ورزشی

بحران «صوتی» در پرسپولیس

خبرمهم: بعد از فینالیست شدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، هواداران این تیم حتی یک ساعت آرامش نداشته‌اند. رگبار خبرهای بد و شایعات مضطرب‌کننده تمامی ندارد و هر لحظه، ممکن است مین جدیدی در یک گوشه باشگاه منفجر شود.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، «تازه‌ترین حاشیه تیم اما شامگاه سه‌شنبه ایجاد شد؛ زمانی که یک فایل صوتی از اظهارات تند و غیر رسمی مهدی رسول‌پناه در فضای مجازی لو رفت. گویا این فایل مربوط به هم‌صحبتی سرپرست باشگاه پرسپولیس با چند خبرنگار و هوادار، پیش از تعطیلات هفته گذشته می‌شده است. او که در این مورد آشکارا بی‌احتیاطی کرده، حرف‌هایی زده که هر کدامش می‌تواند یک جنجال تازه به‌دنبال داشته باشد.

رسول‌پناه چه گفت؟

در این فایل صوتی هشت دقیقه‌ای جملات زیادی رد و بدل شده، اما در مهم‌ترین بخش، سرپرست باشگاه پرسپولیس به تندی از یحیی گل‌محمدی انتقاد می‌کند. رسول‌پناه سرمربی تیمش را به مداخله در مسایل مدیریتی و تقاضا برای افزایش رقم قراردادها متهم می‌کند. او می‌گوید بوی پاداش آسیایی به مشام بازیکنان و مربیان تیم رسیده و آنها را گیج کرده است. رسول‌پناه همچنین به انتقاد از بازیکنان متعصب‌نما می‌پردازد و عشق و علاقه آنها را صرفا محدود به اینستاگرام می‌خواند. او از مقاومتش در برابر افزایش رقم قرارداد امثال شجاع خلیل‌زاده حرف می‌زند و زیرکی‌اش در انعقاد قرارداد با بازیکنان جدید، پیش از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی را یادآوری می‌کند: «من پول برانکو را برای تقویت تیم دادم. اگر مثل آقای سعادتمند (مدیرعامل پیشین استقلال) تصمیم عجولانه می‌گرفتم ما هم به فینال آسیا نمی‌رسیدیم.» سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین ادعا می‌کند در مساله شکایت باشگاه النصر عربستان اگر هم تخلفی صورت گرفته باشد، مقصر فدراسیون فوتبال است که قراردادها را ثبت کرده است. در یک بخش ملتهب دیگر، رسول‌پناه ادعا می‌کند برای حفظ بشار رسن حاضر شده ۲۰۰ هزار دلار خارج از قرارداد به او بپردازد. طبیعی است که هر کدام از این جملات، بوی باروت می‌دهد.

واکنش‌ها چه بود؟

دست‌کم تا عصر دیروز بازیکنان و مربیانی که اسم‌شان در فایل صوتی رسول‌پناه به میان آمد، سعی کردند عکس‌العملی به موضوع نشان ندهند. خود سرپرست باشگاه، فایل مورد نظر را تقطیع‌شده و در جهت بر هم زدن آرامش پرسپولیس دانست که طبیعتا کسی را متقاعد نکرد. در فضای مجازی اما واکنش‌ها به این فایل بسیار متعدد و متفاوت بود. برخی عقیده دارند مدیر باشگاه نباید اسرار تیم را کف خیابان برملا کند، عده‌ای رسول‌پناه را به عدم‌ درایت و ناتوانی در اداره یک تیم موفق متهم می‌کنند و برخی دیگر عقیده دارند فارغ از ادبیات آقای سرپرست، عمده مطالب طرح‌شده از سوی او پشتوانه منطقی داشته است. گروه دیگری هم اظهارات رسول‌پناه را در راستای تایید تخلف در ثبت قرارداد بازیکنان جدید دانسته‌اند و عقیده دارند تجدیدنظرخواهی النصر برای سرخپوشان دردسرساز خواهد شد.

یک تناقض

فایل صوتی لو رفته نکات قابل تامل زیادی دارد اما اینجا لازم است دست‌ کم به یک تناقض مهم اشاره کنیم. رسول‌پناه در بخش مربوط به شجاع خلیل‌زاده ادعا می‌کند افزایش رقم دستمزد این بازیکن آرامش تیم را به هم می‌ریزد اما در مورد بشار رسن به صراحت می‌گوید به این بازیکن پیشنهاد ۲۰۰ هزار دلار پول زیرمیزی، جدا از قرارداد داده است. چطور پول اضافه برای شجاع مختل‌کننده نظم تیمی است اما در مورد بشار چنین نیست؟/دنیای اقتصاد

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا