ورزشی

بازگشت «عادل» با «۹۹»

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، بیش از یکسال‌ونیم از حذف پربیننده‌ترین برنامه صداوسیما می‌گذرد و اهالی فوتبال در این مدت به‌دنبال برنامه‌ای بودند که با اجرای عادل فردوسی‌پور و به سبک‌وسیاق برنامه ۹۰ پخش شود. برنامه‌ای که هیچگاه از رسانه‌ملی پخش نشد و حالا خبرها حکایت از برنامه جدید فردوسی‌پور دارد.

حذف ۹۰

برنامه ۹۰ در سال ۱۳۷۸ توسط عادل فردوسی‌پور بنیان‌گذاری شد. اولین قسمت برنامه ۹۰ در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۷۸ پخش شد. برنامه‌ای که طی حدود ۲۰ سال پربیننده‌ترین برنامه صداوسیما بود. رسانه‌های مجازی خبر از عدم پخش برنامه ۹۰ در تاریخ ۲۳ مهرماه ۱۳۹۷ به‌دلیل پخش مستقیم بازی ملی اسپانیا و انگلیس دادند. اما برخی از رسانه‌ها نسبت به اختلاف عادل فردوسی‌پور و مدیریت شبکه سوم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گمانه‌زنی‌هایی را پیش بردند. شواهد و قرائن حاکی از پخش‌شدن این برنامه در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۳۹۷ بود و همگان انتظار داشتند که این برنامه در ساعت مناسب خود پخش شود، اما صدور اطلاعیه‌ای از سوی سرپرست روابط عمومی شبکه سوم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با این شرح که «با عنایت به رفتار غیرحرفه‌ای تهیه‌کننده و مجری برنامه ۹۰ در عدم پخش این برنامه بعداز بازی انگلیس- اسپانیا در دوشنبه گذشته و همچنین استمرار رفتار خارج از عرف ایشان در مصاحبه خلاف ابلاغ گروه ورزش، برنامه مذکور این هفته پخش نخواهد شد.» دلالت بر این موضوع داشت که این برنامه در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۳۹۷ نیز پخش نخواهد شد. همزمان با آغاز سال شمسی ۹۸ دیگر برنامه ۹۰ به‌روی آنتن شبکه سوم سیما نرفت و بدین ترتیب عادل فردوسی‌پور و برنامه ۹۰ از پخش شبکه سه سیما حذف شد. با وقوع این اتفاق برنامه فوتبال‌برتر با اجرای محمدحسین میثاقی جای برنامه۹۰ را در پخش شبکه سه سیما گرفت و عادل فردوسی‌پور به تهیه‌کنندگی برنامه فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ادامه می‌دهد.

واکنش معاون سیما

دهم دیماه سال گذشته مرتضی میرباقری معاون سیما درباره انتشار اخباری مبنی‌بر بازگشت عادل فردوسی‌پور به شبکه۳ نیز عنوان داشت: همان‌طور که شبکه۳ اعلام کرد، ما قهری نداشته‌ایم که بخواهیم برگردد و هر وقت تشخیص بدهند دوباره همکاری‌ها شکل می‌گیرد. ضمن اینکه ما تشخیص آمدن فردوسی‌پور را به مدیر شبکه۳ داده بودیم و مدیر شبکه ۳ در حال بررسی است و بحث اینکه نیایند، چنین چیزی مطرح نیست. البته برنامه‌ای به‌نام ۹۰ دیگر نخواهد بود و در قالب برنامه تلویزیونی دیگری خواهد بود.

دفاع حدادیان از عادل

حاج‌ سعید حدادیان که برای شرکت در یک گفت‌وگوی لایو اینستاگرامی به جام‌جم رفته بود با دفاعش از سوپراستار‌های تلویزیون خبرساز شد. حدادیان در بخش‌هایی از حرف‌هایش از علی فروغی گلایه کرد و گفت: «وقتی به آقای پورمحمدی زنگ می‌زدم یا آقای فرجی، امکان نداشت بعداز ۵ دقیقه به من زنگ نزنند. ولی؛ آقای فروغی سرشان شلوغ است و جواب نمی‌دهند. البته محاسن زیادی دارند ولی تلفن جواب نمی‌دهند.» حدادیان در ادامه گفت که عادل فردوسی‌پور و پرویز پرستویی سرمایه‌های تلویزیون هستند و مردم دوست‌شان دارند. نباید گذاشت آنها حذف شوند.

پخش صدای عادل

اواخر فروردین‌ماه سالجاری برنامه مثبت گزارش ورزشی با مجری‌گری رضا جاودانی و احمدی اجرا شد و به بررسی ستاره‌های فوتبال جهان پرداخت. در بخشی از این برنامه که مربوط به معرفی دیگو مارادونا بود با صدای عادل فردوسی‌پور پخش شد. این اتفاق در حالی رخ داد که در برنامه‌های ورزشی قبلی نام او کمتر برده می‌شد و یا صدای او با سانسور توأم می‌شد.

برنامه جدید

برنامه جدید عادل فردوسی‌پور از آبان ۹۹ پخش خواهد شد. عادل فردوسی‌پور که پیش از این خبر ساخت برنامه جدیدش تحت‌عنوان «۹۹» به‌همراه تصویر مجوز ساختش در رسانه‌ها منتشر شد، این روزها در حال آماده‌کردن مقدمات ساخت این برنامه است. عادل فردوسی‌پور آخرین‌بار در برنامه ۹۰ روی آنتن زنده رفت، قرار است که به انتظار هواداران خود پایان بدهد و بازهم اجرای یک برنامه را بر عهده بگیرد، این برنامه با شروع فصل جدید فوتبالی و حوالی آبان‌ماه منتشر می‌شود. بعداز تعطیل‌شدن برنامه ۹۰ فردوسی‌پور ویژه‌برنامه ال‌کلاسیکو را برای VOD‌ها ساخت اما اجرای آن را بر عهده نگرفت، «۹۹» اولین اجرای فردوسی‌پور پس از ۹۰ محسوب می‌شود. عادل فعلا مجوز ساخت ۱۵ قسمت را در دست دارد و قرار است این برنامه با ترفند زنده‌نمایی از VOD‌ها منتشر شود. البته که فردوسی‌پور درخواست پخش زنده اینترنتی این برنامه را به ساترا هم داده است. «۹۹» قرار است «نودی نو» باشد که با آیتم‌های متفاوت و خاص خودش به بررسی فوتبال ایران بپردازد. عادل همچنین قصد دارد که برای این برنامه سایت و اپلیکیشن هم راه‌اندازی کند/آرمان ملی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا