اجتماعی

ایرانی‌ها روزانه ۸ هزار کیلومتر سیگار مصرف می‌کنند

خبرمهم: مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به میزان مصرف سیگار در ایران اظهار کرد: ایرانی‌ها روزانه ۸ هزار کیلومتر سیگار مصرف می‌کنند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، “حمیدرضا گلزاری” عصر امروز ۱۱ خردادماه در نشست خبری به مناسبت هفته بدون دخانیات گفت: کل مراکز عرضه قلیان کرمان ۲۸۰ مورد بود که هم اکنون ۲۷۸ مورد آن تعطیل هستند و در دوران شیوع کرونا ۴۰ درصد آنها به صورت خودجوش تعطیل کردند و ۵۰ درصد با توصیه‌های بهداشتی و ۱۰ درصد آنها نیز توسط قوه قضائیه تعطیل شدند.

وی عنوان کرد: براساس بررسی‌ها صورت گرفته ایرانی‌ها روزانه معادل ۳۰ میلیارد تومان سیگار و نزدیک به ۶۰ میلیارد نخ سیگار مصرف می کنند که حدود ۲۵ میلیارد تومان از این سیگارهای مصرفی قاچاق هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: یکی از دلایل اینکه استان های بوشهر و آذربایجان غربی در رده‌ های اول مصرف سیگار در کشور هستند به دلیل این است که سیگار قاچاق در آنجا ارزان است و بعد از آنها استان‌های کرمان، گیلان و قزوین رتبه‌های بعدی مصرف سیگار در کشور قرار دارند.

وی با اشاره به میزان مصرف سیگار در ایران اظهار کرد: ایرانی‌ها روزانه ۸ هزار کیلومتر سیگار مصرف می‌کنند.

گلزاری با اشاره به تحریم‌های آمریکای بر علیه جمهدری اسلامی ایران عنوان کرد: در واردات سیگار به‌هیچ وجه تحریم نشده‌ایم و آمریکا در ایران ۳۰ میلیون دلار برای تولید سیگار سرمایه گذاری کرده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: مواد دخانی در فروشگاه‌ها نباید در معرض دید مشتری باشد. ما این کار در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شروع کرده‌ایم اما یک دست صدا ندارد و باید همه مردم و مسئولین همکاری لازم را انجام دهند./اسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا