اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

عوارض مصرف بی‌رویه «آنتی بیوتیک» بر سلامت

خبرمهم: متخصص گوارش و کبد گفت: مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها یا رژیم های غذایی نامناسب می‌تواند بر روی میکروب‌های روده‌ای اثر بگذارد و سلامت فرد را به خطر اندازد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  حسن سعادت‌نیا، متخصص گوارش و کبد درباره برگزاری هفته سلامت گوارش در سال جاری، اظهار داشت: موضوع اصلی هفته سلامت گوارش امسال “مایکرو بایوتا روده‌ای” است و تحقیقات بین‌المللی نشان می‌دهد این مساله در بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدن و یا درمان آنها تاثیر گذار است.

وی افزود: مایکروبایوتاها امروزه عضوی از بدن مانند قلب، ریه و کبد تلقی می‌شوند و در روده انسان میلیاردها، میلیارد باکتری مختلف اعم از هوازی بی هوازی وجود دارد که نقش و ارتباط زیادی با سلامت بدن یا بروز بیماری‌ها می‌تواند ایفا کنند.

این متخصص گوارش و کبد ادامه داد: مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها  یا رژیم های غذایی نامناسب می‌تواند بر روی این میکروب‌های روده‌ای اثر بگذارد و سلامت فرد را به خطر اندازد.

سعادت نیا خاطرنشان کرد: همچنین امروزه بر اساس برخی از تحقیقات مشخص شده که بیماری چاقی و حتی اوتیسم در کودکان می‌تواند مرتبط با باکتری‌های روده‌ای باشد و با دستکاری این باکتری‌ها ممکن است بتوانیم اقدامات زیادی جهت درمان  یا پیشگیری از بیماری فرض انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در هفته سلامت گوارش امسال موضوع “مایکروبایوتاهای روده‌ای” به صورت مفصل توسط اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، گفت: امروزه مشخص شده که با پیوند “مایکروبایوتا” از فردی به فرد دیگر می‌توان در جهت درمان و پیشگیری از بیماری‌های مختلف اقدام کرد که همه این مباحث در هفته سلامت گوارش مطرح خواهد شد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا