دکتر نوری‌زاده: امسال آمار ابتلا به آنفولانزا بالاتر از سال گذشته خواهد بود. / ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا در بین گروه‌های پر خطر

خبرمهم: دکتر نوری‌زاده: سالانه بین ۲۵۰ تا ۶۹۰ هزار نفر به خاطر ابتلا به آنفولانزا فوت می‌کنند و حدود یک میلیارد نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد ما باید این ویروس را جدی گرفته و نسبت به آن جدی عمل کنیم.

دکتر نوری‌زاده: بهترین راه پیشگیری از آنفولانزا تزریق واکسن است و بهتر است تمام افراد واکسینه شوند. اما متاسفانه در کشور ما چون همیشه تعداد کمی واکسن وجود دارد، باید افرادی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند حتما واکسن تزریق کنند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دکتر مصطفی نوری‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس آنفولانزا گفت: استفاده از ماسک و رعایت بهداشت برای در امان ماندن از کرونا سبب شد تا نگرانی از آنفولانزا نداشته باشیم. اما این رعایت‌ها در یک دوره‌ برای در امان ماندن از آنفولانزا خوب بود چون باعث پایین آمدن ایمنی ناشی از ابتلا به آنفولانزا شد. بهترین راه پیشگیری از آنفولانزا تزریق واکسن است و بهتر است تمام افراد واکسینه شوند. اما متاسفانه در کشور ما از آنجایی که مشکلاتی در تامین واکسن آنفولانزا وجود دارد و همیشه تعداد کمی واکسن وجود دارد، باید افرادی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند حتما واکسن تزریق کنند. 

وی ادامه داد: همیشه تاکید کردم و باز هم می‌گویم بهتر است قبل از شروع سرما نوزادان، افراد مسن و دارای بیماری خاص حتما واکسینه شوند و حتی بهتر است سیستم‌های بهداشتی ما به صورت رایگان این واکسن‌ها را در اختیار مردم و افراد شرایط خاص قرار دهد. من از افرادی که تا الان تزریق نکردند خواهش می‌کنم حتما در این روزها این کار را انجام دهند و حتما الزامی به تزریق در شهریور ماه وجود ندارد. شما هر زمانی این واکسن را تزریق کنید بعد از دو هفته ایمنی در بدن شما ایجاد خواهد شد و از آن به بعد ایمنی لازم برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس در بدن شما ایجاد خواهد شد. 

دکتر مصطفی نوری‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران در پایان گفت: در کشور ما سه برند واکسن ایرانی، هلندی و فرانسوی وجود دارد. واکسن هلندی مناسب زنان باردار نیز هست اما واکسن ایران برای زیر ۱۸ ساله و زنان باردار مناسب نیست. البته افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند بهتر است از واکسن ایرانی استفاده کنند. سالانه بین ۲۵۰ تا ۶۹۰ هزار نفر به خاطر ابتلا به آنفولانزا فوت می‌کنند و سالانه حدود یک میلیارد نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند. و این اعداد و ارقام نشان می‌دهد ما باید این ویروس را جدی گرفته و نسبت به آن جدی عمل کنیم. 

خروج از نسخه موبایل