنی ۱۲ امتیازی ماندن و تیم دوم شدن، رقابت برای صعود به عنوان تیم دوم بین تیم‌های الهلال از گروه A (۱۳ امتیاز)، تراکتور یا شارجه از گروه B (۱۲ امتیاز)، استقلال از گروه C (۱۳ امتیاز) و پرسپولیس از گروه E (۱۲ امتیاز) بود که الهلال و استقلال به طور قطع صعود می‌کردند و تیم سوم برتر بین تیم‌های دوم گروه‌ها از بین تیم دوم گروه B و گروه E انتخاب می‌شد که به دلیل ۱۲ امتیازی بودن هر دوی آن‌ها به بررسی تفاضل گل می‌کشید.

با این حال در همان دیدارهای ابتدایی هفته پنجم، تراکتور نتوانست مقابل پاختاکور به پیروزی برسد و در نتیجه نمی‌تواند به حداکثر امتیاز ممکنش یعنی ۱۲ برسد و در نتیجه در صورت رخ دادن بهترین احتمالات برای گروه‌های دیگر و شکست پرسپولیس در دیدار پایانی، رقابتی بین تیم‌ دوم گروه B (تراکتور) و E (پرسپولیس) رخ نمی‌دهد و پرسپولیس به عنوان سومین تیم برتر دوم صعود خواهد کرد. در نتیجه صعود پرسپولیس در صورت شکست در دیدار پایانی هم قطعی شده است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا