ورزشی

چرا پرسپولیس در فینال آسیا شکست خورد؟

خبرمهم: یک کارشناس فوتبال می‌گوید پرسپولیس شایسته قهرمانی در فینال بود و فقط روی اتفاقات شکست خورد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، فریدون معینی درباره ناکامی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندای و از دست دادن جام قهرمانی این مسابقات گفت: به نظرم تیم پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد. به ویژه در نیمه دوم خیلی بهتر از تیم حریف بود. تنها ضعف پرسپولیس در نیمه نخست و در کناره‌ها بود که خیلی به خلق موقعیت کمک نکردند. در نیمه نخست اولسان توانست بود صاحب توپ شود و مالکیت تو را در اختیار داشته باشد اما فضای خوبی برای خلق موقعیت نداشت.

وی ادامه داد: در نیمه دوم پرسپولیس خوب بازی کرد. باخت این تیم روی اتفاقات بود. همه بازیکنان با تمام وجود تمرکز داشتند. چیزی که لازم بود کنترل احساسات و هیجانات بود که هر چه بازی به انتها نزدیک شد، هیجان بازیکنان ما بیشتر شد. پرسپولیس می‌توانست بازی را ببرد یا به تساوی بکشاند.

این کارشناش و مدرس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: به نظرم پرسپولیس خیلی خوب کار کرد. اتفاقی که برای شیری افتاد، در فوتبال طبیعی است. شیری هم به هیچ وجه نمی‌خواست دستش را به توپ بزند. به هر شکل متاسفم که قهرمان نشدیم. این مسابقه تجربه خیلی خوبی برای پرسپولیس و سایر تیم‌های ایرانی بود که هیجان خود را فینال کنترل کنند. باید در این مسابقات بزرگ روی هیجان و احساسات بازیکنان کار شود.

معینی در واکنش به اینکه عدم تمرکز و هجوم هیجان و احساسات چقدر باعث ناکامی تیم‌های ایرانی در چهار فینال گذشته با حضور نمایندگان ایران شده است، گفت:  داشتن تمرکز و کنترل هیجان تا حدود ۶۰ درصد موجب قهرمانی می‌شود. بازیکنان پرسپولیس در نیمه اول خیلی خوب خود را کنترل کردند. آن‌ها واقعا خوب بازی کردند. در نیمه دوم بازیکنای پرسپولیس زحمت کشیدند اما توام با مقداری عصبانیت بود چرا که گل‌های اتفاقی خوردند. در تمام شرایط باید یاد بگیریم که خوب باشیم.

او به حضور مهدی عبدی در خط حمله پرسپولیس اشاره کرد و گفت: نکته مهم وجود آقای مهدی عبدی بود که از تیم‌های پایه پرسپولیس رشد کرده و بازیکن خوبی است. به همین دلیل باید به تیم‌های پایه بها داد. این بازیکن ظرفیت خوب و شم گلزنی خوبی دارد. او یک بازیکن تعیین کننده است. باشگاه های ما باید روی تیم‌های پایه کار کنند.

معینی با اشاره به هوش بالای گل‌محمدی در مربیگری اظهار کرد: به نظرم گل‌محمدی مربی خیلی خوبی است و مساله بسیار مهم این است که او در این دیدار چند بازیکن را نداشت که باعث شد در بازسازی تیم به مشکل بخورد. ساختن تیم برای چندمین بار سخت است. به خصوص که در لیگ برتر هم به علت رفتن خلیل‌زاده و محرومیت آل کثیر سرحال نبودند.

این عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه پرسپولیس بسیار خوب کار کرد و شایسته قهرمانی بود گفت: به نظرم ما باید یک مقدار از نظر ذهنی بازیکنان را کاملا آماده کنیم. شاید تیم در ثانیه نخست گل بخورد. باید انرژی و هیجان خود را کنترل کنند. اگر بازیکن از نظر هیجانی دچار مشکل شود، روی تکنیک و تفکرش تاثیر می‌گذارد و رفتن توپ به بالای دروازه اولسان هیوندای ناشی از همین موضوع بود.

وی درباره شانس پرسپولیس برای تکرار حضور در فینال و دست یافتن به قهرمانی در فصول آینده گفت: فکر می‌کنم که تاثیر کادرفنی خیلی مهم است. یک سرمربی خوب می‌تواند یک تیم متوسط را به بالاتر از متوسط تبدیل کنند. گل‌محمدی هر جا کار کرده تفکرش روی بازی بوده و به فکر چیزهای دیگر نیست و تیم‌هایش فوتبال بهتری بازی کردند. بنابراین او دوباره تیمی را می‌سازد که به فینال صعود کند. به نظرم امروز هم خیلی خوب بودند و جای تقدیر و تشکر دارد. ما واقعا در فینال خیلی خوب بازی کردیم. تیم کره‌ای برای گلزنی چیزی نداشت.

معینی به دو خطای پنالتی پرسپولیس اشاره کرد و گفت: بازیکنان بزرگ هم موقعیت‌های خود را از دست می‌دهند یا مرتکب برخی اشتباهات می‌شوند که اتفاقی است. چندی قبل مدافع تیم تاتنهام با سر به تیم خودش گل زد. کسی عمدی در این اتفاقات ندارد. فقط باید اتفاقات بازی را در ذهن داشت و برای این قبیل موارد آماده شد.

او به ترکیب پرسپولیس و حضور پرتعداد بازیکنان ایرانی پرداخت و گفت: خوشبختانه تمام تیم پرسپولیس را بازیکنان ایرانی تشکیل داده بودند.  ما می‌توانیم بهتر از این شویم. دو بازیکن خوب پرسپولیس یعنی شجاع خلیل زاده و آل کثیر هم در این بازی نبودند. تیم‌های ژاپنی، کره‌ای و چینی در شرق آسیا دارای بازیکنان خارجی و به‌نام بودند که از وجودشان بهره بردند. موفقیت پرسپولیس با بازیکنان ایرانی افتخار بزرگی است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا