اجتماعیسلامت

مهمترین عوامل مرگ‌ومیر بیماران کرونایی

خبرمهم: محققان انگلیسی عواملی که بیشترین ارتباط با مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کووید-19 دارد را در بیش از 20هزار بیمار بستری در بیمارستان‌ها، مورد ارزیابی قراردادند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،   به گزارش ساینس، این تحقیق یکی از بزرگترین تحقیقات در نوع خود با بیش از ۲۰ هزار بیمار در ۲۰۸ بیمارستان انگلستان است. در این تحقیق عواملی که بیشترین تاثیر در مرگ‌ومیر بیماران کرونایی را داشته به همراه طبقه‌بندی مهمترین علائم این بیماری ارائه شده است.

محققان بریتانیایی وابسته به دانشگاه‌های این کشور علائم بالینی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بستری‌شده در بیمارستان‌ها از ۶ فوریه تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۰ را موردبررسی قراردادند.

میانگین سنی ۲۰۱۳۳ بیمار، ۷۳ سال و مدت‌زمان بروز علائم بیماری کووید-۱۹ یک تا هشت روز بوده است.

بر اساس نتایج این تحقیق چهار عامل اصلی سن، جنس، وزن و بیماری‌های زمینه‌ای در میزان افزایش خطر مرگ‌ومیر این بیماری نقش دارند.

محققان دریافتند در کنار سن بالا یکی از مهمترین عوامل دیگر جنسیت است و ۶۰ درصد مبتلایان به این بیماری را مردان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بیماران بستری در بیمارستان حداقل یک بیماری زمینه‌ای مزمن داشتند که بیماری قلبی در بین کسانی که فوت کردند بیشترین شیوع را نشان می‌دهد و به دنبال آن بیماری مزمن ریوی، بیماری مزمن کلیه و بیماری کبد مشاهده می‌شود.

چاقی نیز به‌عنوان یک عامل خطر مهم شناخته‌شده است، اگرچه مطالعات دیگر چاقی را با مرگ‌ومیر در بیمارستان پس از سایر علائم ، سن و جنس مرتبط نمی‌کنند.

در ۶ درصد از بیمارانی که به تازگی سیگاری شدند و ۳۰.۸درصد سیگاری‌های قبلی علائم بیشتری از این بیماری مشاهده شد و اگرچه این مطالعه نتوانسته سیگار را در این طبقه‌بندی اضافه کند، اما نتایج مطالعه جدید کالج امپریال لندن نشان می‌دهد که افراد سیگاری مبتلا به کووید-۱۹، ۱۴درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری در بیمارستان بستری می‌شوند.

این مطالعه همچنین شایع‌ترین علائم کروناویروس را سرفه، تب، تنگی نفس، خستگی و پریشانی اعلام کرد.

این یافته‌ها بسیار شبیه به مطالعات دیگری است که در مورد عوامل خطر کووید-۱۹گزارش‌شده اما علت اهمیت آن تعداد بیماران ارزیابی‌شده است، چون تاکنون تحقیقی با این گستردگی انجام‌نشده است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا