سلامت

نایاب شدن داروهای خارجی بیماران کلیوی

خبرمهم: مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور گفت: نایاب شدن و کمبود داروهای خارجی بیماران پیوند کلیه یکی از مهمترین مشکلات این انجمن است که باعث ایجاد نگرانی در بیماران شده است.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور گفت: نایاب شدن و کمبود داروهای خارجی بیماران پیوند کلیه یکی از مهمترین مشکلات این انجمن است که باعث ایجاد نگرانی در بیماران شده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  اعظم پناهی عصر امروز در دیدار با رئیس شورای شهر قزوین که در تالار مردم شهرداری قزوین انجام شد، اظهار داشت: این انجمن بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور دارد و در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار بیمار تحت پوشش این انجمن قرار دارند که نسبت به خدمت‌رسانی مطلوب به آنها در شعبه های انجمن درسراسر کشور تلاش می‌شود.

وی اضافه کرد: بیماران پیوندی و دیالیزی مظلوم هستند؛ چرا که از روزی که دچار بیماری می شوند، سبک زندگی آنان دچار تغییرات اساسی می شود و نیازمند حمایت های ویژه ای هستند. انجمن بیماران کلیوی کشور نیز وظیفه خود می‌داند از بیماران هدف حمایت های لازم را انجام دهد و تلاش می‌کنیم با با ارائه خدمات این بیماران به زندگی عادی خود بازگردند.

پناهی با اشاره به اینکه بیمار دیالیزی هفته‌ای ۳ جلسه برای دیالیز تحت درمان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: علاوه بر آن هزینه‌های جانبی و رفت و آمدهای مکرر توان جسمی بیمار را کاهش می‌دهد و در واقع امید به زندگی آنها پایین است.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه‌های این انجمن در ارائه خدمات به بیماران تحت پوشش اشاره کرد و گفت: نایاب شدن و کمبود داروهای خارجی بیماران پیوند کلیه یکی از مهمترین مشکلات این انجمن است که باعث ایجاد نگرانی در بیماران شده است. به همین خاطر امیدواریم دولت بودجه‌ای برای تامین داروی خارجی این بیماران اختصاص دهد.

پناهی از وجود ۵۰۰ بیمار دیالیزی در استان قزوین خبر داد و افزود: این بیماران نیازمند دستگاه دیالیز هستند و باید با استفاده از ظرفیت خیران و نهادهای مربوطه از جمله شورا وشهرداری قزوین ۳۴ دستگاه دیالیز که نیاز بیماران استان است، خریداری و تامین شود‌. چرا که انجمن بیماران کلیوی ایران بدون هیچ بودجه دولتی تمامی منابع خود را از طریق مشارکت تامین می‌کند./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا