ورزشی

رقابت ۳ تیم برای قهرمانی نیم فصل/ سپاهان – استقلال؛ پیش به سوی بازی بزرگ هفته

خبرمهم: هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، روز‌های شنبه و یکشنبه با برگزاری ۸ مسابقه پیگیری می‌شود.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  هفته پانزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال، روزهای شنبه و یکشنبه (۲۵ و ۲۶ بهمن) با برگزاری ۸ مسابقه پیگیری می‌شود تا به جز پرسپولیس و گل گهر که باید در یک بازی معوقه به مصاف یکدیگر بروند، پرونده سایر تیم‌ها در نیم فصل نخست بسته شود.در جدول رقابت‌ها، استقلال با ۲۶ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های سپاهان و پرسپولیس با ۲۵ و ۲۴ امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. قهرمان نیم فصل قطعا یکی از این ۳ تیم خواهد بود.

ماشین سازی – صنعت نفت آبادان/شنبه ۲۵ بهمن/ ساعت ۱۵:۰۰

ماشین سازی که از لحاظ نتیجه گیری حال و روز خوبی ندارد و با ۵ امتیاز از ۱۴ بازی یکی از بدترین شروع‌های تاریخ لیگ برتر را ثبت کرده است؛ امید زیادی دارد تا در آخرین بازی ورق را برگرداند و با روحیه‌ای مناسب، آماده نیم فصل دوم مسابقات شود.

در طرف مقابل صنعت نفت آبادان علی رغم این که با یک وضعیت نه چندان جالب و یا به نوعی بحرانی وارد مسابقات شد، اما در نتیجه گیری عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشت. شاگردان سیروس پورموسوی با ۲۳ امتیاز در مکان چهارم جدول قرار گرفته‌اند و اگر در نقل و انتقالات نیم فصل نقاط ضعف خود را پوشش بدهند، می‌توانند یکی از مدعیان قهرمانی نیز به حساب بیایند.

ماشین سازی در این فصل، هم در فاز دفاعی و هم در کارهای هجومی بسیار ضعیف کار کرده است. این تیم با ۲۲ گل خورده، به تنهایی ضعیف ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. آن‌ها همچنین با ۹ گل زده در کنار سایپا، ضعیف ترین خط حمله را هم به تصاحب خود درآورده‌اند. پیمان بابایی، مهاجم این تیم ۶ گل از این ۹ گل را به ثمر رسانده است که صحبت‌های زیادی مبنی بر حضورش در تراکتور شنیده می‌شود‌.

فصل گذشته، سهم هر ۲ تیم از بازی رو در رو یک پیروزی بوده است. بازی رفت با تک گل میلاد جهانی به سود صنعت نفت تمام شد و ماشین سازی در بازی برگشت با گل فردین عابدینی انتقام گرفت.

نکته امیدوار کننده برای ماشین سازی این است که صنعت در بازی‌های خارج از خانه عملکرد خوبی نداشته است. سهم آن‌ها از بازی‌های خارج از خانه ۲ شکست، ۴ تساوی و تنها یک پیروزی بوده است.

این بازی در تبریز برگزار خواهد شد و ترابیان قضاوت آن را برعهده دارد.

نفت مسجدسلیمان – آلومینیوم اراک /شنبه ۲۵ بهمن /ساعت ۱۵:۰۰

در دیگر مسابقه آغازین هفته پانزدهم لیگ برتر، تیم نفت در مسجدسلیمان میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود. جواد رحیم زاده، داور این مسابقه است. حامد صفایی و سعید زیبا هم به او در امر قضاوت کمک خواهند کرد.

این بازی را می‌توان جدال شگفتی سازهای نیم فصل اول دانست. نفت مسحدسلیمان یکی از کم هزینه‌ترین تیم‌های لیگ بود که البته همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. شاگردان مجتبی حسینی به خوبی توانستند شاخ غول‌ها را بشکنند اما این بار باید به مصاف حریفی از جنس خودشان بروند.

آلومینیوم اراک با ۱۹ امتیاز در مکان هفتم قرار دارد و نفت مسجد سلیمان با ۱۸ امتیاز، دهم است. آلومینیوم پس از شکست ۲ بر صفر مقابل استقلال باختی نداشته است و حتی توانسته از سد پرسپولیس و تراکتور نیز بگذرد. شاگردان رسول خطیبی هفته گذشته تا یک قدمی باخت پیش رفتند اما گل دیرهنگام مجیدی مانع از شکست شد.

در طرف مقابل ۳ بازی آخر نفت مسجدسلیمان مساوی شده و آن‌ها توانسته‌اند تیم‌های مدعی استقلال و گل گهر را متوقف کنند.

تیم‌های آلومینیوم و نفت سال ۹۶ در لیگ دسته اول فوتبال ایران ۲ بار به مصاف یکدیگر رفتند که هر ۲ بازی با تساوی به پایان رسید.

نساجی مازندران – گل گهر سیرجان /شنبه ۲۵ بهمن /ساعت ۱۵:۳۰

تیم‌های نساجی مازندران و گل گهر سیرجان در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت‌. قضاوت این مسابقه بر عهده علی بای خواهد بود. ضمن این که علی میرزابیگی و رضا حیدری به بای در امر قضاوت کمک خواهند کرد.

این دیدار جدال تیم‌های ششم و پانزدهم جدول است. گل گهر با ۱۹ امتیاز در مکان ششم قرار دارد و نساجی با ۹ امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفته است.

نساجی که با هدایت وحید فاضلی نتایج قابل قبولی نگرفت، دوباره به “آقا معلم” پناه برد تا مجید جلالی سکان هدایت تیم پر هوادار مازندران را بر عهده بگیرد.

در طرف مقابل گل گهر که در ابتدای فصل با جذب امیر قلعه نویی نشان داد که قصد مدعی شدن دارد، خوب کار کرده است. تیم‌های امیر قلعه نویی همیشه نشان داده‌اند که اشتیاق زیادی برای گلزنی دارند و گل گهر هم سنت شکنی نکرده است. گل گهر با ۱۶ گل زده پس از سپاهان و استقلال، سومین خط حمله رقابت‌ها را در اختیار دارد و گادوین منشا یکی از جدی ترین مدعیان آقای گلی در این فصل محسوب می‌شود.

فصل گذشته بازی رفت ۲ تیم با تساوی یک – یک به پایان رسید و در بازی برگشت، نساجی با تک گل محمدمهدی نظری حریف خود را شکست داد. از طرفی نساجی در ۶ بازی از ۷ دیدار اخیر خود در لیگ برتر شکست خورده است.

فولاد – شهرخودرو /شنبه ۲۵ بهمن/ ساعت ۱۶:۰۰

روز شنبه یک جدال جذاب بین فولاد و شهرخودرو برگزار خواهد شد. جایی که مهدی رحمتی و جواد نکونام بازیکنان اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال به عنوان سرمربی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

شهرخودرو در نیم فصل اول لیگ برتر مشکلات عجیبی را اعم از راه ندادن این تیم به ورزشگاه و مشکلات مدیریتی تجربه کرده است. با این وجود مهدی رحمتی با تجربه سال‌ها دروازه بانی به خوبی توانسته این تیم را اداره کند و  با ۱۸ امتیاز در مکان دوازدهم قرار گرفته است.

فولاد هم که برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید در بازی پلی آف شرکت کند، توانسته خودش را در بین مدعیان نگه دارد. شاگردان جواد نکونام با ۲۰ امتیاز در رده پنجم قرار گرفته‌اند. فولاد نشان داده است که در بازی‌های خانگی به راحتی گل دریافت نمی‌کند. این تیم در ۷ بازی از ۹ بازی قبلی خود موفق به ثبت کلین شیت شده است. شاگردان نکونام در ۱۶ بازی اخیر خانگی خود هیچ باختی را هم متحمل نشده اند.

فصل گذشته فولاد در هر ۲ دیدار رفت و برگشت موفق شد از سد شهرخودرو بگذرد. سرخپوشان اهوازی در بازی رفت با تک گل پریرا حریف را شکست دادند و در بازی برگشت هم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل شهرخودرو به برتری رسیدند.

سپاهان – استقلال /شنبه ۲۵ بهمن /ساعت ۱۷:۱۰

آخرین مسابقه روز شنبه بین سپاهان و استقلال خواهد بود که حساس ترین بازی هفته هم محسوب می‌شود. هر ۲ تیم شانس قهرمانی نیم فصل را دارند و البته این بازی در سرنوشت قهرمان نهایی مسابقات هم تعیین کننده خواهد بود.

استقلال که هفته گذشته حاشیه‌های عجیب و فراوانی را پشت سر گذاشت، رقابت سختی با سپاهان نویدکیا خواهد داشت. استقلال با ۹ گل خورده و ۱۸ گل زده دومین خط دفاع و حمله برتر لیگ را دارد. از طرفی سپاهان با ۲۳ گل زده زهرآلودترین خط حمله لیگ را در اختیار داشته است.

فصل گذشته استقلال و سپاهان ۳ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که سهم آبی‌ها ۲ پیروزی بود و یک دیدار هم با تساوی به پایان رسید. مهمترین بازی ۲ تیم در فصل گذشته مربوط به جام حذفی بود که استقلال با ۲ گل وریا غفوری و علی کریمی حریف خود را شکست داد.

یکی از علامت سوال‌های ترکیب استقلال برای بازی با سپاهان حضور یا غیبت وریا غفوری در ترکیب آبی‌ها است. غفوری که در بازی قبل پس از تعویض به طور مستقیم راهی رختکن شد، با انتشار قراردادش نیز مواجه شد تا شاید از انگیزه کافی برای بازی برخوردار نباشد.

این بازی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار خواهد شد. قضاوت این مسابقه بر عهده سید وحید کاظمی است. محمدعلی پورمتقی و رحیم حاجیلو به وحید کاظمی در قضاوت این مسابقه کمک خواهند کرد.

سایپای تهران – تراکتور تبریز /یکشنبه ۲۶ بهمن /ساعت ۱۵:۰۰

تیم فوتبال سایپای تهران که هفته گذشته و در ثانیه‌های پایانی نتوانست برتری خود را مقابل آلومینیوم اراک حفظ کند و ۲ امتیاز حساس را از دست داد؛ روز یکشنبه و در چارچوب هفته پانزدهم میزبان تراکتور تبریز است.

نارنجی پوشان اوضاع خوبی در جدول رده بندی ندارند و با ۱۴ بازی و کسب ۱۷ امتیاز در رده سیزدهم جای گرفته اند.

در طرف مقابل سرخپوشان تبریزی که در یکی، ۲ هفته اخیر با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرده اند؛ حساب ویژه‌ای روی ۳ امتیاز این بازی باز کرده اند. پس از باخت خانگی تراکتوری‌ها مقابل شاگردان یحیی گل محمدی در تیم فوتبال پرسپولیس، آماجی از حملات هواداران این تیم به سوی مدیران این باشگاه از جمله محمدرضا زنوزی مطلق، مالک باشگاه تراکتور روانه شد.

تراکتور تاکنون از ۱۴ دیدار گذشته خود، ۱۹ امتیاز کسب کرده و به دنبال برد مقابل سایپا و امید به نتیجه نگرفتن سایر رقبای خود است تا بتواند نیم فصل نخست لیگ بیستم را در رده‌های بالایی جدول به پایان برساند.

این بازی برای هر ۲ تیم از حساسیت بالایی برخوردار است؛ از طرفی شاگردان ابراهیم صادقی در سایپا قصد دارند تا با پیروزی در این بازی از انتهای جدول فاصله بگیرند و از طرفی دیگر مسعود شجاعی (کاپیتان و مربی تراکتور) و یارانش نمی‌خواهند فاصله خود را با مدعیان قهرمانی لیگ برتر بیشتر کنند.

این دیدار راس ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار خواهد شد.

مس رفسنجان – ذوب آهن اصفهان /یکشنبه ۲۶ بهمن /ساعت ۱۵:۰۰

مدیران باشگاه ذوب آهن اصفهان چند روز پیش رحمان رضایی را به دلیل کسب نتایج ضعیف از هدایت تیم فوتبال خود برکنار کردند. هدایت گاندو‌ها در این بازی بر عهده “میلیچ” مربی خارجی ذوب آهن است. طبق اعلام رسول کربکندی، سخنگوی باشگاه ذوب آهن قرار است سرمربی جدید این تیم پس از دیدار با مس رفسنجان انتخاب شود.

ذوب آهن تاکنون ۱۱ امتیاز کسب کرده و یکی از کاندیدا‌های سقوط به دسته پایین‌تر فوتبال کشورمان است. در هفته چهاردهم و در شهرآورد اصفهان، ذوبی‌ها با این که بازی نسبتا خوبی را از خود به نمایش گذاشتند، اما با نتیجه ۳ بر یک مقابل سپاهان تن به شکست دادند. از طرفی دیگر سبزپوشان بعد از ماشین سازی تبریز آمار ضعیفی را در کسب پیروزی در مسابقات لیگ برتر از خود به ثبت رسانده و در ۱۴ بازی گذشته تنها توانسته اند نساجی مازندران را به سختی و با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهند.

در طرف دیگر تیم مس رفسنجان است که امسال در لیگ برتر حضور دارد. آن ها نتوانستند در هفته‌های ابتدایی نتایج لازم را کسب کنند، اما از هفته ششم توانستند خودی نشان بدهند و به مرور نتایج بهتری را کسب کردند. این تیم اکنون ۱۹ امتیاز دارد و بر حسب تفاضل گل، پایین‌تر از تیم‌های گل گهر سیرجان، آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز در رده نهم قرار گرفته است. شاگردان محمد ربیعی در هفته چهاردهم با یک گل مقابل شهرخودروی خراسان به برتری رسیدند، اما روز سه شنبه ۲۱ بهمن و در دیداری معوقه از هفته نهم لیگ برتر مقابل پرسپولیس تهران با یک گل در ورزشگاه آزادی تن به شکست دادند.

شاگردان ربیعی برای این که از  بالانشینان عقب نمانند باید این بازی را با بُرد پشت سر بگذارند.

پرسپولیس – پیکان /یکشنبه ۲۶ بهمن/ ساعت: ۱۷:۱۵

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی روزی یکشنبه به مصاف پیکان می‌رود که این بازی آخرین دیدار سرخپوشان پایتخت در نیم فصل نخست لیگ برتر نخواهد بود؛ چرا که شاگردان یحیی گل محمدی یک بازی معوق در چارچوب هفته دهم مقابل گل گهر سیرجان دارند و باید روز یکم اسفند ماه این بازی را برگزار کنند.

سرخ‌های پایتخت از ۱۳ دیدار قبلی خود ۲۴ امتیاز کسب کرده اند و پس از تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان در رده سوم جدول رده بندی قرار گرفته اند. تیم پرسپولیس، ۳ دیدار گذشته خود مقابل ماشین سازی تبریز، تراکتور تبریز و مس رفسنجان را با برتری به پایان رسانده است و در دیدار مقابل پیکان به دنبال چهارمین برد متوالی خود خواهد بود.

در طرف دیگر، شاگردان مهدی تارتار در تیم فوتبال پیکان تاکنون از ۱۴ دیدار قبلی خود ۱۱ امتیاز کسب کرده و برحسب تفاضل گل، پایین‌تر از نفت مسجد سلیمان و بالاتر از شهرخودرو قرار گرفته اند. نکته مشترک هر ۲ تیم این است که تا کنون در رقابت‌های لیگ برتر، ۱۵ گل به ثمر رسانده اند. همچنین آخرین برد خودروسازان مقابل پرسپولیس به تاریخ ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۶ بر می‌گردد؛ جایی که مرتضی آقاخان هافبک پیکان توانست از روی ضربه کاشته و در دقیقه ۵ دروازه سرخ‌ها را باز کند.

حال شاگردان مهدی تارتار قصد دارند تا با پیروزی در این بازی از افزایش رکورد منفی خود مقابل پرسپولیس جلوگیری کنند و از طرفی هم سرخ‌ها که چشم امید به قهرمانی نیم فصل دارند، باید این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند تا با توجه به بازی رو در روی استقلال و سپاهان امید خود را برای قهرمانی زنده نگه دارند.

این بازی راس ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا