بین المللیورزشی

جهان در شوک آقای فرازمینی

خبرمهم: لیونل مسی بعد از سال‌ها عزمش را برای ترک بارسلونا جزم کرده؛ حالا باشگاه‌های بزرگ برای خرید او صف کشیده‌اند و البته امیدواری‌هایی برای رویای همبازی‌شدنش با رونالدو وجود دارد

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، لیونل مسی بعد از سال‌ها عزمش را برای ترک بارسلونا جزم کرده؛ حالا باشگاه‌های بزرگ برای خرید او صف کشیده‌اند و البته امیدواری‌هایی برای رویای همبازی‌شدنش با رونالدو وجود دارد

مسی در آستانه جدایی از بارسلونا. اگر فوتبالی باشید که قطعا در جریان اتفاقات هفته‌های اخیر در باشگاه بارسلونا و جدایی مسی قرار گرفته‌اید و زمزمه‌های خروج فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال از باشگاهی که از کودکی در آن بوده و به تمام عناوین ممکن دست پیدا کرده را شنیده‌اید. اگر اخبار فوتبال را هم دقیق دنبال نکنید و حتی اگر فوتبالی نباشید هم، شنیدن این مسأله به شما شوک وارد می‌کند. همه درجهان فکر می‌کردند مسی و بارسلونا دو نام جدانشدنی از هم باشند. همه فکر می‌کردند مسی که از کودکی وارد لاماسیا شد و به مرور به تیم اصلی بارسا راه پیدا کرد، در همین تیم به دوران پرشکوه و افتخارش پایان می‌‌دهد. اما اتفاقات رخ‌داده همه این رویاها را بر باد داد. مسی تصمیم قطعی خود را برای جدایی به باشگاه اعلام کرده و تمام جهان چند روزی است که جزئیات اتفاقات باشگاه بارسلونا و مسی را به صورت لحظه‌ای پوشش خبری می‌دهند.

رویای همبازی‌شدن مسی و رونالدو محقق می‌شود؟

پاری‌سن‌ژرمن، منچستریونایتد،‌ منچسترسیتی، اینترمیلان، ‌چلسی. مسی درصورت جدایی از بارسلونا به کدام تیم می‌رود؟ رسانه‌ها و کارشناسان مختلف در روزهای اخیر گزارش و اخبار متعددی درباره شرایط هرکدام از این باشگاه‌‌ها برای جذب بهترین بازیکن تاریخ فوتبال منتشر کرده‌اند. حضور مسی در یووه که می‌تواند رویای تاریخی همبازی‌شدن او با کریستانو رونالدو را به حقیقت تبدیل کند. رفتنش به اینترمیلان درشرایطی است که دولت چین از این انتقال حمایت خواهد کرد.

منچستریونایتد آمادگی پرداخت بند فسخ قرارداد او را دارد. منچسترسیتی که با حضور گواردیولا و سرخیو آگرو دوست نزدیک مسی بهترین گزینه ممکن برای حضور فوق ستاره آرژانتینی است و بسیاری این باشگاه را مقصد اصلی لئو می‌دانند. آبراموویچ مالک متمول چلسی هم سالیان درازی است که رویای خرید مسی را در سر دارد اما کار برای او خیلی سخت خواهد بود. پاری‌سن‌ژرمن هم یکی دیگر از احتمالات بسیار مهم برای جذب مسی است. تیمی که نیمار و امباپه را در ترکیب خود دارد و برای مالکان قطری باشگاه پول دربرابر جذب مسی هیچ اهمیتی ندارد. همه این گمانه‌زنی و شایعات و شاید مذاکرات غیررسمی پشت پرده درشرایطی رخ داده که مسی تا دیروز سکوت کرده و پیگیری امور را به وکلا و پدر خود واگذار کرده است.

اعلام رسمی برای جدایی از بارسا

لیونل مسی به مدیران بارسلونا اعلام کرده در تابستان قصد دارد از این باشگاه جدا شود. مسی در قرارداد خود بندی دارد که می‌تواند هر‌سال در پایان فصل به صورت یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کند. تصویری هم از فکس مسی به باشگاه در رسانه‌های جهان منتشر شد که برخی منابع آن را نادرست قلمداد کردند. با این حال نکته قابل توجه اینجاست که پیام واضح مسی درباره برنامه‌اش برای جدایی به اداره باشگاه ارسال شده است. در واقع لیونل مسی و پدرش که مدیر برنامه او محسوب می‌شوند، برخلاف نظر باشگاه، معتقد هستند که این بازیکن می‌تواند قرارداد خود را به شکل یک‌طرفه با باشگاه کاتالانی فسخ کند اما این بند موجود در قرارداد مسی تا تاریخ یک ژوئن اعتبار داشته است.

با این حال، مسی و پدرش معتقد هستند که با توجه به طولانی‌ترشدن فصل به دلیل شیوع ویروس کرونا این تاریخ ذکرشده نیز، محل اعتبار نخواهد بود. به این ترتیب برای هیچ‌یک از طرفداران فوتبال در دنیا قابل باور نیست که کار مسی با بارسلونا به چنین دعوای حقوقی غیرقابل رسیده باشد. تمام اسطوره‌های فوتبال دنیا و رسانه‌ها هم به این مسأله به‌عنوان یک نکته منفی در کارنامه مدیریت بارسلونا اشاره کرده و تأکید دارند مسی و بارسا هر اتفاقی هم که می‌افتاد، نباید چنین پایان تلخی را تجربه کنند.

پست‌های خداحافظی با آقای اسطوره

مسی ٣٢ساله به سال‌های پایانی فوتبال خود نزدیک می‌شود و درطول دوران حضور خود در بارسلونا به عناوین خیره‌کننده‌ای رسیده که در تاریخ دنیای فوتبال بی‌نظیر بوده است. او با بارسلونا ۶ توپ طلا گرفت و تمام عناوین فردی و تیمی ممکن را چندبار با این تیم کسب کرده و رکوردهای تاریخی داشته است. مسی به‌طورکلی برای بارسلونا در تمامی رقابت‌ها، ٧٣١بار به میدان رفته است که موفق به زدن ۶٣۴ گل شده و ٢٨۵ بار نیز پاس گل داده است.

به همین دلیل جدایی او برای هیچ‌یک از طرفداران بارسا قابل پذیرش نیست و به همین دلیل اعتراض‌های خیابانی هواداران بارسا شروع شده و رسمی‌شدن این جدایی ممکن است به آشوب خیابانی تاریخی منجر شود؛ چراکه رئیس‌جمهوری ایالت کاتالونیا هم در توییتر پست خداحافظی برای مسی منتشر کرده است. تمام فوتبالی‌ها صرف‌نظر از این قضیه که مسی درنهایت چه تصمیمی اتخاذ می‌کند، بر این باور بودند که دوران فوتبالی او در همان بارسلونا به پایان می‌رسد. یعنی جهان فوتبال انتظار هر اتفاقی در رابطه مسی و بارسلونا را داشت، جز رسیدن به این روزهای حیرت‌انگیز. با این حال تمام هواداران عضو باشگاه و مدیران کاتالانی مخالف جدایی مسی هستند و بارتومئو رئیس باشگاه را برای استعفا تحت فشار قرار داده‌‌اند و خواهان انتخابات زودرس هستند. البته رئیس باشگاه به هیچ‌عنوان چنین تصمیمی ندارد.

جنگ ادامه‌دار با مدیرعامل بارسلونا

مسی در دو‌سال گذشته رابطه بسیار بدی با جوزب ماریو بارتومئو ریاست باشگاه بارسلونا و اعضای هیأت‌مدیره و کادر اجرایی باشگاه داشته است. در چند نوبت علیه آنها موضع‌گیری داشته و اخیرا هم در رختکن بارسا تنش لفظی شدیدی بین او و رئیس رخ داده است. همین حالا هم او رسما در مقابل بارسلونا نایستاده و اگر بارتومئو استعفا کرد، شاید در این تیم بماند ولی شرایط به قدری پیچیده شده که هیچ‌کسی نمی‌داند چه رخ خواهد داد.

اگر مدیریت باشگاه استعفا نکرد، آن‌وقت هیچ بعید نیست که بخواهد زمینه‌ساز پوست‌اندازی رسمی در تیم باشد. او ادعای مسی و پدرش درباره بند فسخ را قبول ندارد و بر این باور است که هر باشگاهی می‌خواهد مسی را جذب کند، باید بند ٧٠٠‌میلیون یورویی فسخ قرارداد او را پرداخت کند. اما از طرف دیگر، سران بلوگرانا هم می‌دانند که درصورت تصمیم قطعی مسی برای جدایی، نمی‌توانند جلوی او را بگیرند و احتمالا ترجیح خواهند داد به جای جدایی رایگان او در ‌سال ٢٠٢١، در همین نقل‌وانتقالات با مبلغی گزاف را به فروش برسانند. چون شواهد و قرائن نشان می‌دهد که خیلی بعید است بارتومئو و مسی بتوانند دوباره در کنار هم در بارسلونا حضور داشته باشند و در این موقعیت یکی از آنها باید باشگاه را ترک کند.

دلایل متعدد برای ترک کاتالان

مسی برای جدایی دلایل بسیار مهمی دارد. بارسلونا به تلاش او سه فصل متوالی شانس قهرمانی در اروپا را داشت اما تصمیمات اشتباه بارتومئو در نقل‌وانتقالات و انتخاب سرمربی باشگاه در وضع بدی قرار دارد. نزدیک به ۴٠٠‌میلیون دلار صرف خرید دمبله، ‌کوتینیو و گریزمان شد اما آنها به تیم کمکی نکردند. نیمار را هم که بارسلونا به راحتی از دست داد. باشگاه فشار زیادی هم به تیم برای کسر دستمزد گذاشت.

بعد از افتضاح تاریخی شکست ٨ بر دو مقابل بایرن‌مونیخ اداره باشگاه به زشت‌ترین شکل ممکن برخی بازیکنان ازجمله لوئیس سوراز دوست بسیار نزدیک مسی را از تیم کنار گذاشت که در سطح جهان انتقادهای زیادی به این رفتار شد. مسی سه فصل از بهترین دوران فوتبالی خود را به خاطر اشتباهات بارتومئو تلخ تمام کرد و الان هم نه‌تنها اعتمادِ خود را به رئیس و هیأت‌مدیره از دست داده بلکه به پروژه آنها برای رسیدن به موفقیت هم در این وضع اعتقادی ندارد و می‌خواهد به تیمی برود که بتواند دوباره افتخار کسب کند. تا به امروز هم بازیکنان جوانی با تیم قرارداد بسته‌اند که اسم و رسمی ندارند و معلوم نیست در تیم کومان جواب بدهند. به همین ترتیب در ٣٢سالگی مسی نمی‌تواند بخشی از دوران آینده‌سازی بارسلونا باشد و به برنامه کومان هم اعتماد ندارد. به همین دلیل پیام خداحافظی را به باشگاه ارسال کرده است.

بمب من‌سیتی؛ آقای فرازمینی

در بالا اشاره شد که منچسترسیتی یکی از باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال است که اراده جدی برای جذب لیونل مسی دارد. دیروز هم در بحبوحه جنجال‌های خبری اختلاف مسی با بارسلونا،‌ اکانت رسمی این باشگاه انگلیسی در توییتر به صورت رسمی عکس یک آدمک فضایی را منتشر و تأکید کرد تا ساعت ١۴ به وقت لندن (١٧و٣٠دقیقه به وقت ایران) از خرید جدید خود رونمایی خواهد کرد. از آنجایی که یکی از القاب مسی آدم فضایی یا فرازمینی است،‌ بسیاری به این فکر افتادند که مسی با این باشگاه انگلیسی به توافق رسمی رسیده است. به ‌هرحال برخی منابع خبری هم در رسانه‌های اروپا رسما به تماس تلفنی و ارتباط مداوم گواردیولا با مسی اشاره کرد‌ه‌اند و هر لحظه ممکن است جهان فوتبال با یک خبر شوکه‌کننده روبه‌رو شود.

بارتومئو به سود مسی کنار می‌رود؟

طبیعی است که باشگاه بارسلونا نخواهد بهترین بازیکن تاریخ خود و جهان فوتبال را با این شرایط از دست بدهد. اما مسی هم دیگر نمی‌خواهد در پروژه‌ای که به آن اعتماد ندارد، حضور داشته باشد و بارها به بارتومئو هم این واقعیت را تأکید کرده که مدیران باشگاه بارها رختکن تیم را درباره برنامه‌های شکست‌خورده و ناامیدانه خود فریب داده‌اند. به همین ترتیب شواهد حاکی از آن است که این جدایی حالا بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده است، مگر اینکه بارتومئو از ریاست بارسلونا برای ماندن مسی در این باشگاه استعفا نکرد که آن‌وقت باید دید آیا نظر مسی تغییر خواهد کرد یا خیر./شهروند

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا