اجتماعیسلامت

تاکید WHO بر شیردهی مادران مبتلا به کووید-۱۹

خبرمهم: سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرد: مادران شیرده مبتلا به بیماری کووید-۱۹ باید به تغذیه نوزاد با شیر خود ادامه دهند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  سازمان جهانی بهداشت از زنانی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده یا مشکوک به بیماری هستند درخواست کرد تا تغذیه نوزاد با شیر مادر را ادامه دهند.

بنابر اعلام کارشناسان سازمان جهانی بهداشت فوائد تغذیه با شیر مادر بر خطر انتقال کروناویروس از طریق مادر آلوده ارجحیت دارد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: محققان به بازبینی نتایج مطالعات انجام گرفته روی مادران آلوده به کووید-۱۹ یا مشکوک به بیماری و نوزادان آنان اقدام کردند. در مجموع ۱۵۳ مادر آلوده به این ویروس مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین نمونه شیر ۴۶ مادر مورد آزمایش قرار گرفت. تمامی این مادران به بیماری کووید-۱۹ مبتلا بوده درحالیکه نتیجه تست کرونای ۱۳ نوزاد مثبت بوده است.

محققان با بیان اینکه مشخص نیست شیر مادر یا ارتباط نزدیک مادر با نوزاد منبع انتقال آلودگی بوده، اظهار داشتند: در نوزادان خطر بیماری کووید-۱۹ بسیار پایین است و به طور معمول درجه بیماری خفیف است و از سویی دیگر پیامدهای خودداری از تغذیه نوزاد با شیر مادر و جدا ساختن مادر از فرزند بسیار جدی است، ضرورت دارد مادران آلوده یا مشکوک به کروناویروس به تغذیه فرزند با شیر را قطع نکنند.

به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، محققان همچنین تاکید کردند: عفونت‌های دیگری وجود دارند که بیش از کروناویروس سلامت نوزاد و کودک را تهدید می‌کنند که تغذیه با شیر مادر می‌تواند بدن آنان را در برابر این عوامل بیماری‌زا حفظ کند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا