ورزشی

مقایسه درآمد‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

خبرمهم: پرسپولیس تا همین‌جای رقابت‌های فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان، ۶ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار از AFC پاداش دریافت کرده و اگر امسال قهرمان شود، این جایزه به ۸ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار خواهد رسید.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، پرسپولیس، تیمی که در لیگ چهاردهم، یکی از تیم‌های نیمه‌پایین جدول بود، حالا ۵ سالی هست که وارد عصر طلایی خود شده؛ عصری با ۴ قهرمانی متوالی در لیگ‌برتر، یک قهرمانی در جام‌حذفی، بردن ۳ سوپرجام و البته دو بار حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا.

با این وجود در همین دوران طلایی، یک لقب هم به قرمز‌ها سنجاق شد. لقب «تیم حکومتی». در واقع هواداران استقلال در این ۵ سال دلیل اصلی قدرت گرفتن پرسپولیس و افول استقلال را در نگاه تبعیض‌آمیز وزیر ورزش به این دو تیم می‌دانند و معتقدند اگر استقلال خوب نبوده، به دلیل فقدان ثبات مدیریت در این تیم بوده و این مدیریت متزلزل هم ریشه در انتخاب‌های مسعود سلطانی‌فر دارد.

آبی‌ها مصادیق دیگری هم برای این تبعیض دارند و به مشکلات مربوط به زمین تمرین اشاره می‌کنند؛ آنجا که وزارت ورزش زمین بهتر را به پرسپولیسی‌ها داد و زمینی که چمن مصنوعی دارد نصیب استقلالی‌ها شد. یا این‌که چرا در چند مقطع کلیدی، وزارت ورزش آن حمایت لازم را نداشت تا شاهد کوک‌کردن ساز جدایی از سوی ستاره‌های استقلال یا کادر فنی این تیم نباشیم. البته این‌ها فرضیاتی است که از سوی هواداران استقلال مطرح می‌شود و شاید برای خیلی از آن‌ها هیچ سند و مدرکی هم وجود نداشته باشد. با این وجود همه اختلاف پرسپولیس و استقلال در این ۵ سال اخیر را نمی‌توان به پرسپولیسی بودن وزیر و پسرش ربط داد.

پرسپولیس از همان سالی که با تفاضل گل جام قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرد به معنای واقعی کلمه تیم بود و بازیکنان، فارغ از این‌که چه کسی سرمربی تیم است یا کدام مدیر بالای سر آنهاست، از جان و دل برای موفقیت تلاش کردند تا نتیجه‌اش همانی شود که دیدیم. آیا شرایط در استقلال، سپاهان و دیگر تیم‌های مدعی هم همین گونه بود؟

با نگاهی به پاداش‌هایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در همین ۴ فصل اخیر به حساب تیم‌های ایرانی واریز کرده، تفاوت را می‌توان با عدد و رقم لمس کرد. پرسپولیس تا همین‌جای رقابت‌های فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان، ۶ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار از AFC پاداش دریافت کرده و اگر امسال قهرمان شود، این جایزه به ۸ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار خواهد رسید. این را بگذارید کنار پاداش یک میلیون و ۷۷۰ هزار دلاری استقلال بابت ۴ فصل حضور در لیگ قهرمانان آسیا. پاداشی ۵ برابر کمتر از آنچه قرمز‌ها دریافت کرده‌اند.

این تفاوت میان پاداش‌های پرسپولیس و سپاهان به ۱۵ برابر هم می‌رسد. در واقع قرمز‌ها فقط از محل درآمد‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا داشتند، توازن را با استقلال و دیگر تیم‌های مدعی به‌هم زده‌اند و این همان نکته‌ای است که می‌تواند در یکی دو فصل آینده هم تضمین‌کننده روند موفقیت‌آمیز قرمز‌ها در فوتبال ایران و آسیا باشد.

پاداش‌ها چگونه تقسیم شد؟

در ۴ فصل اخیر، دلار‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا به این شکل میان ۸ نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا تقسیم شده است:
۱- پرسپولیس: ۶ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار (این پاداش درصورت قهرمانی پرسپولیس دو‌میلیون دلار دیگر افزایش پیدا می‌کند)
۲- استقلال: یک میلیون و ۷۷۰ هزار دلار
۳- ذوب آهن: یک میلیون و ۷۰ هزار دلار
۴- سپاهان: ۴۷۰ هزار دلار
۵- شهرخودرو: ۴۲۰ هزار دلار
۶- استقلال خوزستان: ۳۵۰ هزار دلار
۷- تراکتور: ۱۱۰ هزار دلار
۸- سایپا: ۲۰ هزار دلار/جام جم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا