ورزشی

۴ روز گذشت؛ تکلیف دیدار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی چه شد؟

خبرمهم: با گذشت ۴ روز از دیدار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی که منجر به جلسه اضطراری فدراسیون فوتبال و به وجود آمدن شک و شبهه تبانی شد، هنوز نتیجه‌ای روی خروجی فدراسیون فوتبال قرار نگرفته و معلوم نشد تکلیف این بازی چه خواهد شد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، در اولین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال، ماشین‌سازی مهمان ذوب‌آهن بود که در یک دیدار جنجالی توانست میزبانش را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. در این دیدار، ترابیان داور بازی ۲ گل سالم ذوب‌آهن را نپذیرفت تا صدای اعتراض اصفهانی‌ها بلند شود.

اما نکته جالب‌تر این بازی حواشی به وجود آمده بعد از سوت پایان داور بود به طوری که باعث شد شک و شبهه‌هایی را در خصوص شرط‌بندی و تبانی در این دیدار به وجود بیاورد. شبهه‌هایی که در وهله اول به وجود آمد، از سوی فدراسیون فوتبال بود زیرا تنها دقایقی بعد از پایان بازی، خبری روی سایت فدراسیون فوتبال مخابره شد که قرار است طی جلسه‌ای اضطراری این دیدار و قضاوت بحث‌برانگیزش بررسی شود.

این برخورد کمیته داوران به نوعی بود که انگار اشتباه‌های داوری در لیگ ایران تنها به آن دیدار ختم می‌شده و بازی‌های دیگر اشتباه داوری ندارند! این واکنش عجیب فدراسیون فوتبال دو سوال را در ذهن فوتبال دوستان به وجود می‌آورد؛ سوال اول این است که اگر از ابتدا هم به شرط‌بندی و تبانی در این بازی شک داشتید، چرا همان قبل بازی داور را عوض نکردید؟ سوال دوم این است که اگر صرفا این جلسه اضطراری برای بررسی اشتباهات تاثیرگذار ترابیان‌ بوده، چرا برای اشتباهات تاثیرگذار سایر داوران که حتی مسیر قهرمانی یا سقوط یک تیم را تغییر می‌دهد جلسه اضطراری گذاشته نمی‌شود؟

در کنار فدراسیون باشگاه ماشین‌سازی نیز به این شک‌ها و شیهه‌ها نیز دامن زده و سعی می‌کند خود را از شایعه پیش‌آمده مصون کند. یک بیانیه و یک مصاحبه طولانی از سرپرست این باشگاه با سایت رسمی‌شان کارهایی بود که سبزپوشان بازی برای دور کردن خود از اتهام شرط‌بندی و تبانی، دست به آن زدند و تنها مالک این باشگاه در این خصوص صحبتی نکرد. در سوی مقابل اما ذوب‌آهنی که متضرر این قضیه شدند، تنها به عملکرد داور انتقاد کردند و خواهن عذرخواهی او از مردم اصفهان شوند؛ اتفاقی که شاید با لحن تندی انجام گرفت اما واکنش خوب نماینده اصفهان را در پی داشت که هیچ اشاره‌ای به شایعه تبانی و شرط‌بندی نکرد تا بیشتر از این فوتبال کشور و لیگ برتر به حاشیه نرود.

سوال اصلی اما این است که فدراسیون فوتبال به عنوان نفر اول شک و شبهه تبانی و شرط‌بندی را در این دیدار به وجود آورد اما حالا بعد از چهار روز هیچ خبری از ان جلسه اضطراری بامداد جمعه نیست و مشخص تکلیف دیدار جنجالی ذوب‌آهن و ماشین‌سازی چه شده است. به نطر بهتر است مسئولان فدراسیون و در راس آن دبیرکل، اگر شک و شبهه‌ای را به وجود می‌آورد، زودتر از بقیه به آن پاسخگو باشند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا