ورزشی

ردپای جواد نکونام در تاخیر اعلام سرمربی تراکتور!

خبرمهم: با وجود اتفاق عجیب توافق همزمان تبریزی ها با علیرضا منصوریان و مهدی تارتار، تراکتور هنوز نام سرمربی جدید باشگاه را اعلام نکرده است. یک منبع آگاه از باشگاه تراکتور در گفتگو با طرفداری پشت پرده ماجرا را شرح داد. تراکتوری ها برای انتخاب سرمربی منتظر پاسخ نکونام هستند!

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، معرفی سرمربی تراکتور یه یک معما تبدیل شده است. قرار بود سرمربی باشگاه تا دیروز (سه شنبه، ۲۵ شهریور) معرفی شود اما اعلام سرمربی جدید دو روز دیگر به تعویق افتاد.

این ۴۸ ساعت تاخیر بی دلیل نیست. در بیانیه تراکتور، باشگاه علنا از برخی کاندیداها گلایه کرد. تراکتور در بیانیه خود گفت که برخی گزینه ها که با رفتارهای غیر حرفه ای موجب اتلاف وقت و فرصت سوزی شدند. پرسشی برای هواداران ایجاد شده که دلیل این بیانیه و تاخیر اعلام نام سرمربی جدید چیست؟

منصوریان و تارتار، هر دو توافق کرده اند!

ماجرای اعلام نام سرمربی جدید تراکتور، امروز (چهارشنبه، ۲۶ شهریور) با برخی اخبار و اتفاقات عجیب تر و جذاب تر شد. برخی منابع خبری در تهران مدعی شدند علیرضا منصوریان با تراکتور توافق کرده و قرار است فردا به عنوان سرمربی تراکتور معرفی شود. اما نکته اینجاست که این خبر از طرف باشگاه تراکتور به رسانه ها داده نشده و برخی نزدیکان منصوریان می گویند حضور او در تبریز قطعی است.

در آن سوی ماجرا یکی دو بازیکن لیگ برتری مدعی اند که حسین پاشایی، دستیار مهدی تارتار در تماس با آن ها امکان فسخ قرارداد با باشگاه کنونی و حضورشان در تبریز را جویا شده است. پاشایی از بازیکنان پرسیده که اگر به تراکتور برویم، به تبریز می آیید؟ این مساله نشان می دهد که تارتار هم مانند منصوریان، تصور می کند با تراکتور توافق کرده و حضورش در تبریز قطعی است.

اما امکان ندارد یک تیم همزمان با دو سرمربی توافق کرده باشد!

دایی نتوانست – کریمی و مجیدی به تراکتور پیشنهاد شدند – با منصوریان و تارتار توافق شد

یکی از افراد نزدیک به باشگاه تراکتور در پاسخ به این سوال که چگونه با دو سرمربی توافق شده است، واقعیت ماجرا را برای طرفداری شرح داد:

زنوزی انتخاب سرمربی را به عباس الیاسی سپرده است. زنوزی در ترکیه حضور دارد و در غیاب او، الیاسی امورات باشگاه را بر عهده دارد. اولین مذاکرات الیاسی با جواد نکونام بود. چند بازیکن تراکتور خواهان حضور نکونام هستند اما این مربی در اهواز ماند. قبل تر زنوزی با علی دایی مذاکره کرده بود و بعد از آن یک مذاکره دیگر هم با علی دایی انجام شد. علی دایی در مذاکرات اولیه گفت امکان خروج از تهران را ندارد و برای تراکتور هم ممکن نیست تمریناتش را به تهران منتقل کند اما در مذاکرات دوم به نوعی نرم شده بود. به نظر می رسد موانعی برای کار علی دایی وجود دارد و حضور او منتفی شد.

بعد از این مرحله شخصی از طرف فرهاد مجیدی، او را به باشگاه پیشنهاد داد. او گفت فرهاد مجیدی حاضر به پذیرش سرمربی گری تراکتور است. شخص دیگری هم علی کریمی را توصیه کرد. گویا از طرف باشگاه مذاکراتی با علی کریمی شد که او پیشنهاد باشگاه را نپذیرفت. اما نمی دانم باشگاه با فرهاد مجیدی مذاکره کرده یا خیر. تنها می دانم از طرف مجیدی با مالک باشگاه تماس گرفتند و او را توصیه کردند. گروهی هم از تهران علیرضا منصوریان را پیشنهاد دادند. باشگاه با منصوریان مذاکرات جدی داشته، با تارتار هم همینطور. بعد از رد پیشنهاد کریمی، باشگاه هم با تارتار و هم با منصوریان مذاکره کرد. هر دو شرایط خود را گفتند و توافق صورت گرفت. اینکه منصوریان سرمربی شود یا تارتار به دو مساله بستگی دارد.

تراکتور منتظر پاسخ جواد نکونام

منبع آگاه از باشگاه تراکتور، این دو مساله را اینگونه توصیف کرد:

یکی از بازیکنان بزرگ تیم دو روز زمان خواست یک بار دیگر با نکونام صحبت کند و شاید بتوانند او را راضی کند. اگر نکونام پاسخ مثبت بدهد سرمربی تراکتور خواهد شد. در غیر این صورت باید دید نظر نهایی زنوزی، الیاسی و میرمعصوم سهرابی بین منصوریان و تارتار کدام گزینه است؟

از او پرسیدیم جریان مذاکره با الکس نوری چه بود؟

تا جایی که من خبر دارم نوری گزینه دلال ها است و مذاکره ای با او نشده. با یک مربی ایرانی که در انگلیس زندگی می کند صحبت های مقدماتی شد ولی به نظر می رسد امکان همکاری با او وجود نداشته باشد. به همین دلیل مذاکرات متوقف شد.

همچنین دلیل طولانی شدن مذاکرات را جویا شدیم:

بخشی از طولانی شدن پروسه به ساکت الهامی مربوط بود. بحث محرومیت او مطرح بود و امروز با اعلام محرومیت ساکت الهامی، او از لیست کنار رفت. زمزمه هایی بود که اگر نکونام پاسخ مثبت نداد ساکت الهامی به کارش ادامه دهد. بازیکنان با ساکت راحت بودند و نتایج خوبی هم با او گرفتیم. اگر نکونام پاسخ منفی بدهد، با محرومیت ساکت الهامی، منصوریان یا تارتار مربی می شوند.

هواداران تراکتور خواهان سرمربی خارجی

مهرداد بذرپاش روز گذشته اعلام کرد که ممنوعیتی برای حضور مربیان خارجی وجود ندارد اما توصیه و تاکید بر استفاده از مربی داخلی است. همین مساله باعث شد تا هواداران تراکتور در فضای مجازی مطالبه آوردن سرمربی خارجی را از باشگاه مطرح کنند. هواداران تراکتور از مدیریت می خواهند ارطوعرول ساعلام یا تونی اولیویرا را به تبریز بازگردانند. از منبع آگاه درخصوص امکان حضور مربی خارجی پرسیدیم:

تا اینجای کار هم فرصت زیادی از دست رفته و به نظر نمی رسد مدیریت به دنبال گزینه خارجی باشد. از انتخاب گزینه خارجی و آغاز مذاکره تا امضا شدن قرارداد فرصت زیادی را می طلبد. در حال حاضر بسیاری تیم ها پرونده نقل و انتقالات خود را بسته اند و تمرینات را هم آغاز کرده اند. تراکتور زمانی برای گزینه خارجی ندارد.

پنجره بسته نکونام را از اهواز به تبریز می کشاند؟

علاوه بر تلاش یک بازیکن تراکتور برای گرفتن نظر مثبت از جواد نکونام، یک مساله دیگر نیز می تواند او را راضی به سفر از اهواز به تبریز کند. درست است که هم تراکتور و هم فولاد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده اند اما فولاد با محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شده و مدیرانش در تلاش برای حل این مشکل هستند. محرومیت فولاد از پنجره نقل و انتقالات چیزی است که می تواند جواد نکونام را سرمربی تراکتور کند.

با این همه اگر فردا هم سرمربی جدید تراکتور معرفی نشد و باشگاه این کار را تا شنبه عقب انداخت، تعجب نکنید! یک نفر از طرف جواد نکونام به تبریزی ها پیام داده چند روز صبر کنید…/طرفداری

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا