ورزشی

سپاهان صفر – النصر ۲/ نویدکیا با باخت شروع کرد

خبرمهم: تیم فوتبال سپاهان در دیداری از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر عربستان شکست خورد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  تیم‌های فوتبال سپاهان و النصر عربستان در دیداری از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گروه D از ساعت ۲۲:۳۰ در دوحه قطر به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر النصر به پایان رسید تا محرم نویدکیا در اولین تجربه سرمربیگری‌اش شکست را تجربه کند. سپاهان با این شکست ۳ امتیازی و در رده سوم باقی ماند و النصر هم با ۷ امتیاز در صدر گروه قرار گرفت.

نیمه نخست

بازی با فشار النصر شروع شد اما موقعیت خطرناکی روی دروازه سپاهان ایجاد نشد. اولین موقعیت مسابقه را سپاهانی‌ها خلق کردند. روی یک ضد حمله کی‌روش استنلی با یک پاس در عمق الغسانی را با دروازه‌بان النصر تک به تک کرد اما تکل مدافع حریف اجازه نداد مهاجم سپاهان ضربه‌ای به توپ بزند.

بازیکنان النصر سعی می‌کردند با پاس‌ و جابجایی‌های سریع، خطوط فشرده سپاهان را از هم باز کنند که تا حدودی هم موفق بودند اما در نهایت نمی‌توانستند از لایه آخر دفاع سپاهان عبور کنند. از آن طرف سپاهانی‌ها که روی ضد حملات برنامه‌ریزی کرده بودند به خاطر اضافه نشدن سریع بازیکنان به حمله نمی‌توانستند توپ را مدت زیادی در زمین حریف نگه دارند و موقعیت‌سازی کنند. سپاهانی‌ها همچنین دفاع را از زمین خودی شروع می‌کردند و برنامه‌ای برای پرس در زمین النصر نداشتند.

النصر که روی یکی از حملاتش صاحب یک ضربه ایستگاهی شده بود روی همین ارسال و ضربه سر کاپیتانش یعنی عبدالرزاق حمدالله در دقیقه ۲۹ به گل رسید.

بعد از گل، سپاهانی‌ها سعی کردند فشار بیشتری روی دروازه النصر بیاورند اما در این کار خیلی موفق نبودند و بازی در نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید. از نکات جالب توجه این دیدار، بازی کردن محسن مسلمان بعد از مدت‌ها نیمکنت نشینی و حضور نورافکن در دفاع چپ زردپوشان بود.

نیمه دوم

دو دقیقه از نیمه دوم گذشته بود و دو تیم هنوز خود را پیدا نکرده بودند که دفع توپ اشتباه پورقاز در محوطه جریمه سپاهان به مهاجم النصر خورد و توپ مقابل حمدالله عبدالرزاق افتاد و او هم با یک ضربه محکم گل دوم تیمش را به سادگی به ثمر رساند.

حتی این گل هم باعث نشد که سپاهان در سیستم دفاعی خود تغییری ایجاد کند اما بعد از ۱۰ دقیقه زردپوشان میل بیشتری به حمله نشان دادند نسبت به نیمه اول جلوتر آمدند. البته همین جلو آمدن باعث شدن تا مهاجم النصر با پیام نیازمند روی یک ضد حمله تک به تک شود اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

سپاهان که نمی‌خواست بازنده بازی باشد شدت و کیفیت حملاتش را بیشتر کرد و در ابتدا روی ضربه ایستگاهی نورافکن صاحب یک موقعیت شد اما ضربه او را دروازه‌بان حریف مهار کرد. بعد از این سپاهان باز هم صاحب موقعیت شد. شوت از پشت محوطه رفیعی، ضربه بغل پای محبی که از کنار دروازه بیرون رفت و ضربه سر کی‌روش استنلی که دروازه‌بان آن را به کرنر فرستاد از جمله موقعیت‌های خطرناک سپاهان بودند. زردپوشان حتی در دقیقه ۷۶ با ضربه سر محبی به گل رسیدند اما داور قبل از گل خطای محبی را اعلام کرده بود.

هر چه بازی به پایان خود نزدیک‌تر می‌شد به شدت حملات سپاهان هم اضافه شد و زردپوشان با نفرات بیشتری به سمت دروازه حریف حمله می‌کردند اما هرچه حمله کردند به در بسته خوردند و درخشش دروازه‌بان حریف باعث شد بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود النصر به پایان برسد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا