ورزشی

شطرنج «گل‌محمدی» و «فکری» در آزادی!

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  تیم‌های پرسپولیس و استقلال امروز نود‌وچهارمین دربی پایتخت را در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند که همچون دربی قبلی و به‌دلیل شیوع کرونا، هواداران در ورزشگاه حضور ندارند. شاگردان گل‌محمدی و فکری در شرایطی متفاوت به مصاف هم می‌روند.

شرایط پرسپولیس

تیم پرسپولیس در ۳ دیداری که بعداز شکست در فینال آسیا برگزار کرده است، نتوانسته پیروزی کسب کند و در طرف مقابل آبی‌پوشان با کسب نتایج خوب توانسته‌اند صدرنشین لیگ شوند. البته تیم استقلال ۲ بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس کرده است. شاگردان یحیی گل‌محمدی بعداز ارائه فوتبالی قدرتمند، خودشان را به فینال لیگ‌قهرمانان آسیا رساندند و در شرایطی که شانس خوبی برای کسب عنوان قهرمانی داشتند، بازی را به حریف واگذار کردند. با توجه به عملکرد ضعیف سرخ‌پوشان بعداز آن دیدار و از دست‌دادن ۶ امتیاز از ۹ امتیاز، به‌نظر می‌رسد این تیم هنوز نتوانسته با از دست دادن قهرمانی در آسیا کنار بیاید از نظر روحی‌وروانی با شرایط ایده‌آل خود فاصله دارد.

شرایط استقلال

در طرف مقابل شاگردان محمود فکری توانسته‌اند نتایج خوبی کسب کنند و در ۹ دیداری که برگزار کرده‌اند فقط مقابل تیم فولاد در هفته دوم شکست خوردند و بعداز آن با کسب ۱۸ امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند. با توجه به نتایج خوبی که تیم استقلال در هفته‌های اخیر کسب کرده است، هواداران این تیم نسبت به پیروزی در این دربی خوش‌بین هستند. در طرف مقابل هواداران سرخ می‌دانند که پیروزی در این دیدار می‌تواند پرسپولیس را از نظر روحی و روانی بازیابی کند. نکته‌ای که باعث می‌شود استقلال بتواند تیم برتر زمین باشد حضور ۳ مهاجم باکیفیت است که تیم پرسپولیس از داشتن آن محروم است. بعدازرفتن علی‌پور و ترابی هنوز به‌نظر می‌رسد جای خالی این بازیکنان به شکل کامل پر نشده است. محرومیت عیسی آل‌کثیر نیز به مشکلات تیم در گلزنی افزوده است. ارسلان مطهری و مهدی قائدی در بازی قبل موفق شدند برای تمی‌شان گلزنی کنند و آماده به‌نظر می‌رسند، روی نیمکت شیخ دیاباته‌ای حضور دارد که آقای‌گل لیگ نوزدهم بوده است و می‌تواند زمان لازم در کنار قائدی و مطهری حضور داشته باشد.

دومین دربی بدون تماشاگر

استقلال و پرسپولیس رقبای سنتی آخرین‌بار پنجم شهریور امسال در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی به مصاف یکدیگر رفتند و استقلال توانست در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست دهد. دربی ۹۳ اولین دیدار بین تیم‌های سرخابی پایتخت بود که بدون‌تماشاگر برگزار شد.

دوپینگ؟!

سهیل مهدی در حاشیه نشست خبری دربی پایتخت و در رابطه با برگزاری این دیدار که قرار است امروز بدون حضور تماشاگران برگزار شود، اظهارکرد: در دو بخش برنامه‌ریزی ازسوی سازمان لیگ انجام شده است، یک بخش مربوط به مسئولیت اجتماعی و در حوزه فرهنگی است که در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و در بخش فنی نیز این دیدار در زمان مقرر و با رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و تیم‌ها نیز در این زمینه همکاری لازم را با سازمان لیگ خواهند داشت. وی در مورد مسائل مطرح شده مربوط به دوپینگ «میلیچ»، اظهارکرد: در رابطه با بحث دوپینگ باید بخش و گروه پزشکی سازمان لیگ اظهارنظر کنند. سرپرست کمیته برگزاری مسابقات لیگ‌برتر فوتبال ایران همچنین در پاسخ به اینکه آیا روز برگزاری دربی از بازیکنان تست دوپینگ گرفته خواهد شد یا خیر، اعلام کرد: هرگز از قبل در مورد انجام تست دوپینگ اطلاع‌رسانی نمی‌شود و حتی ما نیز نمی‌دانیم که در روز بازی و در رابطه با انجام تست دوپینگ چه اتفاقی رخ می‌دهد، چرا که این مساله کاملا محرمانه است و در صورت صلاحدید و حضور مسئولان ذیربط در این زمینه، سازمان لیگ نیز در جریان بازی متوجه امر خواهد شد. مهدی افزود: این روال قانونی تست دوپینگ است و در تمام رقابت‌ها بنا بر تشخیص، برنامه‌ریزی لازم از سوی مسئولان انجام می‌شود.

داور

دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس از هفته هشتم لیگ‌برتر فوتبال در حالی امروز (دوشنبه ۲۲ دیماه) ساعت ۱۶و۳۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که کمیته داوران فدراسیون تیم داوری این دیدار را به شرح زیر اعلام کرد:
داور: رضا کرمانشاهی
کمک داوران: آرمان اسعدی – تورج عیوض‌محمدی
کمک داور اضافی ۱ و ۲: بیژن حیدری – وحید کاظمی
به این ترتیب قضاوت دربی ۹۴ پایتخت به چهره‌ای رسید که چندین ماه قبل در یکقدمی قضاوت این مسابقه قرار گرفته بود؛ اما با کنارگذاشتن از قضاوت بازی، فدراسیون را مورد انتقادات سختی قرار داده بود و حتی پایش به کمیته اخلاق هم باز شد. داور دربی متولد ۲۵ تیرماه ۱۳۵۷ در تهران است و در سال ۱۳۷۴ با اخذ مدرک درجه ۳، داوری را شروع کرد. او سال ۱۳۸۴ درجه ملی داوری را کسب کرد. کرمانشاهی از سال ۱۳۸۹ در لیگ‌برتر فوتبال ایران قضاوت کرده است. او داوری‌های زیادی در لیگ‌برتر برای هر ۲ تیم استقلال و پرسپولیس کرده است. او در دیدار پرسپولیس با شهرخودرو پس از خطای خشتن سرلک به او کارت زرد داد، اما کارشناسان معتقد بودند باید به این بازیکن کارت‌قرمز می‌داد. رضا کرمانشاهی، داور دیدار پرسپولیس و پارس‌جنوبی پس از پایان این بازی در سال گذشته بیان کرد: شما (خبرنگاران) به شکلی به داوران حمله می‌کنید که انگار همه چیز تقصیر داور است. مگر ما چقدر از این فوتبال درآمد داریم؟ ۷۰۰ هزارتومان برای هر بازی دریافت می‌کنیم. او افزود: در طول ۹۰ دقیقه، ما فقط یک دقیقه تاثیرگذار هستیم. چرا باید به‌خاطر آن یک دقیقه این همه جوابگو باشیم؟ کاری به بحث استقلال و پرسپولیس ندارم. یک نفر جرأت ندارد درباره بازیکن و مربی بگوید. از صبح تا بعداز بازی درباره داور می‌نویسند. مگر چقدر پول می‌گیریم که ما را می‌زنند؟/آرمان ملی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا