ورزشی

پرونده مربی ایتالیایی بسته می‌شود؟

خبرمهم: استراماچونی گفت: «هیچ تماسی با باشگاه استقلال نداشته‌ام و وکیل من در بیانیه‌اش گفته که از بروز سوءتفاهم‌ها جلوگیری شود.»

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  حدود دو هفته از آخرین مذاکره باشگاه استقلال با استراماچونی می‌گذرد. مذاکره‌ای شفاهی که به توافق‌هایی شفاهی در ایتالیا هم منجر شده بود. پایان سفر ایتالیا اما پایان مذاکرات با استراماچونی بود. ارتباط تیم مذاکره کننده استقلال با سرمربی ایتالیایی به یکباره قطع شد و دیگر نه ایمیلی ارسال شد و نه درخواست رسمی کتبی به عنوان پیش‌نویس قرارداد. در تمام مدتی که احمد سعادتمند، هواداران استقلال را امیدوار می‌کرد به توافقی که با استراماچونی به دست آورده، در واقع هیچ اقدامی برای ادامه مذاکره یا عقد قرارداد رسمی و توافق‌های بعدی انجام نداده بود.

تخفیفی در کار نبود

سعادتمند مدعی شده بود که در مذاکراتی که با استراماچونی داشته، این سرمربی کل غرامت را بخشیده و به جای آن، با عقد قراردادی دو ساله به مبلغ سالی ۸۵۰ هزار یورو موافقت کرده است. موضوع دیگری که درباره توافق‌های باشگاه استقلال با استراماچونی مطرح شد این بود که او یک میلیون از مطالباتش را بخشیده و باشگاه استقلال موظف است ۷۰۰ هزار یورو را بپردازد که براین اساس، باز هم به همان توفق سالی ۸۵۰ هزار یورو می‌رسیم.

مصاحبه صادق درودگر درباره استراماچونی اما روایتی متفاوت از ماجرایی است که در استقلال رخ داده است. رییس سازمان اقتصادی فوتبال مدعی شده که استراماچونی حتی یک ریال از غرامتی که باشگاه استقلال باید به او بپردازد را نبخشیده است. با این حساب توافق به این شکل بوده که باشگاه استقلال هم باید طلب یک میلیون و هفتصد هزار یورو را به استراماچونی بپردازد و هم مطابق قرارداد جدید سالی ۸۵۰ هزار یورو به حساب او واریز کند.

این در حالی است که باشگاه استقلال در شرایطی اصرار داشت مجوز مذاکره با استراماچونی را بگیرد که مدعی بود با این قرارداد و مذاکره، می‌تواند بابت غرامتی که باید به او بپردازد، تخفیفی بگیرد و در جهت منافع ملی حرکت کند! البته که اگر تخفیفی در کار بود، می‌شد این قرارداد را منطقی دانست اما باشگاه استقلال از همان ابتدا هم می‌دانست که مذاکره با استراماچونی، مذاکره درباره قراردادی جدید است و همان‌طور که وکیل او هم در بیانیه‌اش یادآور شده که یک دعوای حقوقی بین استرا و باشگاه نزد فیفا مطرح است و این تأکید و یادآوری به معنی این است که استراماچونی در این دعوا کوتاه نیامده است.

استراماچونی: هیچ تماسی با باشگاه استقلال نداشتم

گفته می‌شود از طرف استراماچونی برای استقلال ایمیلی رسیده و براساس آن شروطی گذاشته بود که براساس آن برای مذاکره با استقلال مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو را درخواست کرد. شرط دوم استراماچونی نامه رسمی مبنی بر لغو قانون ممنوعیت خارجی‌ها بود و شرط سوم مربوط می‌شد به سفر مسوولان باشگاه استقلال به قطر برای مذاکره نهایی با نماینده او در این کشور.

آندره‌آ استراماچونی البته در پاسخ به پیام خبرنگار ایران ورزشی هر ارتباط و تماسی با باشگاه استقلال را تکذیب کرد و پاسخ به سوال‌های مختلف را ارجاع داد به بیانیه‌ای که پاستورلو، وکیل ایتالیایی‌اش در صفحات مجازی منتشر کرده است.

پاستورلو: هیچ اقدام جدی برای بازگشت استرا نشده

پارستورلو در این بیانیه اینستاگرامی نوشته بود: «در حال حاضر، هیچ اقدام مشخصی برای بازگشت استراماچونی از طرف باشگاه استقلال صورت نگرفته است! در حال حاضر هیچ اقدامی جدی برای بازگشت استراماچونی از سوی باشگاه استقلال صورت نگرفته است و همچنین باید یادآور شد که در حال حاضر یک دعوای حقوقی بین استرا و باشگاه نزد فیفا مطرح است. بنابراین برای احتیاط و بنا به دلایل محرمانه، بهتر است که اظهار نظر بیشتری منتشر نشود و این در حالی است که استقلال دیدارهای حساسی را در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارد و بهتر است که انتظارات افزایش پیدا نکند. چرا که این اوضاع به هیچ وجه به نفع تیم نیست. تیمی که آندره آ برای آن و طرفداران بی نظیرش آرزوی موفقیت می کند و برای آنها بهترین‌ها را آرزو می کند.»

مخالفت سازمان لیگ با درخواست استقلال

در راستای اخبار منتشر شده درباره مذاکرات استراماچونی، خبرگزاری مهر در گزارشی به نامه ارسال شده از باشگاه استقلال به سازمان لیگ و پاسخ سازمان لیگ اشاره کرده است. براساس این گزارش در تاریخ ۱۶ شهریور به صورت کتبی درخواست رسمی‌شان را به منظور اخذ مجوز بازگشت آندره‌آ استراماچونی به سازمان لیگ ارسال کردند که سازمان لیگ در پاسخ گفته است چون استراماچونی تا پایان فصل با استقلال نبوده و بعد از ترک تهران قراردادش را به صورت یک طرفه فسخ و این باشگاه فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی انتخاب و معرفی کرده، بنابراین عقد قرارداد آن باشگاه با استراماچونی بر خلاف مصوبه سازمان لیگ بوده و ممنوع است.

استراماچونی چه می‌خواهد؟

یوسف دانشیار، مترجم استراماچونی که به درخواست آندره‌آ برای کسب اطلاعات بیشتر با او تماس گرفتیم، درباره ماجرای استراماچونی به خبرنگار ایران ورزشی گفت: «بیش از ۱۰ روز است که هیچ خبری از باشگاه استقلال نشده است و همه چیز به مذاکرات و توافق‌های شفاهی در ایتالیا خلاصه می‌شود. استراماچونی می‌خواهد که باشگاه استقلال با او شفاف باشد و بگوید که چه مشکلی پیش آمده که هیچ خبری از مسوولان این باشگاه نیست. او هنوز از مذاکره خارج نشده است اما آنچه اهمیت دارد این است که باشگاه استقلال با او شفاف باشد و درباره آنچه رخ داده، صحبت کند. حتی اگر با این قرارداد مخالفتی شده است یا باشگاه پول ندارد، حداقل درخواستی که استراماچونی دارد این است که به او واقعیت را بگویند.»

 بازی سعادتمند برای پاسخ به فرهاد

اقدام به مذاکره با استراماچونی علی‌رغم تصویب قانون منع جذب مربیان خارجی، بی‌خبری دو هفته‌ای استراماچونی از باشگاه استقلال و نیمه کاره رها کردن مذاکرات شفاهی در حالی که نه در مذاکرات خبری از تخفیف وعده داده شده است و نه ارسال پیش‌نویس قرارداد، تنها یک معنی دارد و آن اینکه تمام این ماجرا سناریوی ساختگی احمد سعادتمند بود برای انتقام از فرهاد مجیدی بعد از اختلاف‌هایی که از همان اطلاعیه اول فرهاد علیه مدیریت باشگاه شروع شده بود./ایران ورزشی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا