ورزشی

چرا ادامه لیگ برای پرسپولیس مهم است

خبرمهم: برای این که پرسپولیس هم مثل لیورپول و رئال مادرید به لیگ ادامه بدهد، شکستن رکوردهای باقیمانده و کسب بالاترین امتیاز تاریخ لیگ هم می‌تواند انگیزه مهمی برای شاگردان یحیی باشد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، «تیم پرسپولیس ۴هفته قبل از پایان لیگ نوزدهم به مقام قهرمانی رسید و بازی‌های باقیمانده‌اش در این ۴ هفته را به بازی‌هایی تشریفاتی بدل کرد. حالا سؤال مهم این است که یحیی گل‌محمدی در هفته‌های باقیمانده با چه ترکیب و چه انگیزه‌ای پا به میدان خواهد گذاشت. این سؤال از آن جهت مهم است که ۳بازی از ۴بازی باقیمانده سرخپوشان نقش مهمی در رقابت تیم‌های پایین جدول برای سقوط ایفا خواهد کرد. به‌ جز نساجی که در میانه جدول جاخوش کرده، ۳حریف دیگر پرسپولیس یعنی ذوب‌ آهن، گل‌گهر و سایپا در خطر سقوط هستند. اگر پرسپولیسی‌ها بعد از مسجل کردن قهرمانی تصمیم بگیرند با انگیزه کمتر و با ترکیبی از جوان‌ترها و ذخیره‌ها برای محک زدن تیم فصل آینده خود به میدان بروند، این تصمیم می‌تواند باعث خوشحالی حریفان پرسپولیس و ناراحتی رقبای آنها شود.

در لیگ شانزدهم که نخستین قهرمانی برانکو با پرسپولیس به‌ دست آمد این تیم در هفته آخر بدون انگیزه و با جوان‌هایی مثل علوان‌زاده و کرملاچعب و… به مصاف سیاه‌جامگان رفت که در آخرین روز رقابت نزدیکی برای فرار از سقوط داشت. در آن روز سیاه‌جامگان تیم برانکو را شکست داد و با همین ۳امتیاز در لیگ ماندگار شد تا صبای قم به جای این تیم سقوط کند. امیدواریم تیم یحیی در هفته‌های باقیمانده با قدرت و انگیزه به کارش ادامه بدهد تا کورس قعرنشین‌ها در شرایطی طبیعی و عادلانه به انجام برسد. فراموش نکنیم که در همین هفته‌های اخیر لیورپول بعد از قطعی کردن قهرمانی‌اش در لیگ‌برتر انگلیس در بازی‌های باقیمانده با ترکیب کامل و انگیزه بالا به میدان رفت و رئال مادرید هم در آخرین هفته لالیگا در حالی‌ که قهرمانی‌اش مسجل شده بود با قدرت به مصاف حریف قعر جدولی‌اش رفت و نقش مهمی در سقوط لگانس و بقای سلتاویگو در لالیگا ایفا کرد. برای این که پرسپولیس هم مثل لیورپول و رئال مادرید به لیگ ادامه بدهد، شکستن رکوردهای باقیمانده و کسب بالاترین امتیاز تاریخ لیگ هم می‌تواند انگیزه مهمی برای شاگردان یحیی باشد.

زلزله در تالار رکوردها

یک برد، ۶امتیاز، بسته ماندن دروازه با هر کدام از اینها پرسپولیس یک رکورد دیگر را هم می‌شکند.

پرسپولیس قهرمانی‌اش را در فاصله ۴هفته به پایان لیگ قطعی کرد و حالا همه جا صحبت از رکوردها و رکوردشکنی‌های این تیم است. شاگردان یحیی تا همین جا هم تعدادی از رکوردهای تاریخ لیگ‌ برتر را جابه‌جا کرده‌اند و رکوردهای دیگری هم در دسترس آنهاست که می‌تواند در بازی‌های آینده جابه‌جا شود. به بعضی از این رکوردها نگاه کنید.

هیچ تیمی تاکنون نتوانسته بود در فاصله ۴هفته به پایان لیگ‌ برتر قهرمانی‌اش را قطعی کند. سپاهان با مربیگری فرهاد کاظمی در لیگ دوم و خود پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ ۳هفته قبل از پایان لیگ به قهرمانی رسیده و در این زمینه رکورددار بودند. این رکورد جمعه‌شب توسط یحیی و تیمش شکسته شد.

زمانی که کالدرون از پرسپولیس رفت این تیم صاحب ۵برد متوالی بود. یحیی در بدو ورودش با بردن تراکتور و نفت آبادان تعداد بردها را به ۷رساند اما در داربی تهران مساوی کرد. بعد از داربی، تیم یحیی شروع به بردن کرد و حالا دوباره به رکورد ۷پیروزی متوالی در لیگ رسیده است. رکورد تاریخ لیگ برتر با ۸برد متوالی در اختیار سپاهان است و پرسپولیس که ۲بار در این فصل به یک‌قدمی این رکورد رسیده فرصت دارد تا این بار از این رکورد بگذرد. البته سرخپوشان باید پیروزی هشتم را در قائمشهر به‌ دست بیاورند که اصلا کار ساده‌ای نیست.

۱۴برد و یک تساوی؛ این آمار خیره‌کننده و عجیب‌وغریب پرسپولیس در ۱۵بازی اخیر است. در ۱۵بازی که معادل یک نیم‌فصل از لیگ‌ برتر است حداکثر می‌توان ۴۵امتیاز به دست‌آورد که پرسپولیس ۴۳امتیاز را به‌ دست آورده است. این رکورد در تاریخ لیگ‌ برتر هیچ مشابهی ندارد. پیش از آن در لیگ آزادگان پرسپولیس با هدایت علی پروین رکورد ۱۴پیروزی متوالی را به جا گذاشت که در پانزدهمین بازی با ۲گل مغلوب پاس تهران شد.

پرسپولیس در نخستین فصل قهرمانی‌اش با برانکو ۲۰بازی را برد اما تعداد بردهای این تیم در ۲ قهرمانی بعدی کمتر و کمتر شد. همان ۲۰پیروزی رکورد تعداد پیروزی در تاریخ لیگ برتر هم هست؛ رکوردی که سرخپوشان حالا با آن مساوی کرده‌اند و در ۴بازی باقیمانده اگر فقط یک بازی را ببرند این رکورد را خواهند شکست.

رکورد بهترین خط‌ دفاعی در تاریخ لیگ برتر با ۱۳گل متعلق به استقلالِ وینفرید شفر است که در همین فصل گذشته به‌ دست آمد. پرسپولیس برای تصاحب این رکورد هم هنوز فرصت دارد، اگرچه برای این کار باید در ۴بازی باقیمانده هیچ گلی دریافت نکند. پرسپولیس در ۵مسابقه‌ای که بعد از تعطیلات کرونا انجام داده فقط ۲بار و آن هم از روی ضربات پنالتی گل خورده و حالا ۱۲گل خورده دارد.

رکورد بالاترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر را سپاهان و استقلال با ۶۷امتیاز در اختیار دارند. البته آنها این تعداد امتیاز را در لیگ ۱۸تیمی و با ۳۴بازی به‌دست آورده‌اند. رکورد لیگ‌های ۱۶تیمی در اختیار پرسپولیسِ برانکو با ۶۶امتیاز از ۳۰بازی است. تیم یحیی با ۶ امتیاز دیگر می‌تواند تمام این رکوردها را جابه‌جا کند. پرسپولیس حتی می‌تواند نخستین تیم ۷۰امتیازی تاریخ لیگ برتر باشد./همشهری

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا