ورزشی

دیاباته اولین آقای گل خارجی تاریخ استقلال

خبرمهم: اگر دیاباته در تمامی بازی‌های استقلال بازی می‌کرد، آمار گلزنی‌اش به مراتب بالاتر از ۱۵ گل بود.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، شیخ دیاباته با دو گلی که مقابل شاهین شهرداری بوشهر به ثمر رساند، موفق شد به تنهایی آقای گل لیگ نوزدهم شود. این در حالی بود که شهریار مغانلو تعقیب کننده اصلی او در کورس آقای گلی در هفته آخر هم گل زد، اما دو گل دیاباته مقابل شاهین کافی بود تا خودش را آقای گل شود و استقلال را پس از ۱۱ سال صاحب آقای گل در لیگ برتر کند. دیاباته اولین آقای گل خارجی تاریخ باشگاه استقلال هم به حساب می‌آید.

این مهاجم مالیایی که در اوایل حضورش در استقلال، تا قبل از بازی با تراکتور درخشش چندانی نداشت، در تبریز پایش به گلزنی باز شد و موفق شد سه بار دروازه تراکتور را باز کند تا استقلالی‌ها امیدوار به حضور یک مهاجم شش‌دانگ در تیم‌شان باشند. مهاجمی که کنار مهدی قایدی زوج خوبی را در این فصل برای استقلال تشکیل دادند.

نکته قابل توجه در خصوص این مهاجم اهل قاره آفریقا، غیبت در تعدادی از بازی‌های استقلال در این فصل بود. او در لیگ نوزدهم، مصدومیت‌های زیادی داشت و در بسیاری از بازی‌ها از جمله دیدار رفت و برگشت مقابل پرسپولیس حاضر نبود، اما با این حال موفق شد آقای گل لیگ نوزدهم شود. شاید اگر دیاباته در تمامی بازی‌های استقلال بازی می‌کرد، آمار گلزنی‌اش به مراتب بالاتر از ۱۵ گل بود.

دیاباته به غیر از عملکرد فنی خوبی که در این فصل داشت، از لحاظ اخلاقی جزء بازیکنان خوب لیگ برتر بود. بازیکنی با قلبی مهربان که پس از حضور در یک برنامه تلویزیونی مورد توجه و تحسین همه اهالی فوتبال از جمله چهره‌هایی چون یحیی گل‌محمدی، مجید جلالی، سعید آذری و… را در پی داشت.

بدون تردید، بازیکنی با این خصوصیات اخلاقی و فنی می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر بازیکنان حاضر در لیگ برتر باشد./خبرآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا