اجتماعیسلامت

آیا علائم کرونا در جهان تغییر کرده است؟

خبرمهم: فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره تغییر علائم بیماری کووید ۱۹ در جهان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،   علیرضا زالی فرمانده ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ، در خصوص تغییر علائم بیماری کرونا در جهان، بیان کرد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی مقرر شد، تمامی کشور‌ها گزارش‌های خود مبنی بروز علائم جدید بیماری کرونا را اطلاع رسانی کنند.

او در پاسخ به اینکه آیا علائم بیماری کرونا در کشور‌های آسیایی و غربی تغییر کرده است، گفت: به گفته برخی از پزشکان در ووهان چین مواردی از علائم جدید (مشکلات گوارشی و تنفسی) ویروس کرونا در مبتلایان دیده شده  است. موضوع تغییر علائم می‌تواند به مرور زمان صحت داشته باشد و در بدن هر فرد خود را به گونه‌ای جدید نشان دهد، اما افراد در نظر داشته باشند این تغییر علائم‌ فعلا پایه علمی ندارد و نشانه‌های شایع تشخیص کرونا در حال حاضر تب، سرفه خشک، تنگی نفس و خستگی است.

فرمانده ملی مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در ادامه با اشاره به احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان به کرونا افزود: پیش بینی می‌شود در بازگشت مجدد، این ویروس بافت های دیگر بدن را درگیر کند و همین امر موجب بروز ترس و اظطراب در افراد می‌شود.

او افزود: ممکن است این بیماری به هنگام بازگشت با اپیدمی، شکل تظاهرات بالینی خود را نشان دهد، تا به امروز هیچ گونه گزارش قطعی علمی در این خصوص اثبات نشده، اما می‌توانیم شاهد چهره‌های متفاوت‌تر از بروز و شیوع این بیماری در کشور و حتی جهان باشیم./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا