ورزشی

مدرک پارس جنوبی برای محکوم کردن استقلال چیست؟

خبرمهم: پارس جنوبی برای محکومیت استقلال در کمیته استیناف، لیستی را در اختیار دارد که می‌تواند در استیناف موجب تغییر حکم کمیته انضباطی شود.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، غیبت استقلال در بازی با پارس جنوبی به استناد ابتلای بیش از ۲۵ درصد اعضای این تیم به ویروس کرونا به یکی از پرونده‌های شبهه برانگیز در فوتبال ایران تبدیل شده و به نظر می‌رسد ابعاد مختلف این پرونده برای اهالی فوتبال تشریح نشده است و تیم بوشهری نتوانسته خودش را با رای صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قانع کند و در نتیجه اعتراض خود را به کمیته استیناف برده است.

در واقع برخلاف انتظار پارس جنوبی که در صدد کسب یک پیروزی کم دردسر به علت تخلف مسئولان استقلال بودند، کمیته انضباطی در حکمی اعلام کرد که « عدم حضور تیم استقلال در این بازی موجه بوده و بنا به ملاک ماده ۶۳ مقررات انضباطی مصوب سال ۱۳۹۷، حکم بر تکرار بازی موصوف صادر می‌شود.»

صدور چنین رایی اعتراض تیم پارس جنوبی را به همراه داشته و آن‌ها به همین دلیل کار را به کمیته استیناف کشانده‌اند که سابقه تغییر احکام مختلف را دارد و چه بسا استقلال برخلاف موفقیت اولیه خود در کمیته انضباطی، در رای ثانویه نقره داغ شود و سه امتیاز را از دست بدهد.

*مدرکی که به ضرر استقلال است

پارس جنوبی برای موفقیت در این پرونده، فهرست ثبت شده استقلال تا پیش از بازی با پارس جنوبی در سازمان لیگ که ۴۰ نفر شامل بازیکنان، مربیان، پزشکان، تدارکات و سرپرستی می‌شده را ارائه کرده است.

طبق ادعای استقلال و تایید سازمان لیگ، ۹ تن از اعضای فعلی استقلال که اسامی آن ها در این فهرست هم دیده می شود به ویروس کرونا مبتلا شده بودند که این تعداد با توجه به فهرست ۴۰ نفری آبی پوشان، شامل ۲۵ درصد از اعضای این تیم نمی‌شده است.

با توجه به همین مدرک است که پارس جنوبی سفت و سخت درخواست تجدیدنظر در پرونده را به کمیته استیناف ارسال کرده تا به نتیجه بهتری دست یابد ولی استقلالی‌ها هم ادعای خودشان را دارند که فعلا به تایید سازمان لیگ هم رسیده است.

*آبی ها چطور به حدنصاب ۲۵ درصد رسیدند؟

نگاهی به فهرست موجود در سازمان لیگ تا قبل از بازی با پارس جنوبی نشان می دهد که در حال حاضر بیش از ۷ نفر از این نفرات در استقلال حضور ندارند و ماه‌ها از آخرین حضور این نفرات در تیم استقلال می گذرد اما بنا به هر دلیلی از جمله کوتاهی مسئولان سابق و کنونی این تیم، نام نفرات جدا شده از این مجموعه از فهرست موجود در سازمان لیگ خارج نشده است.

طبق فهرست مذکور، استقلال می‌توانست نام نفراتی مانند مرتضی تبریزی و رضا آذری به علت پارگی رباط صلیبی، نیکولای بودوروف و نبوشیا لکیچ به علت فسخ قرارداد، دانشیار مترجم استراماچونی، مباشری معاون سابق باشگاه، نوری فر مدیر رسانه‌ای که شامل هفت نفر می‌شود را از فهرست خود خارج کند.

با خارج کردن این تعداد از فهرست که بعد از بازی با پارس جنوبی هم انجام شده است، فهرست استقلال شامل ۳۳ نفر خواهد شد که با احتساب ابتلای ۹ نفر به ویروس کرونا، حد نصاب ۲۵ درصد عضو مبتلا به کرونا برای لغو یک دیدار لحاظ می‌شود.

*تضاد واقعیت و قانون

بنا به آنچه گفته شد، این پرونده اختلافات بسیاری با واقعیت و قانون دارد و هیچ کس بهتر از قانون گذار مجاز به تفسیر آن نیست که اما فعلا کمیته انضباطی در رای صادر شده از توضیحات بیشتر خودداری کرده است و مشخص نیست معیار تصمیم گیری درباره این بازی، فهرست استقلال قبل از بازی یا بعد از بازی با پارس جنوبی بوده است.

با این حال، قوانین و پروتکل بهداشتی لیگ برتر برای سلامتی و ایمنی تمام نفرات دخیل در یک مسابقه ورزشی نوشته شده و اگر معیار برای تصمیم گیری واقعیت های موجود باشد، استقلال طبق فهرست کادرفنی واقعی خود، ۳۳ نفر بوده که ابتلای ۹ نفر به کرونا، حد نصاب ۲۵ درصد را تایید می کند.

از طرقی قانون بر همه چیز ارجحیت دارد و تقابل این موضوع با واقعیت، تضادی را رقم زده که منجر به پیچیدگی‌های خاص در این پرونده شده است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا