اجتماعیاقتصادی

توئیت نماینده مجلس کار دست بازار بورس داد

خبرمهم: توییت یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص ارائه طرحی مبنی بر اخذ مالیات از سرمایه بورسی باعث شد، رشد بازار بورس در روزهای اخیر متوقف شود و بسیاری از سهم هایی که تا دقیاقی قبل از آن توییت شاهد صف خرید بودند، به صف فروش تبدیل شوند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،  توییت یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص ارائه طرحی مبنی بر اخذ مالیات از سرمایه بورسی باعث شد، رشد بازار بورس در روزهای اخیر متوقف شود و بسیاری از سهم هایی که تا دقیاقی قبل از آن توییت شاهد صف خرید بودند، به صف فروش تبدیل شوند.

احسان خاندوزی نماینده ای که دانش آموخته اقتصاد است با انتشار تصویری در توییتر خود نوشته بود: امضاهای امروز: ۱. طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه، برای کنترل سوداگری ملک، خودرو و… ۲. طرح یکپارچه کردن دیتای همه دستگاههای حمایتی، به تفکیک کد ملی ایرانیان. هر دو از اولویتهای پیگیری خواهد بود.

همین توییت و انتشار متن این طرح توسط یک خبرگزاری باعث ایجاد تلاطم در بازار بورس شد چراکه عده ای با شنیدن این خبر در صدد بیرون کشیدن سرمایه خود از بازار بورس برآمدند.

تاثیر توییت این نماینده آن هم بر اساس طرحی که تاکنون اعلام وصول نیز نشده است، باعث انتقاد برخی کارشناسان از تجربه نداشتن برخی نمایندگان و عدم اطلاع آنان از تبعات اظهارات خود شد.

اما پس از این اظهارات مسئولین سازمان بورس و پور ابراهیمی دیگر نماینده مجلس، طرح مالیات عایدی بر بازار سرمایه را رد کردند که انتظار می رود بازار پس از دوروز به روال عادی خود برگردد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا