اجتماعیحوادثسلامت

عرضه چراغ خاموش “قلیان” در برخی اماکن / اولتیماتوم جدی پلیس به متخلفان

خبرمهم: معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ نسبت به عرضه قلیان در برخی از واحدهای صنفی هشدار و از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، مصوبات ستادملی مقابله با کرونا در مورد ممنوعیت عرضه قلیان و نیز پذیرایی از مشتریان رستوران‌ها در محل همان رستوران ها همچنان پابرجاست، اما برخی گزارش ها و تصاویری که کم و بیش در فضای مجازی منتشر شده، حاکی از آن است که برخی از این اماکن با فعالیت چراغ خاموش و اصطلاحا پشت درهای بسته اقدام به نقض این مصوبات کرده‌اند. در همین خصوص سرهنگ نادر مرادی، هشدارهایی را به متخلفان داده و از تشکیل پرونده قضایی برای این موارد خبر داده است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه عرضه قلیان در قلیانسراها، کافه ها، رستوران ها و … ممنوع است، گفت: متاسفانه تعداد قلیلی از این واحدهای صنفی بدون توجه به مصوبات ستادملی مقابله با کرونا و نیز تاکیدات مکرر پلیس و اتحادیه ها اقدام به عرضه قلیان کرده اند که با این موارد حتما برخورد می شود، کمااینکه تا کنون نیز با ده‌ها مورد مشابه برخورد شده است.

وی درباره اینکه برخی از اماکنی که پشت درهای بسته یا به شکل مخفیانه اقدام به سرو قلیان می کنند، گفت: ابتدا باید تاکید کنم که بالغ بر ۹۵ درصد صنوف همکاری خوبی با ما داشته و مصوبات را رعایت می کنند، اما در مورد موارد اندک باقی مانده پلیس حتما با موارد تخلف قاطعانه برخورد خواهد کرد. متاسفانه مواردی بوده که یک رستوران یا قلیانسرا با در بسته اقدام به ارائه سرویس به مشتریان خود کرده است. به این صورت که در ظاهر آن مکان بسته است اما مشتریان خاص یا افرادی که از قبل رزرو کرده باشند می‌توانند به آن محل بروند.

مرادی افزود: ما با این موارد به جد برخورد کرده و علاوه بر پلمب محل، با فرد یا افراد متخلف نیز برخورد کرده و برای آنان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد، چراکه سلامت مردم شوخی نیست و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

وی اضافه کرد: طبیعی است که اگر برای این موارد پرونده قضایی تشکیل شود دوران منع فعالیت‌شان بیشتر خواهد شد و احتمال حبس افراد متخلف نیز وجود خواهد داشت.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در مورد فعالیت کافه‌ها و رستوران‌ها نیز گفت: ارائه سرویس در این فضاها همانطور که قبلا هم گفته شده بود، تنها باید به شکل بیرون‌بر باشد و هیچ مشتری نباید در محل این رستوران‌ها یا کافه‌ها پذیرایی شود، همچنین در ایام ماه مبارک رمضان نیز ارائه غذای گرم تنها از حدود یک ساعت قبل از اذان مغرب ممکن خواهد بود و در طول روز ممنوع است.

مرادی با هشدار نسبت به هرگونه تخلف در این خصوص گفت: ماموران پلیس اماکن با همراهی صنوف به شکل محسوس و نامحسوس از این فضاها بازدید می کنند و با موارد تخلف برخورد می‌کنند. متاسفانه گرچه تعداد این موارد اندک است، اما مواردی بوده که برخی از این کافه‌ها، رستوران‌ها و قلیانسراها در ظاهرا تعطیل و درشان بسته بوده، اما پشت درهای بسته اقدام به پذیرایی از مهمانان و مشتریان خود کرده‌اند که ما طی چند روز گذشته با تعدادی از موارد برخورد کرده‌ایم.

وی از شهروندان نیز خواست که در صورت رویت چنین مواردی حتما با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را به پلیس ارائه دهند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا